Zavod Sploh
NeformaUpcomingArchiveCriticsPhotography

Neforma

(Ne)forma, a series of performative improvisations, connects two media, ie artists from two artistic genres, musicians who deal with sonority in a special way, and performers whose main tool is their body; nurtures and enables the development of improvisation as a practice and stage event; it study the process and welcomes mistakes, mishaps, stage disasters, as it is aware that these are the best study examples.

In 2024, the cycle will be concivied by Nataša Živković and Samo Kutin.

If we do not want Neform to become a form in itself, we must open the possibility for participating artists to propose and test their conceptual parameters. In addition to dancers and musicians, Neforma also invites writers to think about improvisation. The idea is to introduce people who have a special approach to the stage and art in general. By bringing them to the territory of a live event, we believe that this could open up creative experiences for all participants of Neforma, including the audience itself. Neforma invites artists as guests and in the same time as hosts. They can decide to change the protocols, suggest different ways of collaborating with the audience, and even the location and format of their improvisation

Programme curators
2023 Nina Fajdiga in Andrej Fon
2022 Loup Abramovici in Vid Drašler
2021 Suzana Koncut in Andrej Fon
2020 Tina Valentan in Jošt Drašler
2019 Kaja Lorenci in Jošt Drašler
2015 do 2018 Katja Legin in Jošt Drašler
2010 do 2014 Špela Trošt in Tomaž Grom

20.2.2025

Neforma #116: Jure Boršič, Jerneja Fekonja, Jure Planinšek, Katja Kolarič, Španski borci

20. 2. 2025 ob 20h, Španski borci
Neforma #116: Jure Boršič, Jerneja Fekonja, Jure Planinšek in Katja Kolarič

Program snujeta: Nataša Živković in Samo Kutin

Tista prozorna nalepka, ki jo nalepiš na okno v svoji kuhinji, na kateri piše Directed by David Lynch, a veš? No, to. Skozi to okno gledamo v današnji svet.A bo kej za pusta hrusta?

Grenlandski tjulenj in polenovka z mahom in lišaji (Ko mahoma omahne z enim samim zamahom - Severnjaška grozljivka z največjega otoka z najmanj ljudmi)A bo kej za pusta hrusta?

Mehiška tortilja s polovico Neameričana (Drive in Mačo sir, Drive out Sombrero)A bo kej za pusta hrusta?

Te pohrusta brez popusta, pa še obresti imaš na vesti – davek je najkrajši stavek
(a house is a house is house a house is a house is house a house is a house – G. Stein)A bo kej za pusta hrusta?

(Keep your eye on the donut and not on the hole – D. Lynch)

Neforma februarja, ne avgusta!

Z nami na improvizacijskem dogodku, ki je srečanje, ki je moment, ki je (vz)trajanje, ki je igra, ki je zvok, ki je gibanje svetlobe in teles, ki je directed by Lynch, ki je unicorn, odletela struna, zamujena priložnost, utrip srca in živost sveta – skratka Neforma #116: Jure Boršič, Jerneja Fekonja, Jure Planinšek in Katja Kolarič. Vabljeni v maskah ali brez!

Jerneja Fekonja (27), performerka in plesalka, ki deluje na relacije Belgija - Nemčija - Avstrija in Slovenija. Diplomirala je iz sodobnega plesa na BCDA v Budimpešti in se izpopolnjevala na Berufsfachschulen za fizioterapijo in Ergotherapie Dr. Muschinsky v Bad Lauterbergu v Nemčiji. Od leta 2023 je del plesnega ansambla Netzwerk AKS. Med drugimi je nastopala za Unusual Symptoms Theater of Bremen, Azimuth Dance Ensamble, Nuria Guiu Sagarra, Willi Dorner, Lali Ayguadé, Julie Pecard, Andreja Podrzavnik Rauch, Max Levy choreographic works, Marco Torrice... Delala je kot vodja spletne strani za filmsko produkcijo Dance Masterclass s sedežem v Berlinu. Od leta 2016 pa vse do danes deluje v Bruslju s plesno prakso MELTING POT, kjer sodeluje pri različnih dejavnostih in mednarodnih plesnih dogodkih z idejo, da bi s plesnimi dogodki ustvarila prostor za plesna dela, ki temeljijo na redefiniciji pojma „sodobni ples“ z odpiranjem dialoga znotraj različnih predstav.

Jure Boršič, rojen leta 1994 na Ptuju, je slovenski saksofonist in klarinetist mlajše generacije. Nekaj let je deloval kot del šole Kombo Zlatka Kaučiča in goji zanimanje za raznovrstne glasbene sloge in zvrsti, segajoč od improvizirane glasbe, free jazza in elektroakustične glasbe do noisa in eksperimentalnega metala, sodeluje pa tudi s poezijo in plesalci. Bil je, in je še član številnih slovenskih alternativnih glasbenih skupin. Sodeluje tudi v organizacijskih ekipah koncertov serij Fri-Fru-Fra v rodni Novi Gorici in Taktišče v Ljubljani.

Jure Planinšek (1983) je po izobrazbi filozof, po poklicu pa varuh oseb s posebnimi potrebami. Od nekdaj ga zanima glasbena improvizacija v različnih oblikah in konceptih ter preplet glasbe s filozofijo. Intrigira ga ideja glasbe kot pojavne zvrsti filozofije. Violino se je učil v glasbeni šoli, bobne sam. V preteklosti je ustvarjal v obalnih prog-metal bendih Suisound in Meduzalem. V zasedbi Sinai pod vodstvom Markota Karlovčeca je izvajal predvsem priredbe skladb iz Zornovega projekta Masada, z Markom pa se je lotil tudi impro podvigov. V naslednjih letih je sledilo zatišje v katerem pa sta s prijateljem klaviaturistom in pianistom Alenom Grižoničem ves čas po malem snovala eksperimentalni projekt, ki ga rada opišeta kot unfree impro. Nesvobodna improvizacija je zaživela l. 2020 z imenom Interrupted system call s prvim albumom "2 + 2 je ob treh enako 4", naslednje leto pa "Tu je roža, tu pleši". Oba albuma sta izšla v samozaložbi in na obeh se sliši Juretovo bobnanje.
Kot violinista ga je l. 2023 k svojemu avtorskemu projektu Bregove dere povabil Matjaž Karlovčec, od lani pa violino igra in se jo uči tudi v skupini Mini šola swinga pod vodstvom kitarista Martina Pečarja, kjer raziskujejo zapuščino Djanga Reinhardta in Stephana Grappellija, danes v splošnem znano kot gypsy jazz.

Katja Kolarič je svojo plesno pot začela s modernimi zvrstmi plesa kot so jazz, show dance in disco dance in obiskovala nižjo baletno šolo. Udeleževala se je tekmovanj na državni in svetovni ravni in prejela titulo državne prvakinje. Na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru je maturirala iz baleta leta 2012. V Galeriji plesa v Mariboru je ustvarjala pod mentorstvom Mojce Ussar, na obali pod mentorstvom Siniše Bukanica. Svoj študij je nadaljevala na Akademiji za ples v Ljubljani in sodelovala z različnimi slovenskimi plesalci in koreografi na področju sodobnega plesa. 2020 je v koprodukciji Španskih borcev premierno predstavila svoj solo projekt Bili smo…bomo, ki ga je ustvarila skupaj s partnerjem in glasbenikom Andrejem Supančičem. Kot plesalka je sodelovala pri številnih predstavah in performansih s področja sodobnih plesnih umetnosti, bila je tudi članica En Knap Group. Poleg plesa pa se aktivno zanima za slikanje in risanje in v svojih delih raziskuje povezavo vizualnega in performativnega. Avgusta 2024 je uspešno zaključila magistrski študij na privatni akademiji ArtHouse.

Archive

Follow us
and stay informed