Performativno predavanje Špele Trošt na povabilo Nine Dragičević
Topografije zvoka, galerija ŠKUC - 5.8. ob 20:30
»Z
vzpostavitvijo žive fizične prisotnosti in neposrednih relacij med
subjekti kot zavezujoče izvirnosti performativnih praks hkrati
konstituiramo tudi njihovo neizbežno omejitev. Enkratnost in
avtentičnost kreativnega procesa ali neponovljivost dogodka je pogoj za
njegov obstoj, a ga hkrati obsoja na stanje nemoči znotraj industrije
kulturnih proizvodov, namenjenih nenehni množični reprodukciji. Zahteva
po fizični prisotnosti in kvantitavno omejevanje navzočih postavlja
performativne umetnosti v kontradiktoren položaj nasproti naraščajoči
množični konzumaciji drugih medijev....
Novi mediji so razširili in
preoblikovali načine prisotnosti s kombiniranjem fizičnosti in
simulakrov, z razgradnjo teles v prostoru, s simultanimi prisotnostmi,
oddvojitvijo telesa in glasu, podvojitvami, fragmentarnostjo …
...
Čedalje
večja prisotnost virtualnih teles, glorioznih teles, teles brez organov,
fraktalnih teles, fantomskih teles in fluidnih teles nas svari pred
prihodnostjo, zaznamovano z odsotnostjo snovnih teles.«
Preden
se je posvetila delu producentke, je Špela Trošt kot igralka,
dramaturginja in pomočnica režije soustvarila več kot 30 projektov. In
jih v različnih vlogah še naprej soustvarja. Z doktorsko disertacijo
Genealogija pojma prisotnosti v uprizoritvenih umetnostih je doktorirala
na Primorski univerzi. V svojem delu se pomika na relacijah telo –
osmišljanje in misel – utelešanje. Primer prve je doktorska disertacija,
v kateri utemeljuje različne artikulacije pojavnosti prisotnosti
znotraj teorije in prakse, primer druge pa je performans Ko bom velik,
bom predstava, kjer tematika koncepta prisotnosti postane osrednja tema
performansa. Zlasti jo vznemirjajo tiste prakse, ki odpirajo vprašanja
realnega, virtualnega, telesnega, predstavljanja, dogodka, prečenja,
odprte forme itn.