Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Primož Trdan v letu 2019 v središče umešča mlado generacijo domačih ustvarjalcev in poustvarjalcev sodobne glasbe in njihovo vpetost v delo s tujimi ansambli. Uveljavljenim postopkom sodobne kompozicije program poskuša dodati zvočne rešitve nekaterih mlajših evropskih skladateljev, ki izhajajo iz modernistične dediščine skladateljske uporabe razširjenih zvočnih sredstev, šuma, okoljskega, konkretnega zvoka, a snujejo v tesnem dialogu z občutenjem sodobne digitalne dobe.

Cikel, ki ga je za leto 2020 zasnoval Mauricio Valdés San Emeterio, se bo posvečal ambizvočnim interpretacijam elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti.

V letu 2021 bo Luka Zagoričnik zasnoval cikel, posvečen dediščini t.i. eksperimentalne glasbe, ki znotraj dediščine sodobne klasične glasbe in širše raziskuje koncepte nedoločenosti, minimalizma, jazzovskih avantgardizmov, improvizacije in aleatoričnih kompozicij, novih načinov notacije (prozna in grafična notacija ...), performensa, hepeningov, političnega aktivizma in novih socialnih relacij tako zunaj kot znotraj glasbenega diskurza.

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

15.4.2019

Zvokotok: Schallfeld Ensemble

Zvokotok 15. april ob 20h - ansambel Schallfeld
V sodelovanju s Cankarjevim domom

Fluid Disorder

Ansambel Schallfeld v projektu Fluid Disorder raziskuje razširjeno zaznavo sodobnega zvoka. Glasbeniki želijo podkrepiti izrazne možnosti in čutno, telesno zaznavo sodobne glasbe – v eklektičnem glasbenem poteku združujejo sodobne inštrumentalne teksture, ritmični utrip in glasbeni tok, ki meji na izkušnjo transa, nova dela skladateljev kombinirajo z interludiji Jorgeja Sanchez-Chionga, v interpretacijo skladb pa vpletajo tudi improvizacijo inštrumentalistov in živo elektroniko, ki fragmentira inštrumentalni zvok.

Program:

Hannes Kerschbaumer, Kritzung II, za violino, tri izvajalce z lesenimi zvočili in živo elektroniko (2018)

Andres Gutierrez Martinez, Grain, za ansambel in živo elektroniko (2018, naročilo Ansambla Schallfeld, od podpori Ernst von Siemens Musikstiftung)

Arash Yazdani, Exponential Decay - or There's Nothing to See Here, za ansambel (svetovna premiera)

Jorge Sanchez-Chiong, Funky Achromat, za ansambel, elektroniko in gramofon (2018)

Lorenzo Romano, Furore, za sekstet in živo elektroniko (2016)

S finančno podporo Avstrijskega kulturnega foruma Ljubljana

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni