Neforma
#115, 12. januar ob 20h, Španski borci, Ljubljana
Izvajajo:
Tilen Kravos, Andrej Kobal, Dejan Srhoj. Irena Plešivčnik, Tina
Koščak , Gaja Madžarevič, Manca Dorrer, Maja
Modrijan, Tjaša Nabergoj, Sašo Rutar, Urška Henigman, Mojca
Volf, Klemen Košir, Samo Židan, Darja Demšar
Najdaljša
noč je za mano, najglasnejša tudi.
Nekaj
je v glasnih pokih, v malih svetlečih eksplozijah, kar navdušuje večino. Kljub
stalnemu bombardiranju z informacijami o stalnem bombardiranju z granatami na
več koncih naše oble se po blagoslovljenih praznikih marsikdo še vedno odpravi
v nabavo lastnih eksplozivov. Kot bi se za željo osrečevanja svojih bližnjih za
trenutek pokazala drobna sla po premoči, želja po glasnosti in razdejanju.
Nekaj je v človeški naravi, kar slej ko prej razsuje vse okoli sebe. Tako kaže.
Drobni pokci so morda neopazni, vsakodnevni, če ne pomislim na srno, ki drgeta
v gozdni temi.
Če je
že tako, da smo fascinirani nad temi glasnimi, hitrimi in svetlimi
presenečenji, pojdimo raje pogledat, kako se bodo med sabo znašli skupina
gibalcev in duo glasbenikov. Si predstavljam, da bo nepredvidljivo, tako v
glasnosti kot premoči, a morda imajo za podeliti kakšno rešitev v
problematičnem polju svobodne improvizacije. Morda se zgodi kakšen pokec in
odstrne kopreno, ki skriva rešitev sobivanja.
Tilen Kravos je mlad slovenski kitarist, ki je svojo
glasbeno pot začel v srednješolskih bendih, nato pa jo 2017 nadaljeval v šoli
Kombo Zlatka Kaučiča, kjer se je pobliže spoznal z jazzom in
improvizacijo. Čez vse leto redno ustvarja ter koncertira tako na domači
sceni kot v tujini, trenutno ga lahko slišimo v zasedbah kot so Duo Vadis, Duo
Gucik/Kravos, Marijuara, Tisteza… Njegov doprinos
h gledališču sta glasba skupine Grunt v predstavi »BetON7« ter glasba za
recital »Igra kanalskih pesnikov«. V sklopu Kreativne cone Vrtojba pa vsake
leto soorganizira festival Improbiro ter cikel impro koncertov Fri Fru Fra, ki
se izvaja vse leto. V zadnjih letih je sodeloval z zasedbami kot so Nesessari Kakalulu, Oholo!, Kontejnrčki, Orchestra senza confini,
Josip Broz Trio, Tristeza. Micro Trio, Kopfschmerzen, performans Štrbunkov
grad, ter se udeležil glasbenih delavnic, ki jih je vodil Trevor Watts, Michael
Moore, Evan Parker, Ben van Gelder, Lotte Anker, pianist Agusti Fernandez,
tubust Per-Åke Holmlander, bobnar Gerry Hemingway, Han Bennink, harmonikaš
Jonas Kocher ter kitarist Rainer Baas.
Andrej Kobal je slovenski skladatelj in oblikovalec
zvoka. Ustvarja avtorsko glasbo, zvočne instalacije in virtualne instrumente v
Max MSP, prav tako pa se ukvarja z vizualizacijami v Max Jitter in
TouchDesigner. Njegova instrumenta, seqMPEror in GranuRise, sta prejela
mednarodno priznanje.
Kobalova dela so bila predstavljena na pomembnih svetovnih prizoriščih, kot so
Harvard Music Department (ZDA), MASS MoCA (ZDA), ADC 2019 (London), Synthfest
UK, VISIONES SONORAS (Mehika) in številne druge mednarodne ter slovenske
institucije.
Skupina Kompozicije
razlik se pod mentorstvom Dejana Srhoja že deseto leto zapored vsak petek
srečuje v studiu Moj Korak v Ljubljani. Tam preko plesnih improvizacij,
koreografskih napotkov in pogovorov raziskujemo načine, kako biti v sebi in
kako plesati skupaj.
"Ampak
kaj točno počnete na teh treningih?" je vprašanje, ki nam ga pogosto
zastavijo prijatelji, znanci.
***
skoraj haikuji, so nastali kot refleksija udeležencev_k enega od
treningov jeseni 2024:
/
pogled v strop
kot da bi ga
videl prvič
/
Stopim pred raj
tam ti poješ pesem in vse v meni se
premakne severozahodno
/
gib, premik-švist
hiter stop,
na umazanem parketu
/
ples ni beseda
govorim - gluh sem in slep
plešem in sušim
/
premik v dvoje
postanek dotik padec
prostor v meni.
/
uglašena dva
prepotenih teles si
podamo nasmeh
***
Dejan Srhoj je plesalec, ki v različnih vlogah deluje na področju sodobnega plesa.
Preko ustvarjanja predstav, raziskovanja umetniških praks in vodenja delavnic
za ljudi najrazličnejših poklicev, razvija koreografske principe pod nazivom
Kompozicije razlik, ki se tičejo skupnosti.
Irena Plešivčnik se je po 25 letih življenja in dela v kulturi v Ljubljani nedavno
preselila na rodno Koroško, kjer deluje v Koroški galeriji likovnih umetnosti,
s partnerjem pa vodita majhno eko kmetijo z zelišči. Petkovi plesni treningi
ostajajo sidrišče ...
Tina Koščak je članica skupine Kompozicije razlik od l. 2017. Plesat je začela v
okviru Umetniškega društva Fičo balet. Zanimajo jo plesna improvizacija,
Disciplina Avtentično gibanje ter različni somatski pristopi. Po izobrazbi je
kulturologinja ter pedagoginja.
Gaja Madžarevič doživlja svet v barvah in oblikah, ples preko kamere in prostor preko
giba... vmes pa še kaj pošmirgla in zašraufa...
Manca Dorrer je igralka in pedagoginja. Igrala je v osemnajstih celovečernih filmih,
v kratkih igranih filmih in nadaljevankah. Je mentorica gledaliških in filmskih
krožkov. Kot acting coach pripravljala otroke igralce za celovečerne filme.
Maja Modrijan išče potenciale v zavržkih in jih uteleša v upcycle izdelkih
Destilator. Z enako radovednim pristopom se igra tudi s potenciali plesnosti
telesa.
Tjaša Nabergoj - pred desetimi leti sem prvič vstopila v svet plesne improvizacije –
več let je trajalo, da sem skozi raziskovanje sebe v odnosu do prostora in do
drugih teles v gibanju začela zares uživati - v osvobajajoči
sproščenosti, ki se mi razkriva v vsakem gibu, dotiku in v prepuščanju.
Sašo Rutar rojen na materi Zemlji, po dobi dinozavrov in pred dobo plesno
osvobojenega človeka. Gostujem v telesu, ki gostuje na telesu Zemlje, ki z njo
delim radost plesa in glasbe.
Urška Henigman je mati, žena, radijka in plesalka. Od teh vlog ji je najdlje pri srcu
zadnja, v zadnjem desetletju še posebej, saj s soplesalkami in soplesalci iz
Kompozicij razlik vsakič znova odkriva neznane svetove.
Mojca Volf - moje plesno popotovanje - od koreografiranih gibov mažoretk,
standardnih in latinoameriških plesov, preko jazz baleta ter hip hopa do
improvizacije in sodobnega plesa.
Klemen Košir rojen 22. avgusta 1974 v znamenju dinozavra. obstal v osemdesetih
letih, telo pa se stara in je tukaj in zdaj, sploh v plesu.
Samo Židan, 46 letnik, diplomirani multipraktik, ki že vsto let lepe, a ozke
poglede alpskih dolin menja za širino barja in gorenjsko trdoto mehča v gibalno
plesni, ne preveč resni Ljubljani.
Chat GPT
pravi, da je Darja Demšar dejavna na področju umetnosti, tržnega
komuniciranja in podjetništva v Sloveniji. Zanesljiveje je, če ujamemo skupni
trenutek v pogledu, gibu ali pogovoru.