Zavod Sploh
ZvokotokUpcomingArchiveCriticsPhotography

Zvokotok

A cycle of contemporary composed music

Zvokotok focuses on contemporary composed music. It is defined by the research of compositional procedures and often linked to music technology. It encourages and merges unique sound languages and performative innovativeness and moves contemporary compositions into new spatial and concert forms.
Zvokotok connects established institutional spaces of artistic activity with premises of the dynamic action of NGOs. It implements and maintains unburdened space of dialogue and overcome the artificial distinction between areas and venues of artistic activity.

The program in 2024 is conceived by Luka Juhart.

In 2024, Zvokotok focuses mainly on local creators and performers of contemporary and improvised music. The concerts are conceived as a confrontation of music with other branches of art and a confrontation of "music with music". The concerts bring together different approaches to performance that cannot be heard and seen at the same events. Luka Juhart

The program was conceived by:
2014 Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2015 Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2016 Tomaž Grom
2017 Jonas Kocher
2018 Tomaž Grom
2019 Primož Trdan
2020 Mauricio Valdés San Emeterio 
2021 Luka T. Zagoričnik
2022 Steven Loy  
2023 Nina Dragičević

12.11.2023

Zvokotok v CD: Mieko Shiomi, Babsi Adler, Anđa Rupić

Zvokotok, CD, 12. november 2023 od 18h do 20h : Mieko Shiomi, Music for two players II

Kompozicijo Music for two players II bosta izvedli kraljici preoblek (angl. drag queens) Babsi Adler in Anđa Rupić.

Leta 1963, ko je nastala kompozicija Music for two players II, se je v krogih svetovnega umetniškega gibanja Fluksus že kar naprej omenjalo njeno avtorico Mieko Shiomi (1938–). Po hudi izkušnji druge svetovne vojne in študiju muzikologije na Univerzi za umetnost v Tokiu je soustanovila skupino Ongaku, ki se je ukvarjala predvsem z noise glasbo in performativnimi umetnostmi. To je bilo obdobje pomembnih premikov v koncepcijah glasbe oziroma, bolj natančno, obdobje dekonstrukcije njenih zgodovinskih koncepcij in vnosa elementa procesualnosti vanjo. “Mislim, da so vse procesi, tako tudi izvedba performansa in življenje samo,” je dejala Mieko Shiomi. “Še več, menim, da bi se umetnost in vsakdanje življenje morala odzivati drug na drugega.” V tej perspektivi, značilni za glasbene avantgarde 20. stoletja, zvočenje preneha biti edino bistvo glasbe. V glasbo vstopijo, kot njeni konstitutivni elementi, delovanje telesa, najmanjši vsakdanji dogodek, prostor.

V delu Music for two players II si izvajalca_ki delita prostor. Počneta lahko načeloma karkoli (ali pa nič), le govoriti ne smeta. Konvencionalno zvočenje izgubi primat, a zvočenje s tem ne izgine. Paralelo s tem predlogom najdemo tudi v tako imenovanem dragperformansu, se pravi performativni umetnosti kraljic preoblek (angl. drag queens).
Kraljice preoblek najpogosteje nastopajo na playback, ravno zato so posebej zanimive za izvedbo kompozicije Mieko Shiomi. Njihov nastop temelji na prevzemu in utelesitvi vsega, kar konstituira izvedbo glasbenega dela – izvajalko, njen glas, glasbo pesmi (tudi operne arije), podobo, govorni komentar. Nastop pa je tako intenziven, da izbriše odsotnost izvajalca_ke in skladatelja_ice. To se pravi, pridejo na oder, pojejo, a ne pojejo. Govorijo, a ne govorijo. Molčijo, a ne molčijo. Ves nastop temelji na glasu, ki ga ni, a je. Zdaj pa jih postavljamo v zanje novo, vznemirljivo vlogo, ki jo določa glasbeni zapis: govoriti ne smejo. Kako se bo v delu znašla izvajalka, katere izvedba vloge temelji na izjemni izraznosti, ko partitura to izraznost zatre?

Babsi Adler je prva dama najnovešega vala slovenske drag scene. Kot starleta Ljubljanskega nočnega življenja se je skozi odre Kabareja Tiffany povzpela na sam vrh slovenske drag scene in tam tudi ostaja. Kot ena izmed najbolj plodovitih drag umetnic na slovenski sceni je del mnogih umetniških produkcij, mnogokatera tudi sama producira in/ali koordinira npr. je organizatorka in koordinatorka tekmovanja za drag performerje "Majska Kraljica", ki ga organizira pod okriljem društva ŠKUC in Pink.The.Underground. Prav tako pa se je v svoji karieri pojavila v številnih tujih produkcijah, televiziskih reklamah, glasbenih videih, video portretih, televizijskih serijah in gledaliških predstavah..

Anđa Rupić se je izvalila v inkubatorju kabareja Tiffany. Pod spretnimi prsti drag mame, danes že legendarne Sestre Emperatrizz in budnim očesom drag botre Virginije Immaculate.
V kabareju Tiffany je oblikovala karakterje in raziskovala izraznosti ter kmalu začela sodelovati  z  različnimi kolektivi. Bila je tudi ena od soustvarjalk odprtega prireditveno-vadbenega prostora Pri Anđi v Avtonomni tovarni Rog.
Rupić lahko srečate po ljubljanskih podzemljih in nadzemljih, včasih zaide tudi v sosednjo dolino.

Letošnji Zvokotok snuje Nina Dragičević.

Zvokotok je koncertni cikel, ki se posveča sodobni komponirani glasbi, raziskovanju kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost ter povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja neinstitucionalnih umetniških sfer.

Produkcija: Zavod Sploh
Partner: Cankarjev dom
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana

Archive

Follow us
and stay informed