Zavod Sploh
NeformaUpcomingArchiveCriticsPhotography

Neforma

(Ne)forma, a series of performative improvisations, connects two media, ie artists from two artistic genres, musicians who deal with sonority in a special way, and performers whose main tool is their body; nurtures and enables the development of improvisation as a practice and stage event; it study the process and welcomes mistakes, mishaps, stage disasters, as it is aware that these are the best study examples.

In 2024, the cycle will be concivied by Nataša Živković and Samo Kutin.

If we do not want Neform to become a form in itself, we must open the possibility for participating artists to propose and test their conceptual parameters. In addition to dancers and musicians, Neforma also invites writers to think about improvisation. The idea is to introduce people who have a special approach to the stage and art in general. By bringing them to the territory of a live event, we believe that this could open up creative experiences for all participants of Neforma, including the audience itself. Neforma invites artists as guests and in the same time as hosts. They can decide to change the protocols, suggest different ways of collaborating with the audience, and even the location and format of their improvisation

Programme curators
2023 Nina Fajdiga in Andrej Fon
2022 Loup Abramovici in Vid Drašler
2021 Suzana Koncut in Andrej Fon
2020 Tina Valentan in Jošt Drašler
2019 Kaja Lorenci in Jošt Drašler
2015 do 2018 Katja Legin in Jošt Drašler
2010 do 2014 Špela Trošt in Tomaž Grom

12.1.2025

Neforma #115: Tilen Kravos, Andrej Kobal, Kompozicije razlik pod mentorstvom Dejana Srhoja, Španski borci ob 20h

Neforma #115, 12. januar ob 20h, Španski borci, Ljubljana
 
Izvajajo: Tilen Kravos, Andrej Kobal, Dejan Srhoj. Irena Plešivčnik, Tina Koščak , Gaja Madžarevič, Manca Dorrer, Maja Modrijan, Tjaša Nabergoj, Sašo Rutar, Urška Henigman, Mojca Volf, Klemen Košir, Samo Židan, Darja Demšar 
 
Najdaljša noč je za mano, najglasnejša tudi.
Nekaj je v glasnih pokih, v malih svetlečih eksplozijah, kar navdušuje večino. Kljub stalnemu bombardiranju z informacijami o stalnem bombardiranju z granatami na več koncih naše oble se po blagoslovljenih praznikih marsikdo še vedno odpravi v nabavo lastnih eksplozivov. Kot bi se za željo osrečevanja svojih bližnjih za trenutek pokazala drobna sla po premoči, želja po glasnosti in razdejanju. Nekaj je v človeški naravi, kar slej ko prej razsuje vse okoli sebe. Tako kaže. Drobni pokci so morda neopazni, vsakodnevni, če ne pomislim na srno, ki drgeta v gozdni temi. 
 
Če je že tako, da smo fascinirani nad temi glasnimi, hitrimi in svetlimi presenečenji, pojdimo raje pogledat, kako se bodo med sabo znašli skupina gibalcev in duo glasbenikov. Si predstavljam, da bo nepredvidljivo, tako v glasnosti kot premoči, a morda imajo za podeliti kakšno rešitev v problematičnem polju svobodne improvizacije. Morda se zgodi kakšen pokec in odstrne kopreno, ki skriva rešitev sobivanja.
 
Tilen Kravos je mlad slovenski kitarist, ki je svojo glasbeno pot začel v srednješolskih bendih, nato pa jo 2017 nadaljeval v šoli Kombo Zlatka Kaučiča, kjer se je pobliže spoznal z jazzom in improvizacijo. Čez vse leto redno ustvarja ter koncertira tako na domači sceni kot v tujini, trenutno ga lahko slišimo v zasedbah kot so Duo Vadis, Duo Gucik/Kravos, Marijuara, Tisteza… Njegov doprinos h gledališču sta glasba skupine Grunt v predstavi »BetON7« ter glasba za recital »Igra kanalskih pesnikov«. V sklopu Kreativne cone Vrtojba pa vsake leto soorganizira festival Improbiro ter cikel impro koncertov Fri Fru Fra, ki se izvaja vse leto. V zadnjih letih je sodeloval z zasedbami kot so Nesessari Kakalulu, Oholo!, Kontejnrčki, Orchestra senza confini, Josip Broz Trio, Tristeza. Micro Trio, Kopfschmerzen, performans Štrbunkov grad, ter se udeležil glasbenih delavnic, ki jih je vodil Trevor Watts, Michael Moore, Evan Parker, Ben van Gelder, Lotte Anker, pianist Agusti Fernandez, tubust Per-Åke Holmlander, bobnar Gerry Hemingway, Han Bennink, harmonikaš Jonas Kocher ter kitarist Rainer Baas.
 
Andrej Kobal je slovenski skladatelj in oblikovalec zvoka. Ustvarja avtorsko glasbo, zvočne instalacije in virtualne instrumente v Max MSP, prav tako pa se ukvarja z vizualizacijami v Max Jitter in TouchDesigner. Njegova instrumenta, seqMPEror in GranuRise, sta prejela mednarodno priznanje.
Kobalova dela so bila predstavljena na pomembnih svetovnih prizoriščih, kot so Harvard Music Department (ZDA), MASS MoCA (ZDA), ADC 2019 (London), Synthfest UK, VISIONES SONORAS (Mehika) in številne druge mednarodne ter slovenske institucije.
 
Skupina Kompozicije razlik se pod mentorstvom Dejana Srhoja že deseto leto zapored vsak petek srečuje v studiu Moj Korak v Ljubljani. Tam preko plesnih improvizacij, koreografskih napotkov in pogovorov raziskujemo načine, kako biti v sebi in kako plesati skupaj.
 
"Ampak kaj točno počnete na teh treningih?" je vprašanje, ki nam ga pogosto zastavijo prijatelji, znanci.
 
*** skoraj haikuji, so nastali kot refleksija udeležencev_k  enega od treningov jeseni 2024:
 
/
pogled v strop
kot da bi ga
videl prvič
 
/
 
 
Stopim pred raj
tam ti poješ pesem in vse v meni se
premakne severozahodno
 
/
gib, premik-švist
hiter stop,
na umazanem parketu
 
/
ples ni beseda
govorim - gluh sem in slep
plešem in sušim
 
/
premik v dvoje
postanek dotik padec
prostor v meni.
 
/
uglašena dva
prepotenih teles si
podamo nasmeh
 
***
 
Dejan Srhoj je plesalec, ki v različnih vlogah deluje na področju sodobnega plesa. Preko ustvarjanja predstav, raziskovanja umetniških praks in vodenja delavnic za ljudi najrazličnejših poklicev, razvija koreografske principe pod nazivom Kompozicije razlik, ki se tičejo skupnosti.
 
Irena Plešivčnik se je po 25 letih življenja in dela v kulturi v Ljubljani nedavno preselila na rodno Koroško, kjer deluje v Koroški galeriji likovnih umetnosti, s partnerjem pa vodita majhno eko kmetijo z zelišči. Petkovi plesni treningi ostajajo sidrišče ...
 
Tina Koščak je članica skupine Kompozicije razlik od l. 2017. Plesat je začela v okviru Umetniškega društva Fičo balet. Zanimajo jo plesna improvizacija, Disciplina Avtentično gibanje ter različni somatski pristopi. Po izobrazbi je kulturologinja ter pedagoginja.
 
Gaja Madžarevič doživlja svet v barvah in oblikah, ples preko kamere in prostor preko giba... vmes pa še kaj pošmirgla in zašraufa...
 
Manca Dorrer je igralka in pedagoginja. Igrala je v osemnajstih celovečernih filmih, v kratkih igranih filmih in nadaljevankah. Je mentorica gledaliških in filmskih krožkov. Kot acting coach pripravljala otroke igralce za celovečerne filme.
 
Maja Modrijan išče potenciale v zavržkih in jih uteleša v upcycle izdelkih Destilator. Z enako radovednim pristopom se igra tudi s potenciali plesnosti telesa.
 
Tjaša Nabergoj - pred desetimi leti sem prvič vstopila v svet plesne improvizacije – več let je trajalo, da sem skozi raziskovanje sebe v odnosu do prostora in do drugih teles v gibanju začela zares uživati -  v osvobajajoči sproščenosti, ki se mi razkriva v vsakem gibu, dotiku in v prepuščanju.
 
Sašo Rutar rojen na materi Zemlji, po dobi dinozavrov in pred dobo plesno osvobojenega človeka. Gostujem v telesu, ki gostuje na telesu Zemlje, ki z njo delim radost plesa in glasbe.
 
Urška Henigman je mati, žena, radijka in plesalka. Od teh vlog ji je najdlje pri srcu zadnja, v zadnjem desetletju še posebej, saj s soplesalkami in soplesalci iz Kompozicij razlik vsakič znova odkriva neznane svetove.
 
Mojca Volf - moje plesno popotovanje - od koreografiranih gibov mažoretk, standardnih in latinoameriških plesov, preko jazz baleta ter hip hopa do improvizacije in sodobnega plesa.
 
Klemen Košir rojen 22. avgusta 1974 v znamenju dinozavra. obstal v osemdesetih letih, telo pa se stara in je tukaj in zdaj, sploh v plesu.
 
Samo Židan, 46 letnik, diplomirani multipraktik, ki že vsto let lepe, a ozke poglede alpskih dolin menja za širino barja in gorenjsko trdoto mehča v gibalno plesni, ne preveč resni Ljubljani.
 
Chat GPT pravi, da je Darja Demšar dejavna na področju umetnosti, tržnega komuniciranja in podjetništva v Sloveniji. Zanesljiveje je, če ujamemo skupni trenutek v pogledu, gibu ali pogovoru.

Archive

Follow us
and stay informed