Zavod Sploh
Confine apertoNapovednikArhivKritikaFotografija

Confine aperto

Confine aperto predstavlja nezamejen nabor glasbenih izrazov. Sooča raznovrstne prakse improvizacijskega in eksperimentalnega značaja. Aktualnost in izvirnost v rokovanju z glasbeno materijo vključuje raziskave v razumevanju zvoka, vprašanja glasbene komunikacije, odpiranje tehnoloških potencialov. Tvegane in pogosto nepreverjene kombinacije zagotavljajo živost, naključnost, nepredvidljivost in odprtost.

Javni poziv za Confine aperto 2020

Po petnajstih letih spreminjamo zasnovo cikla.

Confine aperto se reinventira.
Confine aperto se na novo podaja v neznano.
Confine aperto (se) odpira.

Odpira prostor za glasbenice in glasbenike, ki ste se pripravljeni spustiti v nepredvidljivo.

- prijavi se kot posameznica ali posameznik do 15. septembra na zavodsploh(at)gmail(.)com
- zaupaj kuratorju, ki sestavi kombinacije in zasedbe, tako da pomeša gostje in goste iz tujine in lokalne glasbenice in glasbenike; šele na prizorišču izveš, s kom igraš
- izberi datum, ki ti najbolj ustreza, in rezervni datum
- pošlji kratko besedilce, čemu muziciraš in čemu se v glasbi posvečaš
- pošlji fotografijo in povezave na glasbena dela
- za osnovno tehnično opremo, spanje in obrok je poskrbljeno
- za opravljeno delo prejmeš honorar 200 €

Confine aperto ne bo le koncert, bo pogovor, okrogla miza, predavanje, srečanje, izmenjava, soočanje vseh prisotnih.
 
Imena nastopajočih bodo objavljena šele po dogodku.
Na slepi zmenek ne pridejo le glasbenice in glasbeniki, pač pa tudi občinstvo.

Datumi v 2020: dan v tednih med 27.1. - 2.2., 10.2. - 16.2., 30.3. - 5.4., 20.4. - 26.4., 11.5. - 17.5., 21.9. - 27.9., 12.10 - 18.10., 16.11. - 22.11., 7.12. - 13.12.

Med leti 2005 in 2018 je cikel kuriral Tomaž Grom
V obdobju 2018–2021 Confine aperto kurira László Juhász.

Seznam vseh preteklih koncertov Confine aperto

11.6.2019

Centralala dogodek

- CENTRALALA - debata, koncerti, žurka

Vabimo vas vse k pogovoru in skupinskemu pretresanju scene, njene raznolikosti in stičišč, sodelovanju in sokreiranju skupnega prostora na spletu, ki skuša biti predvsem križišče različnih snovanj, idej, pristopov in mišljenj. Tokratna tema pogovora bo glasbeno založništvo, potreba po dokumentaciji, snemanju in izdajanju plošč, različnih založniških modelih, ... Vabljeni vsi muskontarji_ice, založniki_ice, novinarji_ke, organizatorji_ice ter seveda zainteresirana javnost. Debato vodi in moderira Miha Zadnikar.

Centralala.si je slovenski e-časopis na križiščih improvizirane glasbe. Je križišče in hkrati točka povezave za različna polja svobodno improvizirane glasbe, ki se odvijajo v Sloveniji. Centralala.si je tukaj, da vas aktualno in ažurno informira, da dokumentira, se osredotoča, reflektira, spodbuja in preizprašuje različne pristope, principe in estetike različnih glasbenikov in glasbenic, skupin, kolektivov, umetnikov iz različnih umetniških področij, inštitucij, organizacij, prostorov, založb, producentov, novinarjev in publicistov, teoretikov in poslušalcev_k.

HOWIE REEVE (GB)

· Howie Reeve — akustičen bas, glas

Howie Reeve iz Glasgowa je precej unikatna figura in dobri duh britanskega undergrounda. Več ko 20 let je preigral po ključnih mestnih bendih (tako je bil, na primer, član Maxton Grainger in Tattie Toes), leta 2012 pa se je odločil za povsem samostojno pot. Z glasom, akustično basovsko kitaro (je eden izmed največjih, pretkanih mojstrov tega glasbila!), z enigmatičnimi, intimnimi, presenečenj polnimi besedili in muziko, ki bi jo lahko postavili tja nekam med post-punk in avant-folk, je domala nenehno na turneji bodisi po Združenem kraljestvu, Evropi ali Japonski, pri čemer — stari panker — vztraja izključno pri DIY vodilih.

"V muziki so povezave in skupnosti zame vse. Kar delam kot muzičist, je precej holistična zadeva: Grem na turnejo in se zaljubim v ljudi in place. To ljubezen potem ponesem v Glasgow in ga imam tako še raje," pravi Howie Reeve.

Na izvrstnem albumu Not So Secret Garden (2017) z Reevom sodelujejo folkieja Alasdair Roberts in Debbie Armour, eksperimentalni pianist Matthew Bourne in špilavec na koro Will Newsome. Naslov, oblikovanje in muzika si po avtorjevo prizadevajo "za (malce) boljši svet", in to "v obdobju, ko smo človeško prijaznost na veliko zamenjali za človeško šibkost ..."

Howie Reeve si je zelo dober s slavnim nizozemskim bendom The Ex in je s svojim solističnim nastopom odprl že precej njihovih koncertov.

AVIS AUX RÉACTEURS (FR/CA)

· Xavier Charles — klarinet
· Éric Normand — električen bas, predmeti

Francoski klarinetist Xavier Charles je revolucionar na svojem instrumentu, saj izdatno izkorišča njegove hrupne in ekspresivne potenciale v popolni zavezanosti prosti improvizaciji. Normand je vodilna figura improvizirane glasbe v Québecu in razvija radikalni jezik, ki temelji na električnem basu. Na evropski turneji bo duo predstavil debitantski album, ki je pravkar izšel pri ljubljanski založbi Inexhaustible Editions.

Francoski klarinetist Xavier Charles je glasbeni raziskovalec. Njegova avtorska glasba in sodelovalni projekti se raztezajo od abstraktnega, surovega šuma do elektroakustičnih tekstur, zvočne poezije, proste improvizacije in celo anarhističnega punka nizozemskih The Ex, saj je z njimi in etiopskim saksofonistom Gétatchèwom Mèkuryo odigral več kot 120 koncertov. Geografsko je vseprisoten, od kasnejšega snemanja v mestu Québec v Kanadi do Canberre v Avstraliji in včasih celo med švedskimi gozdovi s norveškimi tovariši Dans les Arbre.

Éric Normand je improvizator, skladatelj, basist, oblikovalec instrumentov, producent in založnik. Kot improvizator je razvil zelo oseben in radikalen način igranja na doma izdelanem električnem basu, opremljenim z mikrofoni, raznimi predmeti, feedbackom in vibracijskimi napravami. Igral je z Jimom Denleyem (flavta in saksofon), Sébastienom Cirotteaujem (trobenta), Pierre-Yves Martelom (viola in elektronika), Jean-Luc Guionnet (saksofon) in v mnogih spontanih projektih.

TiTiTi (SI/HR)

· Jure Boršič — altovski saksofon
· Jošt Drašler — kontrabas
· Vid Drašler — bobni

+ gost:

· Ivan Marincel — pozavna

Slišali poezijo Tomislava Vrečarja. Pel je o Tisnikarju. Navdušeni nad melodijo ustanovili trio. Izhajajo iz jazzovske tradicije, pišejo svoje viže.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni