Neforma #105
11. 12. 2023 ob 20h
Španski borci, Ljubljana
NastopajočiMojca Marija Frida, Eva Boke Ziblje, Nataša Živković in Jan
Rozman
Ko škripanje stolov, ki kot da nekaj sporoča netopirjem
pod stropom, poneha. Se tisti, ki se najbolje naspijo obrnjeni z glavo navzdol,
naselijo v sončne pleteže snovalcev giba in zvoka. V kolikor so zameti
osebnostnih muh in mušic previsoki za pluge, ki so nam na razpolago, je
smiselnejša selitev na plantažo kakijev. Pojdimo tja. Tam oranžnost, kljub
intenzivni pridelavi, kljubuje zimskim betežnostim.Ne tič, ne miš se tako, samo s pomočjo
odmevov, z osupljivo natančnostjo a hkrati v navidezno brezglavem, frfotajočem
letu, do sitega naje. Muh. Kakijev še povoha ne. Se oblizne. Nam
pomežikne....in se nam zaplete v lase! To je naše maslo...
Mojca Marija FridaOsnovni domicilj
Mojce Marije Fride je nejasen. Srečujemo jo nekje med gibalnimi, glasbenimi,
cirkuškimi, gledališkimi odvodi. Tako, da se je vabilo na Neformo zdelo tehtno
in naravno. Res pa je, da bi ta opis zlahka lahko brali tudi pod rubriko, ki je
v domeni kolegice Nine Fajdiga, torej plesalsko. Kot se je to že zgodilo npr. z
Ireno Tomažin.
Če se
osredotočimo na Mojčino glasbeno ozadje, je treba izpostavit zasedbo Ingver in
gverilke. Ta ženski folk trio je po drži bolj cepljen s punkom kot z eteričnio,
new age poduhovljeno linijo, ki se, kdove zakaj, tako pogosto pojavlja pri
izvajalkah in izvajalcih »ljudske« glasbe. Namesto povezovanja z energijami
vesolja, onostranstvom in nasveti za odpiranje čakr obravnavajo še kako
pomembne, aktualne in prizemljene teme, kot so migracije, solidarnost z
zatiranimi, problematizirajo izselitev AKC Roga in podobno. Kljub ludizmu in
obešenjaškem humorju ali pa ravno zaradi slednjih, so vseeno poetične in srčne.
Za svojo vokalno
mentorico šteje Teo Vidmar ( šola uličnega gledališča Šugla ) sodelovala je
tudi v Orkestru Etnohisteria.V zadnjem času improvizira (igra, pleše, poje) v
duu z Enjo Grabrijan.
Eva ZiblerNa prismuknjenih mesečnih kabarejih Cirkusa
pri Koritu v Menzi razvije solo lik Eve Boke Ziblje, ki z minimalističnimi
družbeno kritičnimi pesmimi zabava publiko med leti 2012 - 2016. V tem obdobju
jo Dejan Koban razglasi za hišni bend Mladih rim ter ji zaupa oblikovanje
zvočne krajine za sedmo edicijo festivala.
V toaletnih prostorih Menze pri koritu
ustvarja zvočno kuliso opravljalcem in opravljalkam velikih in malih potreb na
benefitu za sitotiskarski studio na Metelkovi z naslovom Metastiska. Izdela
nekaj preprostih zvočil ter spajka popačevalnik glasu.
Dve leti nastopa z bendom Napravi mi Dete.
V improvizirani avtorski predstavi Noise
Cirkus cirkuškega kolektiva Mismo Nismo skupaj z Otonom Korošcem in Tjažem
Juvanom v živo zvoči iz takoimenovanega diy hrupnega otoka.
Poje v drugi avtorski predstavi kolektiva
Mismo Nismo - Žonglerski koncert ter v predstavi Prigoda s kontrabasom ( A.P.
Čehov) v produkciji društva lutkovnih ustvarjalcev.
Zaradi logistike uličnega nastopanja se po
blamaži v Kranju odpove električnim inštrumentom ter prične igrati na pojočo
žago. Zaradi tega dobi svojo prvo najemniško delo kot nadomestna nastopajoča v
Škrip Inc.
Z žago nadaljuje predvsem na
interdisciplinarnih multimedijskih jam jazz karaokah v Cirkusarni Naokrog v
bivši AT Rog. Kot del ekipe cirkuškega prostora z igranjem na žago spremlja
artistke na tkaninah.
Trenutno je aktivna kot vokalistka in
instrumentalistka v bendu Ingver in Gverilke skupaj z Mojco Marijo Frido on
Enjo Rojenico ter kot žonglerka - tolkalka v triu s kontrabasom ter keglji.
Skupaj z Otonom Korošcem in Thiernom Diallom namreč razvijajo
"žonglasbo" kjer keglji in žogice prevzamejo vlogo tolkal ter
skupaj s kontrabasom delajo "groove".
Nataša
Živković je plesalka, performerka, koreografinja in pedagoginja, živi
in ustvarja v Ljubljani. Sodeluje je s številnimi koreografi_njami in
režiserkami, režiserji. Ustvarila je več avtorskih predstav, med katerimi
najbolj odmeva predstava Sine (Sonny). Zadnje desetletje soustvarja Tatove
podob s kolektivom The Feminalz. Poučuje balet na SVŠGUGL in rada pleše na
dobro glasbo.
Jan Rozmandeluje kot
koreograf, performer in plesalec med Ljubljano in Berlinom. V svoji umetniški
praksi se ukvarja z razširjenim pojmom telesnosti, materialno semiotiko,
vrzelmi, napakami in zmedo, ekologijo, domišljijo, (znanstveno) fantastiko in
humorjem. Svoje delo usmerja v raziskavo in artikulacijo relevantnih
uprizoritvenih izrazov za post-internetno / antropoceno obdobje. Deluje kot soustvarjalec
ter večkrat nagrajeni avtor, med drugim tudi z nagrado Ksenije
Hribar za perspektivnega koreografa, ki jo podeljuje DSPS.