Zavod Sploh
Razsrediščenja + Better LiveNapovednikArhivFotografija

Razsrediščenja + Better Live

koncertni cikel eksperimentalne in improvizirane glasbe 

V letu 2024 bo cikel Razrediščenja vtkan v širši projekt Better Live, ki je bil uspešen na razpisu Ustvarjalna Evropa.

Better Live je mednarodni projekt, ki bo potekal do avgusta 2026 in se zavzema za trajnostno oziroma vzdržno cirkulacijo glasbenikov v Evropi. Predvideva kroženje in spodbuja zaposljivost evropskih glasbenikov na trajnosten način, to je z upoštevanjem ekonomskih, socialnih in okoljskih vidikov. Naslavlja izzive, ki jih je sedanja kriza (post-covid obdobje, vojna v Ukrajini) razkrila in še poslabšala. To so izzivi, ki bodo, če se jih ne lotimo odločno, nujno in celostno, na koncu ogrozili raznolikost, kakovost in celovitost vse evropske glasbene scene. Trenutna oživitev je edinstvena priložnost za postavitev trdnih temeljev bolj pošteni, raznoliki in zeleni glasbeni industriji.


V projektu sodeluje 11 partnerjev iz različnih evropskih držav. Vsak od njih pa naj bi v svoji regiji osnoval mrežo lokalnih partnerjev za organizacijo turnej povabljenih tujih in lokalnih glasbenic in glasbenikov. Koga povabiti in kako organizirati dogodke je prepuščeno regionalnim mrežam, ki se same odločajo. Ker pa projekt naslavlja okoljske, socialne in ekonomske tematike, bo ta cirkulacija potekala v obliki manjših koncertov v povezavi z lokalnimi skupnostmi in bo pravično plačana. To denimo pomeni, da izvajalka ali izvajalec ne prileti zgolj za en velik festivalski dogodek, temveč mu omogočimo turnejo več manjših koncertov, lahko rezidenco, delavnice, snemanje in povezovanje z lokalnimi glasbenimi akterkami in akterji tudi dolgoročno.

Za uresničitev tega cilja se nas je v mrežo povezalo več partnerjev na lokalni/regionalni ravni, ki organiziramo raznolike glasbene dogodke. Plan je, da v letih 2024 in 2025 skupaj izvedemo 30 ali več aktivnosti, in sicer v okviru dveh turnej v vsakem letu. 

REGIONALNI PARTNERJI
Defonija, Ljubljana, Humanistično in Umetniško Društvo "O", Vrhnika, KUD Kussa, Lokavec pri Ajdovščini, KUD Zvočni izviri (Fri-Fru-Fra in  Brda Contemporary Music Festival), Nova Gorica, Brda, Jazz Cerkno, Cerkno, GT22, Maribor, Non-Aligned label, Bistrica ob Sotli, Sajeta, Tolmin, Društvo kulture Laškega, Laško, DobiaLab, Staranzano (IT), Hangar Teatri, Trieste (IT), Umjetnička organizacija Cargo (Impronedjeljak), Zagreb (HR), Zavod Sploh, Ljubljana

MEDNARODNI PARTNERJI
Le Périscope, Lyon (FR), Wytwórnia, Łódź (PL), Bimhuis, Amsterdam (NL), Nasjonal Jazzscene, Oslo (NO), Plataforma Jazz España, Cadiz (ES), Zavod Sploh, Ljubljana (SI), The Cluster, Athens (EL), Improvised Music Company, Dublin (IE), Livelab Tampere, Tampere (FI), EMEE - European Music Exporters Exchange, Bruxelles (BE) / research partner, Jazzahead, Bremen (DE) / Dissemination partner

Projekt Better Live sofinancira 
Creative Europe Programme

Cikel Razsrediščenja smo leta 2021 začeli v Mariboru (GT22) in ga leta 2022 razširili še v Bistrico ob Sotli (Klub Metulj). V letu 2023 smo sedelovali z različnimi klubi, organizacijiami, festivali in cikli po vsej Sloveniji.

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik. Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj. Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.

Programski sodelavci
2024 kolektiv regionalne mreže
2023 Tomaž Grom (cikli in festivali po Sloveniji)
2022 Andrej Boštjančič (Klub Metulj, Bistrica ob Sotli)
2021-2022 Igor Bezget (GT22, Maribor)

Soprodukcija: 
2021 GT22
2022 GT22Klub Metulj 
2023 KUD Kussa, Hud-O, Zvočni izviri, Pina, Sajeta

Pretekli dogodki - klik

10.11.2021

Razsrediščenja - PRESTAVLJENO! Kikiriki (Nina Farič), Marko Jenič, Tina Sovič, Patricija Škof, Andrej Kobal

Razsrediščenja #6 GT22 ob 20h, Maribor
koncertni cikel

1. Kikiriki (Nina Farič) - elektronika & Marko Jenič - violina
2. Patricija Škof - glas & Tina Sovič - tolkala & Andrej Kobal - Granurise

Patricija Škof je svojo glasbeno pot začela kot pianistka na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, kjer je tudi maturirala. Trenutno študira jazz petje v Gradcu pri profesorici Deni DeRose ter kot Erasmus študentka v Kölnu pri profesorici Anette von Eichel. Koncertira po Sloveniji, Avstriji, Italiji, Hrvaški, Belgiji z različnimi manjšimi zasedbami, big bandi, s svojim kvintetom, vokalnim triom Supreme sisters, skupino Der CH-AT Komplex, v duetu s Tilnom Beigotom itd. Njen zadnji najbolj odmevni in aktivni projekt je birds of the unknown, ki je bil sprejet na turnejo v sklopu Klubskega maratona Radia Študent.

Kikiriki (Nina Farič) je že dvajset let dejavna v raznih glasbenih kolektivih. Najprej kot vokalistka, kasneje kot inštrumentalistka in od leta 2009 kot solo noise izvajalka. Osredotoča se na eksperimentiranje z v živo ustvarjenim zvokom iz večinoma analognih sintetizatorjev in elektronskih vezij domače izdelave. Poleg samostojnega udejstvovanja je sodelovala tudi s številnimi drugimi zvočnimi umetniki, nastopila na večih festivalih in samostojnih dogodkih v Sloveniji in tujini, med drugim tudi na Ars Electronici v Linzu. Za sabo ima več albumov in EP-jev, poleg tega pa so njena dela izšla na večih kompilacijah.

Tina Sovič je tolkalistka, ki ustvarja v zasedbah Djembabe (ženska tolkalska skupina), Mala Afrika (afriške tradicionalne melodije), Calling Africa (avtorske pesmi s pridihom Afrike), Sory Diabate & New tribe ter drugih. Glasbeno sodeluje pri lutkovnih (Lutkovno gledališče Maribor, Koruzno zrno …) in plesnih predstavah (Plesna izba Maribor), organizira festival Maribum Afriqui, piše prispevke s potovanj po Afriki. Vsako leto gre enkrat do dvakrat na dodatno glasbeno izpopolnjevanje v zahodno Afriko. Poleg tega je duhovna popotnica in strastna raziskovalka lastnih dušnih prostorov; marsikaterega je odprla prav glasba.

Marko Jenič je likovni pedagog, glasbenik, tolkalec in violinist ter dolgoletni raziskovalec na področju svobodne improvizirane glasbe. Redno se je udeleževal in izpopolnjeval na delavnicah Raziskava-refleksija v okviru dejavnosti Zavoda Sploh. Je stalni član septeta Oholo!, s katerim je lani izdal album Mnogobolje pri Splohu. Poleg omenjenega, je lani zabeležil še dva albuma pri založbi Zvočni prepihi. Z naslovom Barjanec sta nekaj daljših improvizacij izvedla s tolkalcem Vidom Drašlerjem, kmalu zatem pa je izšel še njegov solo ...breznavdiha...

Andrej Kobal je domači skladatelj in oblikovalec zvoka, ki se glasbenemu ustvarjanju posveča že skoraj dvajset let. Izobraževal se je na mednarodnem inštitutu SAE, leta 2010 je pridobil naziv producenta elektronske glasbe, leta 2014 pa je uspešno zaključil masterclass elektronske glasbe pri profesorju Robertu Girolinu na inštitutu Vivaldi v Tržiču v Italiji. Svoj glasbeni podpis je pustil pod mnogimi gledališkimi deli, filmi, literarnimi nastopi in stvaritvami vizualne umetnosti. Ustvaril je svoj virtualni inštrument za granularno sintezo zvoka GranuRise, ki je dobil velik mednarodni odziv, med drugim nominacijo za svetovno nagrado MIDI Innovation Awards 2020.

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. V letu 2021 se v koprodukciji z GT22 podajamo v Maribor.
Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik.
Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj.
Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.
Cikel tako ponuja možnost za vpogled v sodobne prakse eksperimentalnega značaja. Gre torej za pomemben segment v celovitem in sistematičnem vzpostavljanju okolja za informirano in razmišljujočo glasbeno prakso.
Z izborom ustvarjalcev, izvajalcev in vsebin nameravamo spodbujati trajnejše sodelovanje in kontinuiteto.

Program za leto 2021 je zasnoval Igor Bezget.
Zavod Sploh v soprodukciji z GT22.

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni