Zavod Sploh
SorryCritics

Sorry

27.9.2021

Ventilator: Digital 1.5.3

Ventilator: digital 1.5.3.
audio-performativna raziskava / instalacija
Kino Šiška, 27.9.2021 ob 21h

Projekt digital 1.5 je serija petih uprizoritvenih dogodkov, ki raziskujejo dotik. Vsak dogodek je samostojen poizkus haptičnega branja sveta z digitalnim razumevanjem telesnosti in praksa medsebojne bližine ter sobivanja objektov, v katero so povabljeni gledalci. Izbrana skupina teles vzpostavlja dotik z drugimi telesi v prostoru – s telesi performerjev, s telesom prostora, z zvočnim telesom in telesi tehnoloških objektov. Slednji so čedalje pomembnejši vmesnik našega vstopa v svet. digital 1.5 z njihovo uporabo preizprašuje mediatizacijo bližine in intimnosti, z aplikacijo trdne digitalne logike naprav in njihovega programja na mehka organska telesi ljudi pa špekulira o človeku, ki ni le vir informacij, temveč tudi naprava za obdelavo in hrambo podatkov.

Dotik v digital 1.5 je način sporazumevanja in sredstvo srečanja z drugim; je digitalizirani podatek in medij prenosa hkrati. Projekt se naslanja na idejo medija, kot jo v knjigi 'The Ecology of Attention' poda Y. Citton. Ta medije opiše kot difuzne ekosisteme, ki realnosti ne zgolj predstavljajo, ampak jo aktivno formirajo. Tako se oblikuje 'infrastruktura resonanc, ki pogojujejo našo pozornost' glede na ideje, ki nas 'obkrožajo in napolnjujejo'. V tem oziru digital 1.5 ne išče glasne uprizoritvene geste ampak želi zagotoviti prostor vidnosti oziroma, v Cittonovem jeziku, okolje rezoniranja čedalje bolj marginaliziranim in v času pandemije transgresivnim praksam medsebojne bližine in dotikanja.

Umetniško vodstvo: Jan Rozman
Performerji: Leon Marič, Jan Rozman, Mojca Sovdat
Glasba: Luka Seliškar
Kostumografija: Tanja Pađan / Kiss the Future
Video dokumentacija: Juš Jeraj
Fotografija: Nada Žgank
Izvršni producentka: Brigita Gračner
Produkcija: Zavod Sploh

Ventilator je štiriletni avtorski projekt, ki ima štiri faze razvoja. Vsako leto daje možnost razvijanja svojega avtorskega potenciala izbranemu avtorju, avtorskemu tandemu ali kolektivu, ki prečijo in povezujejo glasbeno in uprizoritveno področje. Ventilator uvaja nove ustvarjalne pristope h glasbeno-plesno-performativnemu izražanju. Prav uvajanje novih ustvarjalnih pristopov v izražanju je programski kredo Zavoda Sploh, ki se prek vseh svojih aktivnosti bavi z eksperimentiranjem z vsebinami in oblikami. V programu Zavoda Sploh se izpostavlja inovacije v razumevanju umetniškega dejanja, drugačna razmerja med strukturirano formo in improvizacijo, premišljen odnos s prostorom in publiko, nove metode proizvajanja performativnega etc. Zavod Sploh tudi prek projekta Ventilator ostaja zvest brezkompromisnemu kreativnemu snovanju. Sam naslov v svojem jedru implicira prevetritev, ventiliranje, zračenje, pretočnost vsebin, tem, kombinacij, oblik, tehnik, načinov prisotnosti, modulov, avtorjev, izvajalcev, gest in zvočnosti. To pa omogoča izjemno kreativnost, izvirnost, odzivnost in odprtost v snovanju. Poskrbel bo za nepreverjene kombinacije (avtorjev, izvajalcev, umetniških stilov, tehnik), ki zagotavljajo živost, eksperiment in odpirajo nove horizonte.

Ventilator je del projekta Neodvisni.

Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Foto: Marcandrea
Two performers hang, bite, hook, hug, grab, and suck each other. Parasitize and apologize. They form inseparable coexistence in which each move becomes an element of infinite chain of intentions and reactions.

Sorry is structured research on relationship between body and meaning in the form of open space and timing.

The performance is inspired by book ‘Parasite’ by French philosopher Michel Serres and his thesis that the only possible relation is that of parasitic nature. Parasite. The one who eats from the table of the other, who exploits, uses, abuses, occupies, devastates. Who hooks up, breaks in, hangs on, bite into. The one, who is giving nothing in return, has nothing to offer, doesn’t create anything, doesn’t share anything, doesn’t support anybody, and never sacrifices for anyone.

We live in times of brutal celebration of power, time of loans, debts, frauds, subordination, manipulation and mutual dependency. It’s hard to detect parasite, we point the finger at each other, we accuse intruders, defend our integrity, we constantly bite and apologize each other … What if there is no other real relation except one-way relation, what if parasitism is the very basis and even a condition for any relation to take place?

For Serres, parasitism is the central ‘fact’ of existence for any living being. Parasitic relation is a form of inseparable and undemocratic coexistence, mutual entanglement creates closed loop, each move becomes an element of infinite chain of intentions and reactions. Parasitism is a surviving strategy. Parasite refuse violence, it lives in harmony as long as the host stays alive and can be consumed. Parasitic freedom is immovability, hibernation, total subordination. Parasite is free as long its host (partner, family, city, country, continent, earth …) can move and breath.

Creators
Performed by: Anita Wach, Grega Zorc, Andrej Fon
Conceived and devised by Anita Wach and Grega Zorc
Performing concept and artistic direction: Bojan Jablanovec
Sound: Andrej Fon
Production: Via Negativa and Zavod Sploh
Co-production: Body/Mind Festival, Warsaw

4.–5.10.2018, Body/Mind festival Warsaw, Poland
19.10.2018, Španski borci, Ljubljana
20.11.2018, Španski borci, Ljubljana
08.01.2019. Španski borci, Ljubljana
18.01.2019, Španski borci, Ljubljana
09.03.2019, GT22, Maribor
12.06.2019, Apart festival, Katpwice, Poland
26.01.2020, Španski borci, Ljubljana

Follow us
and stay informed