Zavod Sploh
Confine apertoNapovednikArhivKritikaFotografija

Confine aperto

Confine aperto predstavlja nezamejen nabor glasbenih izrazov. Sooča raznovrstne prakse improvizacijskega in eksperimentalnega značaja. Aktualnost in izvirnost v rokovanju z glasbeno materijo vključuje raziskave v razumevanju zvoka, vprašanja glasbene komunikacije, odpiranje tehnoloških potencialov. Tvegane in pogosto nepreverjene kombinacije zagotavljajo živost, naključnost, nepredvidljivost in odprtost.

Javni poziv za Confine aperto 2020

Po petnajstih letih spreminjamo zasnovo cikla.

Confine aperto se reinventira.
Confine aperto se na novo podaja v neznano.
Confine aperto (se) odpira.

Odpira prostor za glasbenice in glasbenike, ki ste se pripravljeni spustiti v nepredvidljivo.

- prijavi se kot posameznica ali posameznik do 15. septembra na zavodsploh(at)gmail(.)com
- zaupaj kuratorju, ki sestavi kombinacije in zasedbe, tako da pomeša gostje in goste iz tujine in lokalne glasbenice in glasbenike; šele na prizorišču izveš, s kom igraš
- izberi datum, ki ti najbolj ustreza, in rezervni datum
- pošlji kratko besedilce, čemu muziciraš in čemu se v glasbi posvečaš
- pošlji fotografijo in povezave na glasbena dela
- za osnovno tehnično opremo, spanje in obrok je poskrbljeno
- za opravljeno delo prejmeš honorar 200 €

Confine aperto ne bo le koncert, bo pogovor, okrogla miza, predavanje, srečanje, izmenjava, soočanje vseh prisotnih.
 
Imena nastopajočih bodo objavljena šele po dogodku.
Na slepi zmenek ne pridejo le glasbenice in glasbeniki, pač pa tudi občinstvo.

Datumi v 2020: dan v tednih med 27.1. - 2.2., 10.2. - 16.2., 30.3. - 5.4., 20.4. - 26.4., 11.5. - 17.5., 21.9. - 27.9., 12.10 - 18.10., 16.11. - 22.11., 7.12. - 13.12.

Med leti 2005 in 2018 je cikel kuriral Tomaž Grom
V obdobju 2018–2021 Confine aperto kurira László Juhász.

Seznam vseh preteklih koncertov Confine aperto

20.9.2019

Confine aperto: Miman in Küchen/Kutin

Confine aperto Galerija Škuc ob 21h

Miman: Andreas Røysum / Hans Kjorstad / Egil Kalman
Martin Küchen / Samo Kutin

Improvizacijski trio Miman sestavljajo klarinetist in kitarist Andreas Røysum, violinist Hans Kjorstad in kontrabasist Egil Kalman. Vsi trije glasbeniki mlajše generacije so izrazito dejavni na uspešni skandinavski sceni free jazza in improvizacije.  Sodelovali so že z mednarodno priznanimi glasbeniki, kot so Axel Döner, Frode Gjerstad, Tobias Delius ali Christian Wallumrød. Področje njihovega glasbenega ustvarjanja je izredno široko in barvito, posvečajo se tako ljudski glasbi kot noisu in intimnim inštrumentalnim pesmim. Njihova raznolika glasbena ozadja in vplivi  so izoblikovali zvok tria – norveška, angleška in indijska ljudska glasba se brezhibno mešajo s free jazzom in sodobno komponirano glasbo, gre za organski preplet, ki se izogiba dogmatičnemu. Trio zadnja leta gostuje po vsej Evropi, leta 2019 pa so izdali svoj drugi album. /mimantrio.com

Švedski saksofonski virtuoz Martin Küchen (1966) se enako domače  počuti v free jazz zasedbah kot v projektih, ki so bolj avantgardne narave. Na free jazz sceni je aktiven od sredine devetdesetih let, ko je nastopal na ulicah in na stockholmskih postajah podzemne železnice. Je eden vodilnih in samosvojih avtorjev v polju sodobne improvizirane glasbe in ustanovitelj zasedb, kot so Trespass Trio, Angles in All Included. Med drugimi je nedavno sodeloval s Keithom Rowejem, Andersom Lindsjöem, Dimitrom Lazaridou-Chatzigogo in Stevom Nobleom. Küchen se v različnih formacijah in kot solist mednarodno udejstvuje še zlasti na področju jazza in improvizirane glasbe. / martinkuchen.com

Samo Kutin (1982) je izjemno dejaven multi-instrumentalist, znan po rabi nekonvencionalnih in lastnoročno izdelanih glasbil in zvočil. Eden izmed tradicionalnih inštrumentov, ki jih uporablja, je tudi madžarsko srednjeveško strunsko glasbilo hurdy gurdy, s katerim ga pogosto videvamo muzicirati na dogodkih eksperimentalne in improvizacijske glasbe. Na področju proste improvizacije se intenzivno posveča iskanju, odkrivanju in manipuliranju najrazličnejših možnosti inštrumenta hurdy gurdy. Skrajne zvočne razsežnosti, od nežnega šuma do hrupnega drona, od blagozvočnih udarcev do neznosnega cviljenja, doseže s preparacijo in ozvočitvijo glasbila, pri čemer uporablja tako kontaktne mikrofone kot akustične resonatorje.
Nastopa kot solist in v raznolikih improvizacijskih (med drugim v duu z Jean-Lucom Guionnetom, Leejem Patersonom, Borisom Baltschunom, Daichijem Yoshikawo idr.) in etno zasedbah na mednarodnih festivalih in najrazličnejših odrih. Ustvarja tudi glasbo za pravljice, animacije, gledališke, lutkovne in plesne predstave ter redno vodi delavnice za otroke.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni