Ples:
Leon Marič, Beno NovakGlasba:
Tea Vidmar, Vesna Godler
Program za leto 2021 sta zasnovala Suzana Koncut in Andrej Fon.
Kamera: sploh
DVE PLUS DVA JE PET IN PLESAT
Kombinacija
dveh pevk in dveh plesalcev nas napeljuje k reku: pleše tako kot ona
poje/žvižga/reče. Pa bo res tako? Pregovori so pogosto strdline starih,
konzervativnih vzorcev in hierarhij. Neforma pa je tu, da le-te preseže.
Ne moremo pa zanikati diktatorske narave zvoka – slike se znebimo tako,
da zatisnemo oči. Naša ušesa pa nimajo vek, ki bi nas obvarovale pred
slišanjem (prosto po Quignardu).
Huh, bomo videli (čeprav le na posnetku in – če ne bomo mižali!).
TEA
VIDMAR (1985), pedagoginja in performerka, ki deluje na področju
uličnega gledališča, glasbenega gledališča, zvočne improvizacije in
glasbe za pripovedovanja. Kot vokalistka sodeluje v zasedbi The Balkan
Experience of Song and Ritual (plošča Initiation (2020)) ter z
različnimi slovenskimi glasbenimi improvizatorji (plošči Slovenska
abeceda (2019) in Forbidden Arts (2020)). V letu 2019 je ustanovila
Gledališki pevski zbor GPZ in z njim ustvarila vokalno ulično predstavo
Ups!, ki je prejela mednarodno nagrado odličnosti URBana LJUBLJana 2020.
Kot
vokalistka improvizatorka je znana po širokem obvladovanju različnih
vokalnih tehnik, od klasičnega solo petja, bluzovskih reminiscenc,
inuitskega hropenja in sopenja, grlenega petja in več. Ta »več« je
sposobnost neopaznega, »naravnega« prehajanja iz enega v drug zvočni
svet in naprej. Ne vemo, kdaj se iz znanega, umestljivega, znajdemo v
samosvojem vesolju, za katerega nimamo vatlov. Lahko je medved ali komar
ali roka, ki ploskne po njem!
VESNA GODLER (1984), samozaposlena
v kulturi kot pevka. Je članica dua All Strings Detached, s katerim je
do sedaj posnela tri albume, Heavy Rain (2014), There's Something
Painful About The Pearls (2017), Septet (2020). Je tudi članica
gledališko-pevskega zbora Ups!, ki ga vodi Tea Vidmar, in orkestra
Olfamoštvo pod taktirko Andreja Fona - Olfamoža:). Samostojno nastopa v
različnih glasbeno-umetniških projektih v polju alternativne in
eksperimentalne glasbe.
Vesna je tisti zemeljski glas
mračnjaškega dua All strings detached. Glas, ki je močan in hkrati
velikokrat blizu točke, ko se zlomi. Čeprav kot improvizatorka ne
nastopa pogosto in nam je skoraj nepopisan list, vsakič navduši s
prezenco in predanostjo trenutku. S Teo Vidmar sta že sodelovali pri
mednarodno nagrajeni pevski ulični predstavi Ups! Gledališkega pevskega
zbora. Bessie Smith s Kozjanskega!
LEON MARIC (1991) je kot
sodobni plesalec aktiven na domači in tuji neodvisni plesni sceni. Po
končani Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani je leta 2014
diplomiral iz smeri sodobnega plesa in študija giba ter performansa na
univerzi Anton Bruckner v Linzu. Med študijem je sodeloval pri več
projektih za Cie. Off Verticallity v režiji Rose Breuss. Delal je s
številnimi slovenski umetniki, Matjažem Faričem, Magdaleno Reitner, Majo
Delak in Lukom Prinčičem … Od leta 2014 sodeluje s koreografom
Alessandrom Sciarronijem, s katerim s je udeležil bienala College Danza v
Benetkah, delal pa je tudi s Francesco Scavetta, Michaelom Turinskym,
Akemi Takeyo, Lukom Georgeom, Editto Braun … ter se udeležil različnih
mednarodnih festivalov.
Leta 2016 je bil z Jerco Rožnik Novak soavtor predstave “Hweol ... V vrtincu časa”. Trenutno je del plesnega aktiva na SVŠGUGL.
BENO
NOVAK (1991) je profesionalni sodobni plesalec ter soustanovitelj KUD
Qulenium Ljubljana. Leta 2016 je diplomiral na Salzburški
eksperimentalni akademiji za ples (SEAD) iz sodobnega plesa in
performansa in bil nato povabljen na oddelek Tisch Dance na New York
University in na plesno akademijo The Place v Londonu. Od leta 2017
redno pleše v večjih kompanijah po vsem svetu (Gary Clarke Company,
Jason Mabana Dance, James Wilton dance company …). Aktivno sodeluje pri
organizaciji in izvedbi festivala Kalejdoskop Kranj in Ljubljana ter
sodobno-plesnega festivala Summer intensive Portugal. Že vrsto let
ustvarja tudi avtorsko delo, večinoma znotraj društva Qulenium.
Plesalca
iz istega gnezda, skoraj sošolca na Umetniški gimnaziji za sodobni
ples. Od gimnazijskih produkcij, ki sta jih pripravljala z istimi
učitelji in mentorji, nista več stala skupaj na odru, le sem in tja je
eden vskočil v kakšno predstavo namesto manjkajočega drugega in jo tako
zapeljal v druge kvalitete. Kaj je torej po desetletju ostalo od
podobnosti? Kam so se razvile razlike?
www.sploh.si