Zavod Sploh
Razsrediščenja + Better LiveNapovednikArhivFotografija

Razsrediščenja + Better Live

koncertni cikel eksperimentalne in improvizirane glasbe 

V letih 2024 in 2025 je cikel Razrediščenja vtkan v širši projekt Better Live, ki je bil uspešen na razpisu Ustvarjalna Evropa.

Better Live je mednarodni projekt, ki bo potekal do avgusta 2026 in se zavzema za trajnostno oziroma vzdržno cirkulacijo glasbenikov v Evropi. Predvideva kroženje in spodbuja zaposljivost evropskih glasbenikov na trajnosten način, to je z upoštevanjem ekonomskih, socialnih in okoljskih vidikov. Naslavlja izzive, ki jih je sedanja kriza (post-covid obdobje, vojna v Ukrajini) razkrila in še poslabšala. To so izzivi, ki bodo, če se jih ne lotimo odločno, nujno in celostno, na koncu ogrozili raznolikost, kakovost in celovitost vse evropske glasbene scene. Trenutna oživitev je edinstvena priložnost za postavitev trdnih temeljev bolj pošteni, raznoliki in zeleni glasbeni industriji.

V projektu sodeluje 11 partnerjev iz različnih evropskih držav. Vsak od njih pa naj bi v svoji regiji osnoval mrežo lokalnih partnerjev za organizacijo turnej povabljenih tujih in lokalnih glasbenic in glasbenikov. Koga povabiti in kako organizirati dogodke je prepuščeno regionalnim mrežam, ki se same odločajo. Ker pa projekt naslavlja okoljske, socialne in ekonomske tematike, bo ta cirkulacija potekala v obliki manjših koncertov v povezavi z lokalnimi skupnostmi in bo pravično plačana. To denimo pomeni, da izvajalka ali izvajalec ne prileti zgolj za en velik festivalski dogodek, temveč mu omogočimo turnejo več manjših koncertov, lahko rezidenco, delavnice, snemanje in povezovanje z lokalnimi glasbenimi akterkami in akterji tudi dolgoročno.

Turneja Better Live in Razrediščenja 2025:  

Elena Kakaliagou, Marina Tantanoz
12. 2. Ljubljana, Klub Gromka – Defonija: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Bogdana Herman, Borut Savski
13. 2. Velenje, Max Klub: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Mojca Zupančič
14. 2. Lokavec, Klub Štala: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Gal Furlan, Andrej Kobal
15. 2. Tolmin, Galerija SDK: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi
16. 2. Staranzano, DobiaLab: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Flavio Zanuttini, Alberto
Collodel 
17. 2. Šempeter pri Gorici, bivša Kinodvorana – Fri-Fru-fra: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Francesco Ivone, Urban Kušar
18. 2. Vrhnika, Železniška postaja – Rojišče: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Boštjan Simon, Ana Kravanja
19. 2.  Maribor, GT22: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi + Kikiriki, Asja Grauf
20. 2. Bistrica ob Sotli, Klub Metulj: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi
21. 2. Zagreb, Scena Ribnjak: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi 

REGIONALNI PARTNERJI
Defonija, Ljubljana, Humanistično in Umetniško Društvo "O", Vrhnika, KUD Kussa, Lokavec pri Ajdovščini, KUD Zvočni izviri (Fri-Fru-Fra in  Brda Contemporary Music Festival), Nova Gorica, Brda, Jazz Cerkno, Cerkno, GT22, Maribor, Non-Aligned label, Bistrica ob Sotli, Sajeta, Tolmin, Zavod Daljnogled Šoštanj, DobiaLab, Staranzano (IT), Hangar Teatri, Trieste (IT), Umjetnička organizacija Cargo (Impronedjeljak), Zagreb (HR), Zavod Sploh, Ljubljana

MEDNARODNI PARTNERJI
Le Périscope, Lyon (FR), Wytwórnia, Łódź (PL), Bimhuis, Amsterdam (NL), Nasjonal Jazzscene, Oslo (NO), Plataforma Jazz España, Cadiz (ES), Zavod Sploh, Ljubljana (SI), The Cluster, Athens (EL), Improvised Music Company, Dublin (IE), Livelab Tampere, Tampere (FI), EMEE - European Music Exporters Exchange, Bruxelles (BE) / research partner, Jazzahead, Bremen (DE) / Dissemination partner

Projekt Better Live sofinancira Creative Europe Programme.

Cikel Razsrediščenja smo leta 2021 začeli v Mariboru (GT22) in ga leta 2022 razširili še v Bistrico ob Sotli (Klub Metulj). V letu 2023 smo sedelovali z različnimi klubi, organizacijiami, festivali in cikli po vsej Sloveniji.

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik. Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj. Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.

Programski sodelavci
2024 kolektiv regionalne mreže
2023 Tomaž Grom (cikli in festivali po Sloveniji)
2022 Andrej Boštjančič (Klub Metulj, Bistrica ob Sotli)
2021-2022 Igor Bezget (GT22, Maribor)

Soprodukcija: 
2021 GT22
2022 GT22Klub Metulj 
2023 KUD Kussa, Hud-O, Zvočni izviri, Pina, Sajeta

Pretekli dogodki

26.5.2021

Razsrediščenja #3

Razsrediščenja #3: GT22, Maribor, 26.5.2021 ob 20h

1. Janja Turk, Marko Črnčec, Jošt Drašler
2. Tilen Beigot, Damir Višič, Žiga Ipavec

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. V letošnjem letu se v koprodukciji z GT22 podajamo v Maribor.
Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik.
Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj.
Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.
Cikel tako ponuja možnost za vpogled v sodobne prakse eksperimentalnega značaja. Gre torej za pomemben segment v celovitem in sistematičnem vzpostavljanju okolja za informirano in razmišljujočo glasbeno prakso.
Z izborom ustvarjalcev, izvajalcev in vsebin nameravamo spodbujati trajnejše sodelovanje in kontinuiteto.

Janja Turk je akademska glasbenica, flavtistka, ki igra v različnih zasedbah in žanrsko precej različne glasbene stile. Na Ptuju se je na glasbeni šoli Karol Pahor začela učiti prečno flavto in klavir, oboje pa nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor. Na Filozofski fakulteti v Ljubljani je nato 2014 diplomirala iz muzikologije in bila obenem študentka flavte na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu zasl. prof. Fedja Rupla. Študij flavte je nadaljevala na magistrski stopnji v razredu izr. prof. Mateja Grahka in 2017 uspešno magistrirala. Sočasno je izpopolnjevala igranje traverso flavte pri prof. Lucii Rizzello. Prav tako je pedagoginja in poučuje prečno flavto na glasbeni šoli v Kamniku in v Ribnici.

Marko Črnčec je eden najbolj priznanih sodobnih slovenskih glasbenikov - pianistov, delujoč v New Yorku, kjer sodeluje z najpomembnejšimi imeni svetovnega jazza. Leta 2005 je končal študij klasičnega klavirja na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, leta 2009 pa z odliko in posebno pohvalo diplomiral na jazzovskem oddelku Univerze za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu. Na mednarodnem prizorišču je znan kot multi-instrumentalist, skladatelj, aranžer ter producent, zlasti v jazzu ter popularni glasbi. Izdal je že pet avtorskih zgoščenk z odmevnimi kritikami, kar ga uvršča med enega najbolj ustvarjalnih in produktivnih glasbenikov slovenske jazzovske glasbe.

Jošt Drašler je poleg muzikologije študiral kontrabas na deželnem Konservatoriju v Celovcu pri prof. Uliju Langthalerju. V zadnjem času se intenzivno ukvarja s področji sodobnih glasbenih praks s poudarkom na svobodni improvizaciji, pri čemer ga zanimajo potenciali tveganja in njihov naravni razvoj, ki generira nepredvidljive zvočne teksture. Muzicira z najrazličnejšimi glasbeniki iz zelo raznorodnih žanrskih in nadžanrskih miljejev. Njegovo široko razumevanje glasbe preči različne žanrske okvire od free jazzovske, svobodno improvizirane glasbe, preko avant rocka do flamenca.

Tilen Beigot je domači kitarst, skladatelj in pedagog, ki leta 2016 diplomiral na Anton Bruckner Univerzi v Linzu v smeri Jazz kitara pri priznanem profesorju Petru O’Mari in v smeri jazz kompozicija (prof. Christoph Cech). Ob koncu študija je z nadarjenimi študenti iz Avstrije in Češke oblikoval glasbeno skupino, ki si je nadela ime po citatu Slavoja Žižka "We need useless theory more than ever today". Prav tako je pedagog pri Glasbeni šoli B.A.S.E.

Damir Višič je leta 1990 pričel s študijem indijske klasične glasbe oziroma indijske lutnje-SAROD v New Delhi-ju pri učitelju Moni Das-u. Končal je tudi Akademijo za ples in glasbo "Prachen Kala Kendra" in Akademijo "Shriram Bharatiya Kala Kendra" pri profesorju Biswayit Roy Chowdhury, kjer je leta 2001 diplomiral. Vodi tudi glasbene delavnice, samostojno nastopa ali sodeluje s priznanimi glasbeniki in zasedbami (Igor Bezget, Vasko Atanasovski,…). Igra tudi pri zasedbi Narayani.

Žiga Ipavec je domači bobnar, ki je svoje glasbeno znanje kalil pri priznanemu briškemu bobnarju in tolkalcu Zlatku Kaučiču in v sklopu Kaučičeve zasedbe Kombo B ter kolelektiva Orkester brez meja. Igra pri mnogih zasedbah, ki prečijo rock, jazz, eksperimentalno in impro glasbo, kot so Koromač, Kavasutra, trio Triiis z Giovannijem Maierjem in Matjažem Bajcem. Med drugim deluje tudi v goriški afrobeta zasedbi Nesesari Kakalulu ter je eden izmed organizatorjev in kuratorjev cikla Fri-Fru-Fra.


Program za leto 2021 je zasnoval Igor Bezget.
Produkcija: Zavod Sploh in GT22

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni