Razsrediščenja
#3: GT22, Maribor, 26.5.2021 ob 20h
1. Janja Turk, Marko Črnčec, Jošt Drašler
2. Tilen Beigot, Damir Višič, Žiga Ipavec
Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih
prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. V letošnjem letu se v
koprodukciji z GT22 podajamo v Maribor.
Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne
poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik.
Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in
nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v
vedoželjno soočenje same s seboj.
Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje
o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno
preverjanje in reflektiranje.
Cikel tako ponuja možnost za vpogled v sodobne prakse eksperimentalnega
značaja. Gre torej za pomemben segment v celovitem in sistematičnem
vzpostavljanju okolja za informirano in razmišljujočo glasbeno prakso.
Z izborom ustvarjalcev,
izvajalcev in vsebin nameravamo spodbujati trajnejše sodelovanje in
kontinuiteto.
Janja Turk je akademska glasbenica, flavtistka, ki igra v različnih
zasedbah in žanrsko precej različne glasbene stile. Na Ptuju se je na glasbeni
šoli Karol Pahor začela učiti prečno flavto in klavir, oboje pa nadaljevala na
Konservatoriju za glasbo in balet Maribor. Na Filozofski fakulteti v Ljubljani
je nato 2014 diplomirala iz muzikologije in bila obenem študentka flavte na
Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu zasl. prof. Fedja Rupla. Študij
flavte je nadaljevala na magistrski stopnji v razredu izr. prof. Mateja Grahka
in 2017 uspešno magistrirala. Sočasno je izpopolnjevala igranje traverso flavte
pri prof. Lucii Rizzello. Prav tako je pedagoginja in poučuje prečno flavto na
glasbeni šoli v Kamniku in v Ribnici.
Marko Črnčec je eden najbolj priznanih sodobnih slovenskih glasbenikov -
pianistov, delujoč v New Yorku, kjer sodeluje z najpomembnejšimi imeni
svetovnega jazza. Leta 2005 je končal študij klasičnega klavirja na
Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, leta 2009 pa z odliko in posebno
pohvalo diplomiral na jazzovskem oddelku Univerze za glasbo in upodabljajočo
umetnost v Gradcu. Na mednarodnem prizorišču je znan kot multi-instrumentalist,
skladatelj, aranžer ter producent, zlasti v jazzu ter popularni glasbi. Izdal
je že pet avtorskih zgoščenk z odmevnimi kritikami, kar ga uvršča med enega
najbolj ustvarjalnih in produktivnih glasbenikov slovenske jazzovske glasbe.
Jošt Drašler je poleg muzikologije študiral kontrabas na deželnem
Konservatoriju v Celovcu pri prof. Uliju Langthalerju. V zadnjem času se
intenzivno ukvarja s področji sodobnih glasbenih praks s poudarkom na svobodni
improvizaciji, pri čemer ga zanimajo potenciali tveganja in njihov naravni
razvoj, ki generira nepredvidljive zvočne teksture. Muzicira z najrazličnejšimi
glasbeniki iz zelo raznorodnih žanrskih in nadžanrskih miljejev. Njegovo široko
razumevanje glasbe preči različne žanrske okvire od free jazzovske, svobodno
improvizirane glasbe, preko avant rocka do flamenca.
Tilen Beigot je domači kitarst, skladatelj in pedagog, ki leta 2016
diplomiral na Anton Bruckner Univerzi v Linzu v smeri Jazz kitara pri priznanem
profesorju Petru O’Mari in v smeri jazz kompozicija (prof. Christoph Cech). Ob
koncu študija je z nadarjenimi študenti iz Avstrije in Češke oblikoval glasbeno
skupino, ki si je nadela ime po citatu Slavoja Žižka "We need useless
theory more than ever today". Prav tako je pedagog pri Glasbeni šoli
B.A.S.E.
Damir Višič je leta 1990 pričel s študijem indijske klasične glasbe
oziroma indijske lutnje-SAROD v New Delhi-ju pri učitelju Moni Das-u. Končal je
tudi Akademijo za ples in glasbo "Prachen Kala Kendra" in Akademijo
"Shriram Bharatiya Kala Kendra" pri profesorju Biswayit Roy
Chowdhury, kjer je leta 2001 diplomiral. Vodi tudi glasbene delavnice,
samostojno nastopa ali sodeluje s priznanimi glasbeniki in zasedbami (Igor
Bezget, Vasko Atanasovski,…). Igra tudi pri zasedbi Narayani.
Žiga Ipavec je domači bobnar, ki je svoje glasbeno znanje kalil pri
priznanemu briškemu bobnarju in tolkalcu Zlatku Kaučiču in v sklopu Kaučičeve
zasedbe Kombo B ter kolelektiva Orkester brez meja. Igra pri mnogih zasedbah,
ki prečijo rock, jazz, eksperimentalno in impro glasbo, kot so Koromač,
Kavasutra, trio Triiis z Giovannijem Maierjem in Matjažem Bajcem. Med drugim
deluje tudi v goriški afrobeta zasedbi Nesesari Kakalulu ter je eden izmed
organizatorjev in kuratorjev cikla Fri-Fru-Fra.
Program za leto 2021 je zasnoval Igor Bezget.
Produkcija: Zavod Sploh in GT22