Zasedbe:
Kaja Draksler - klavir in Primož Sukič - kitara
Marina Džukljev - klavir in Zlatko Kaučič - bobni, tolkala
Nina Prešiček - klavir in Tea Vidmar - glas
Letošnji Zvokotok snuje Nina Dragičević.
V
jedru koncepta letošnjega cikla Zvokotok je razmišljanje o zvokovnem
potencialu kulturnih, civilizacijskih produktov, kot sta tekst in
podoba. Če je notni zapis tradicionalno predvideval, da se bosta
skladatelj in izvajalec čim bolj natančno razumela, z novimi pristopi k
artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč
predvsem ni nujno. Ker tekstovna in vizualna kompozicija širita polje
interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata
skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako
izvedbo nastane nova skladba. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem
koncertu posamezna kompozicija izvedena večkrat, a vsakič z drugo
izvajalsko zasedbo. Opazovali bomo torej ne le izvedbo, ampak nastanek
(vsakič druge) skladbe, nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.
Na
prvem koncertu Zvokotoka predstavljamo delo Félixa-Antoina Morina,
kanadskega skladatelja in vizualnega umetnika. Morin je vizualne
umetnosti študiral na Univerzi v Québecu v Montréalu, študij
elektroakustične kompozicije pa je pridobil na Konservatoriju za glasbo v
Montréalu. V zadnjih letih se posveča zlasti grafičnim kompozicijam in
raziskovanju arhitekturnih elementov glasbe.
Izvajalke in izvajalci bodo poustvarili kompozicijo iz Morinovega cikla Asemic Sound Mappings.
Zvokotok
je koncertni cikel, ki se posveča sodobni komponirani glasbi,
raziskovanju kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno
tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno
inovativnost ter povezuje prostore ustaljenega institucionalnega
umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja
neinstitucionalnih umetniških sfer.