Zavod Sploh
NeformaUpcomingArchiveCriticsPhotography

Neforma

(Ne)forma, a series of performative improvisations, connects two media, ie artists from two artistic genres, musicians who deal with sonority in a special way, and performers whose main tool is their body; nurtures and enables the development of improvisation as a practice and stage event; it study the process and welcomes mistakes, mishaps, stage disasters, as it is aware that these are the best study examples.

In 2024, the cycle will be concivied by Nataša Živković and Samo Kutin.

If we do not want Neform to become a form in itself, we must open the possibility for participating artists to propose and test their conceptual parameters. In addition to dancers and musicians, Neforma also invites writers to think about improvisation. The idea is to introduce people who have a special approach to the stage and art in general. By bringing them to the territory of a live event, we believe that this could open up creative experiences for all participants of Neforma, including the audience itself. Neforma invites artists as guests and in the same time as hosts. They can decide to change the protocols, suggest different ways of collaborating with the audience, and even the location and format of their improvisation

Programme curators
2023 Nina Fajdiga in Andrej Fon
2022 Loup Abramovici in Vid Drašler
2021 Suzana Koncut in Andrej Fon
2020 Tina Valentan in Jošt Drašler
2019 Kaja Lorenci in Jošt Drašler
2015 do 2018 Katja Legin in Jošt Drašler
2010 do 2014 Špela Trošt in Tomaž Grom

14.4.2025

Neforma #118: Bojana Robinson, Rajko Muršič, Burja Podlesnik in Vid Drašler, Španski borci

Neforma #118
14. 4. 2025 ob 20h, Španski borci

Bojana Robinson, Rajko Muršič, Burja Podlesnik in Vid Drašler

Danes nič o dnevni politiki, nič o preštevanju žrtev v Gazi, nič o potresih, nič o Trumpu in nič o slovenskem duhovniku. V tej (dis)kontinuiteti družbenega sveta obračam misel in se zagledam – zaglodam v ko(s)t improvizacije, »simbol za svobodo, ki je ni« (Nina Dragičević). Tokrat improviziram s citati iz Narobe / Na robu glasbene prakse (Sploh, 2022), jih jemljem iz konteksta, si jih prilaščam. Improvizacija je »mnogokrat tudi praksa regeneracije. Je nekaj, v kar pripelje izčrpanost, a je hkrati obratno od izčrpanosti, je praksa napajanja, resetiranja, (ponovnega) osmišljanja« (Pia Brezavšček). Kot vabilo na aprilsko edicijo citiram Špelo Trošt, ki v prispevku Paranje robov citira Rancièrja:

»ko si bitja, ki jim je namenjeno ostati v nedeljivem prostoru dela, kjer ni časa za druge stvari, vzamejo ta čas, ki ga nimajo, da se potrdijo kot udeleženci skupnega sveta, da tistemu, česar ni bilo videti, dajo vidnost; ali da tistemu, kar je bilo slišati samo kot hrup telesa, dajo slišnost govora, ki razpravlja o skupnem.« Jacques Rancière: Emancipirani gledalec (Maska, 2010)

Emancipirana gledalka, gledalec, poslušalka, poslušalec – vzemi si ta čas, ki ga nimaš, in pridi v Španske borce, 14. aprila ob 20h, na Neformo #118, kjer nas bodo v udeleženje, izkušnjo ter interpretacijo možnega skupnega sveta popeljali: Bojana Robinson, Rajko Muršič, Burja Podlesnik in Vid Drašler. 

Vabljene in vabljeni tudi k branju preteklih refleksij – nazadnje Jaka Bombač, ki se je na marčevski Neformi znašel »v vesolju znotraj vesolja« (https://www.sploh.si/si/premislek/neforma_belezenje/jaka-bombac-petnajst-vrtljajev-neforme), Jošt Jesenovec pa se v beleženju februarske edicije sprašuje, v katerem (nav)kl(j)ubu plešemo: https://www.sploh.si/si/premislek/neforma_belezenje/jost-jesenovec-v-katerem-klubu-pa-ti-pleses

V letu 2025 cikel snujeta Nataša Živković in Samo Kutin.

Burja Podlesnik se je s plesom začela ukvarjati pri treh letih in se je po igranju športov, kot sta odbojka in tenis, popolnoma posvetila plesu na Svšgugl v Ljubljani. Šolanje je nadaljevala na Švedskem, v programu NEFCD (New Education for Contemporary Dance) in se po tem pridružila IlDance-ovi mladinski kompaniji IlYoung, kjer je plesala v "Self Contained" koreografa Israela Alonija. Burja trenutno zaključuje svoje šolanje na ArtEZ University of the Arts v Arnhemu na Nizozemskem. Med študijem je nastopala v »Addio alla Fine« kompanije ICK Amsterdam, sodelovala z Miguelom Altunage Verdicie-jem v »Trickster«, plesala v »Triptych« koreografinje Caroline Finn. Ustvarila je dela, kot so solo »Snippet«, skupinsko delo »Leftovers« ter dueta »In My Room« in »Two Men In Underwear«. Skozi ustvarjanje se je začela spraševati o svoji vlogi umetnice v današnji družbi in začutila odgovornost, da izzove svet, v katerem živimo skozi intervencijo in preobrazbo trenutnih simbolnih okvirov. S kritičnim odzivom na aktualno realnost si v okviru svojega koreografskega dela prizadeva preoblikovati prostor, ki je dan stvarem, ki nimajo prostora, in ozvočiti stvari, ki drugače ostanejo tihe. 

Bojana Robinson je koreografinja, plesalka in performerka iz Beograda, ki živi v Ljubljani. Avtorska predstava Oh, how very ordinary (soavtorica Katja Legin), je gostovala na festivalu Mladi levi, Krušče Festival, Desire Central Station Festival in na Gibanici. Avtorska predstava Mašina je imela premiero v Cankarjevem domu in gostovala na Kondenz festivalu v Beogradu. V zadnjih letih sodeluje s koreografinjami Matejo Bučar, Snježano Premuš in Andrejo Rauch Podrzavnik. Diplomirala je na Akademiji za ples v Salzburgu (SEAD) in končala Erasmus program “Dance as integrated in society and humanity” (SEAD in SNDO).

Več na: Bojana Robinson | koreografski imenik

Rajko Muršič 
V prejšnjem stoletju je igral v nekaj eksperimentalnih rokovskih skupinah in improvizatorskih zasedbah (Mi, Gromska strela, Nebodigatreba, Avantkurent), nastopal pa je tudi kot solist. V zadnjih dveh desetletjih se ponovno prepušča navdihu trenutka in analogno-električnemu brkljanju z zvoki električnih kitar. Občasno nastopa s plesalcem Ryuzom Fukuharo, bobnarjem Žigo Ipavicem, sodeluje tudi z umetnico Sašo Bezjak. 

Povezave na spletu:
Altera pars 1992: https://www.youtube.com/watch?v=IkchM0K19mY
Improvizacija za Rog in orkester, Transforma 2016: https://www.youtube.com/watch?v=m1P9OgG5W_I
Z Ryuzom Fukuharo v GT 22, 26. 9. 2020: https://www.youtube.com/watch?v=0rQZRKQMj0w

Vidu Drašlerju lahko govorimo na več načinov. Od tega, da ga vztrajno srečujemo na festivu in dogodkih Ignor, kjer svojo glasbo staplja s poezijo, do mnogih dogodkov, ki jih organizira v okviru cila koncertov Taktišče. V zadnjem času smo ga lahko slišali v zasedbah TiTiTi, Trojnik, Oholo in Svojat, kjer poleg steady beata vsakič znova razpira tudi polje improvizirane glasbe. V mnogih primerih je backbone benda, vedno pa je bobnar, ki sošpilavcu odpira prostor in z njim deli muziko. Zareže, kjer rezati gre ter na plin in zavoro pritiska s tenkočutnostjo izkušenega mehanika ;) ki domuje v drobovju svojega inštrumenta, ga posluša, se nanj odziva, spremlja, se navdihuje, vzpodbuja in umika … skratka igra in igra se! Je skladatelj, pedagog, improvizator, pred vsem pa glasbenik


Archive

Follow us
and stay informed