Zavod Sploh
Sound (Dis)obedienceArchiveCriticsPhotography

Sound (Dis)obedience

Sound (Dis)obedience 2025
27.-39. 3. 2025, Španski borci

Program TBA
Sound (Dis)obedience is co-financed by the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia and Municipality of Ljubljana.

Sound (Dis)obedience is engaged in staging, development, reflection and dissemination of research practices in music and sound. An assembly of diverse events, meetings, presentations of publishing activities, the implementation of international networks and discussions behind the bar multifacetedly address this diverse creative field. Sound (Dis)obedience brings together guest musicians, interested local artists, audiences and the professional public. As such, it is not only a festival of certain music, but also and above all an realization of openness, cooperation and flexibility.

Sound (Dis)obedience is a space for exchange, where by way of concerts, workshops, lectures, and other forms, different border-line musical practices can interact with each other.

Curator: Tomaž Grom

Past programs

27.8.2020

Neposlušno - Razlika II

27. 8. Neposlušno – Razlika, drugič – Stara vojašnica Vrhnika od 16h do …

Domen Gnezda, Vitja Balžalorsky, Boštjan Simon, Rok Zalokar, Kaja Draksler, Szimon Gasiorek, Irena Z. Tomažin, Tea Vidmar, Žiga Jenko, Ina Puntar, Ana Kravanja, Vesna Godler, Samo Kutin, Andrej Fon, Jure Boršič, Marko Jenič, Andrej Boštjančič, Vid Drašler, Jošt Drašler, Tomaž Grom, Žiga Ipavec, Matjaž Bajec, Urban Kušar, Mojca Zupančič.
Ali se še komu dogaja, da ga procesualnost mnogo bolj vznemirja kot estetsko zapakiran izdelek?

Ker ne želimo, da je to nadomestek za neizvedeno, ampak zlitje razlike in kontinuitete. To je delo umetnika, ki noče biti izolirano.
Še preden je prišla uradna prepoved, smo se zavedli, da je natančno načrtovan in premišljen marčevski Neposlušno neizvedljiv. Za vedno izgubljena priložnost, bi lahko na hitro navrgli. Toda umetnost v svojem bistvu ni le estetsko zapakiran izdelek na razpolago publiki, da si ga prilasti ali pa tudi ne. Večkrat je še zlasti za umetnika, v sodobnosti je pogosto k procesu povabljena tudi publika, ustvarjalni proces mnogo bolj dragocen in intriganten.

Critics

pokaži vse

Follow us
and stay informed