(Ne)forma #104
20. 10. ob 20h, Španski borci
gib: Jošt Jesenovec, Luke Thomas Dunne
glasba: Kaja Draksler, Tilen Lebar
Tavanje
v temi, natikanje derez, čakanje na val, skoraj nič , prah v snopu
luči, rdeča nit, rdeča mreža odločitev za rez, stampedo, okrušek obreda,
leteče maslo, trak in indukcijska plošča, vse pod kepo, v lobanji in
pod rebri, ogenj v slonovem salonu, tiktakanje nenavite kure, utripajoča
rdeča reč, filodendronova korenina v luknji odmevnika, ribje znanje,
mislim jate, dočim vodo točim, ravno tu, dvigovanje in spuščanje
prepone, hadi hadih adiha diha, mrmranje, kot da za steklenimi vrati,
vabeči prej, zdaj sumničavi pogledi, kad ušes, kajenje ušes, dim iz
ušes, ulom v nezaklenjeno. Vse to in nič od tega na Neformi #104.
Kaja
Draksler je pianistka, skladateljica, improvizatorka, učiteljica. Za
opisovanje njenega glasbenega udejstvovanja, delavnosti in širine je
nujna uporaba superlativov. Prejemnica mnogih nagrad in štipendij je pri
osemnajstih odšla na študij klasične kompozicije na Nizozemsko. Kmalu
je spoznala in postala nepogrešljiv del famozne holandske impro scene.
Pregovorno izzivalne, špasne, neolikane, ludistične in stremeče k
brisanju stilskih in historičnih glasbenih mej. Kaja Draksler igra,
komponira, izdaja plošče in ogromno nastopa tako s starostami kot so Ab
Baars ali Terry Ex ( iz pankovskih The Ex) kot z izjemnimi glasbenicami
in glasbeniki mlajše generacije (Susana Santos Silva, Onno Govaert.. )
Tilen
Lebar je še ena od naših ladij na tujem. Po študiju saksofona na
Mariborskem konservatoriju in po neformalnem mentorstvu Uroša Rojka za
kompozicijo je namreč opravil magisterij iz slednje v Haagu na
Nizozemskem, kjer trenutno živi in ustvarja. Za svoje skladateljsko in
izvajalsko delo je prejel več nagrad. Leta 2017 tudi študentsko
Prešernovo nagrado za kompozicijo Plastenje časa. Kot improvizatorja in
skladatelja ga zanimajo razširjene inštrumentalne tehnike in njihova
barvna skladnost. Iz njegovih del seva globoko poznavanje tradicije
zahodne umetne glasbe in sodobnih eksperimentalnih tokov.
Jošt
Jesenovec je najbolj aktiven na področju improvizacijskega gledališča, v
katerem deluje kot performer, učitelj, občasno tudi kot producent.
Zanima ga vse v povezavi s to obliko ustvarjanja: kaj lahko sproži v
tistem, ki se z njim ukvarja, njegov umetniški potencial, pa tudi
njegova uporaba na čisto neumetniških področjih. Ustvarja daljše in
krajše improvizirane predstave, največkrat v okviru Gverila teatra, pa
tudi v Impro ligi, kjer je bil v lanski sezoni izbran za najboljšega
improvizatorja. Sicer pa se znajde tudi v uličnem gledališču, kjer sta
mu všeč predvsem nepredvidljivost okolja in interakcije z občinstvom.
Zaposlen je na Srednji vzgojiteljski šoli, gimnaziji in umetniški
gimnaziji Ljubljana, kjer poučuje impro delavnico in italijanščino.
Luke
Thomas Dunne se je leta 1995, pri desetih letih, pridružil baletnemu
programu Leicestershire Arts in Education in plesal balet, dokler se
leta 2003 ni vpisal na plesno univerzo LABAN v Greenwichu v Londonu.
Julija 2006 je diplomiral iz plesnega gledališča, vendar se je njegova
profesionalna plesna kariera začela šele marca 2007. Prvič je
profesionalno nastopil pri Operi North v Grand Theatre-u v Leedsu v
Združenem Kraljestvu v doubble-bill-u Les Noces ter Dido and Aeneas v
koreografiji Alette Collins. Nato se je julija 2007 uspešno udeležil
avdicije za plesno skupino En-Knap v Ljubljani in postal njen plesalec.
Od leta 2021 do 2023 je poleg nastopanja tudi vodil skupino kot vodja
vaj in so-umetniški vodja.
Kuratorka plesnega programa: Nina Fajdiga
Kurator glasbenega programa: Andrej Fon