20. 2. 2025 ob 20h, Španski borci
Neforma #116: Jure Boršič, Jerneja Fekonja, Jure Planinšek in Katja Kolarič
Program snujeta: Nataša Živković in Samo Kutin
Tista
prozorna nalepka, ki jo nalepiš na okno v svoji kuhinji, na kateri piše
Directed by David Lynch, a veš? No, to. Skozi to okno gledamo v
današnji svet.A bo kej za pusta hrusta?
Grenlandski
tjulenj in polenovka z mahom in lišaji (Ko mahoma omahne z enim samim
zamahom - Severnjaška grozljivka z največjega otoka z najmanj ljudmi)A bo kej za pusta hrusta?
Mehiška tortilja s polovico Neameričana (Drive in Mačo sir, Drive out Sombrero)A bo kej za pusta hrusta?
Te pohrusta brez popusta, pa še obresti imaš na vesti – davek je najkrajši stavek
(a house is a house is house a house is a house is house a house is a house – G. Stein)A bo kej za pusta hrusta?
(Keep your eye on the donut and not on the hole – D. Lynch)
Neforma
februarja, ne avgusta!
Z nami na improvizacijskem dogodku, ki je
srečanje, ki je moment, ki je (vz)trajanje, ki je igra, ki je zvok, ki
je gibanje svetlobe in teles, ki je directed by Lynch, ki je unicorn,
odletela struna, zamujena priložnost, utrip srca in živost sveta –
skratka Neforma #116: Jure Boršič, Jerneja Fekonja, Jure Planinšek in
Katja Kolarič. Vabljeni v maskah ali brez!
Jerneja
Fekonja (27), performerka in plesalka, ki deluje na relacije Belgija -
Nemčija - Avstrija in Slovenija. Diplomirala je iz sodobnega plesa na
BCDA v Budimpešti in se izpopolnjevala na Berufsfachschulen za
fizioterapijo in Ergotherapie Dr. Muschinsky v Bad Lauterbergu v
Nemčiji. Od leta 2023 je del plesnega ansambla Netzwerk AKS. Med drugimi
je nastopala za Unusual Symptoms Theater of Bremen, Azimuth Dance
Ensamble, Nuria Guiu Sagarra, Willi Dorner, Lali Ayguadé, Julie Pecard,
Andreja Podrzavnik Rauch, Max Levy choreographic works, Marco Torrice...
Delala je kot vodja spletne strani za filmsko produkcijo Dance
Masterclass s sedežem v Berlinu. Od leta 2016 pa vse do danes deluje v
Bruslju s plesno prakso MELTING POT, kjer sodeluje pri različnih
dejavnostih in mednarodnih plesnih dogodkih z idejo, da bi s plesnimi
dogodki ustvarila prostor za plesna dela, ki temeljijo na redefiniciji
pojma „sodobni ples“ z odpiranjem dialoga znotraj različnih predstav.
Jure
Boršič, rojen leta 1994 na Ptuju, je slovenski saksofonist in
klarinetist mlajše generacije. Nekaj let je deloval kot del šole Kombo
Zlatka Kaučiča in goji zanimanje za raznovrstne glasbene sloge in
zvrsti, segajoč od improvizirane glasbe, free jazza in elektroakustične
glasbe do noisa in eksperimentalnega metala, sodeluje pa tudi s poezijo
in plesalci. Bil je, in je še član številnih slovenskih alternativnih
glasbenih skupin. Sodeluje tudi v organizacijskih ekipah koncertov serij
Fri-Fru-Fra v rodni Novi Gorici in Taktišče v Ljubljani.
Jure
Planinšek (1983) je po izobrazbi filozof, po poklicu pa varuh oseb s
posebnimi potrebami. Od nekdaj ga zanima glasbena improvizacija v
različnih oblikah in konceptih ter preplet glasbe s filozofijo.
Intrigira ga ideja glasbe kot pojavne zvrsti filozofije. Violino se je
učil v glasbeni šoli, bobne sam. V preteklosti je ustvarjal v obalnih
prog-metal bendih Suisound in Meduzalem. V zasedbi Sinai pod vodstvom
Markota Karlovčeca je izvajal predvsem priredbe skladb iz Zornovega
projekta Masada, z Markom pa se je lotil tudi impro podvigov. V
naslednjih letih je sledilo zatišje v katerem pa sta s prijateljem
klaviaturistom in pianistom Alenom Grižoničem ves čas po malem snovala
eksperimentalni projekt, ki ga rada opišeta kot unfree impro. Nesvobodna
improvizacija je zaživela l. 2020 z imenom Interrupted system call s
prvim albumom "2 + 2 je ob treh enako 4", naslednje leto pa "Tu je roža,
tu pleši". Oba albuma sta izšla v samozaložbi in na obeh se sliši
Juretovo bobnanje.
Kot violinista ga je l. 2023 k
svojemu avtorskemu projektu Bregove dere povabil Matjaž Karlovčec, od
lani pa violino igra in se jo uči tudi v skupini Mini šola swinga pod
vodstvom kitarista Martina Pečarja, kjer raziskujejo zapuščino Djanga
Reinhardta in Stephana Grappellija, danes v splošnem znano kot gypsy
jazz.
Katja
Kolarič je svojo plesno pot začela s modernimi zvrstmi plesa kot so
jazz, show dance in disco dance in obiskovala nižjo baletno šolo.
Udeleževala se je tekmovanj na državni in svetovni ravni in prejela
titulo državne prvakinje. Na Konservatoriju za glasbo in balet v
Mariboru je maturirala iz baleta leta 2012. V Galeriji plesa v Mariboru
je ustvarjala pod mentorstvom Mojce Ussar, na obali pod mentorstvom
Siniše Bukanica. Svoj študij je nadaljevala na Akademiji za ples v
Ljubljani in sodelovala z različnimi slovenskimi plesalci in koreografi
na področju sodobnega plesa. 2020 je v koprodukciji Španskih borcev
premierno predstavila svoj solo projekt Bili smo…bomo, ki ga je
ustvarila skupaj s partnerjem in glasbenikom Andrejem Supančičem. Kot
plesalka je sodelovala pri številnih predstavah in performansih s
področja sodobnih plesnih umetnosti, bila je tudi članica En Knap Group.
Poleg plesa pa se aktivno zanima za slikanje in risanje in v svojih
delih raziskuje povezavo vizualnega in performativnega. Avgusta 2024 je
uspešno zaključila magistrski študij na privatni akademiji ArtHouse.