Zavod Sploh
Confine apertoNapovednikArhivKritikaFotografija

Confine aperto

Confine aperto predstavlja nezamejen nabor glasbenih izrazov. Sooča raznovrstne prakse improvizacijskega in eksperimentalnega značaja.Aktualnost in izvirnost v rokovanju z glasbeno materijo vključuje raziskave v razumevanju zvoka, vprašanja glasbene komunikacije, odpiranje tehnoloških potencialov. Tvegane in pogosto nepreverjene kombinacije zagotavljajo živost, naključnost, nepredvidljivost in odprtost.Confine odpira prostor za glasbenice in glasbenike, ki so se pripravljeni spustiti v nepredvidljivo.

Confine_Beleženje – zapisi o preteklih prenovljenih dogodkih

Šele na prizorišču bodo izvedeli, s kom si bodo delili glasbeno izkušnjo.
Na slepi zmenek ne pridejo le glasbenice in glasbeniki, pač pa tudi občinstvo.
Confine aperto ni le koncert, je pogovor, okrogla miza, predavanje, srečanje, izmenjava, soočenje vseh prisotnih.

V letu 2020 se je 77 glasbenic in glasbenikov prijavilo na poziv.
Kurator Laszlo Juhasz je sestavil kombinacije in zasedbe, tako da je pomešal gostje in goste iz tujine in lokalne glasbenice in glasbenike.

Med leti 2005 in 2018 je cikel kuriral Tomaž Grom
Med leti 2018 in 2020 je cikel kuriral László Juhász.

Cikel Con/fine aperto smo z letom 2020 zaključili.


Seznam vseh preteklih koncertov Confine aperto


29.6.2020

Confine aperto: usmerja Rajko Muršič

29. 6. ob 21h – CONFINE APERTO – Galerija Škuc

Zadnji Confine aperto po več kot 15. letih.

Eminentni gostje
+
Usmerja Rajko Muršič

svobodno improvizirano glasbo doživljam kot prostor glasbene, emocionalne in duhovne kreativnosti in svobode. prostor v katerem je mogoča komunikacija in interakcija s samim seboj in drugimi muzičarji, transcendencija duha in zavesti. za mene je to konstanten kreativni proces zorenja, preizpraševanja, raziskovanja in iskanja estetske in duhovne svobode, proces v katerem je potrebno biti odprt za nepoznano, iskren, brezkompromisen, moči se prepustiti, ne bati se svobode.

razlogov za muziciranje je veliko:
ker mi je v veselje,
ker me zanima obnašanje zvoka v prostorih,
ker je to (postalo) moj kruh,
ker se s tem spravim k sebi (ali obratno),
zaradi izkušnje improviziranja (in komponiranja) z drugimi muzičarji,
ker sem (velikokrat) v družbi drugih glasbenikov,
ker mislim, da s tem lahko komu kaj dam,
iz navade (rituala),
ker me muziciranje izpolnjuje,
...
posvečam se:
poslušanju,
raziskovanju zvočnosti inštrumentov,
prepariranju in izdelavi glasbil,
komponiranju (p)osebne glasbe,
oponašanju zvokov iz narave,
vprašanju kako pokrajina v kateri improviziram vpliva na glasbo, ki jo igram,
...

To, da muziciram je bržkone splet naključji, že od mladih nog sem rad ustvarjal na različnih umetnostnih področjih. Uspeh prve avtorske zasedbe je bil najbrž ključen, da sem se odtlej večinoma ukvarjal z glasbo. Posvečam se različnim glasbenim žanrom, večinoma ne v " čisti " obliki, ampak v svojstvenih sintezah vseh glasb in načinov muziciranja, ki me vznemirjajo. Že od mojih glasbenih začetkov je improvizacija, bolj ali manj svobodna, pomemben del mojega glasbenega ustvarjanja. Je tisto, kar ponuja pobeg iz okostja kompozicije, preseneča, prebuja, odpira nove smeri v poteku muziciranja, me v najboljšem primeru drži v tukaj in zdaj.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni