Zavod Sploh
Razsrediščenja + Better LiveNapovednikArhivFotografija

Razsrediščenja + Better Live

koncertni cikel eksperimentalne in improvizirane glasbe 

V letih 2024 in 2025 je cikel Razrediščenja vtkan v širši projekt Better Live, ki je bil uspešen na razpisu Ustvarjalna Evropa.

Better Live je mednarodni projekt, ki bo potekal do avgusta 2026 in se zavzema za trajnostno oziroma vzdržno cirkulacijo glasbenikov v Evropi. Predvideva kroženje in spodbuja zaposljivost evropskih glasbenikov na trajnosten način, to je z upoštevanjem ekonomskih, socialnih in okoljskih vidikov. Naslavlja izzive, ki jih je sedanja kriza (post-covid obdobje, vojna v Ukrajini) razkrila in še poslabšala. To so izzivi, ki bodo, če se jih ne lotimo odločno, nujno in celostno, na koncu ogrozili raznolikost, kakovost in celovitost vse evropske glasbene scene. Trenutna oživitev je edinstvena priložnost za postavitev trdnih temeljev bolj pošteni, raznoliki in zeleni glasbeni industriji.

V projektu sodeluje 11 partnerjev iz različnih evropskih držav. Vsak od njih pa naj bi v svoji regiji osnoval mrežo lokalnih partnerjev za organizacijo turnej povabljenih tujih in lokalnih glasbenic in glasbenikov. Koga povabiti in kako organizirati dogodke je prepuščeno regionalnim mrežam, ki se same odločajo. Ker pa projekt naslavlja okoljske, socialne in ekonomske tematike, bo ta cirkulacija potekala v obliki manjših koncertov v povezavi z lokalnimi skupnostmi in bo pravično plačana. To denimo pomeni, da izvajalka ali izvajalec ne prileti zgolj za en velik festivalski dogodek, temveč mu omogočimo turnejo več manjših koncertov, lahko rezidenco, delavnice, snemanje in povezovanje z lokalnimi glasbenimi akterkami in akterji tudi dolgoročno.

Turneja Better Live in Razrediščenja 2025:  

Laura Polence, Björk Níelsdóttir, Ada Rave, Ab Baars, George Dumitriu, Lennart Heyndels, Onno Govaert, Kaja Draksler
30. in 31. 3. Ljubljana, Španski borci: rezidenca
1. 4. Ljubljan, Klub Cankarjevega doma – Cankarjevi torki
2. 4. Velenje, Glasbena šola in Umetniška gimnazija
3. 4. Slovenske Konjice, Dom kulture – Koncertni cikel pri Didiju
4. 4. Monfalcone, Il Corso in Carso
5. 4. Cerkno, Glasbena šola – Keltika
6. in 7. 4. Ljubljana, Radio Slovenija: snemanje

Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi
12. 2. Ljubljana, Klub Gromka – Defonija: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Bogdana Herman, Borut Savski
13. 2. Velenje, Max Klub: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Mojca Zupančič
14. 2. Lokavec, Klub Štala: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Gal Furlan, Andrej Kobal
15. 2. Tolmin, Galerija SDK: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi
16. 2. Staranzano, DobiaLab: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Flavio Zanuttini, Alberto
Collodel 
17. 2. Šempeter pri Gorici, bivša Kinodvorana – Kreativna cona Vrtojba: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Francesco Ivone, Urban Kušar
18. 2. Vrhnika, Železniška postaja – Rojišče: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Boštjan Simon, Ana Kravanja
19. 2.  Maribor, GT22: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi + Kikiriki, Asja Grauf
20. 2. Bistrica ob Sotli, Klub Metulj: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Andrej Boštjančič - Ruda
21. 2. Zagreb, Scena Ribnjak: Elena Kakaliagou, Marina Tantanozi, Andrej Boštjančič - Ruda

REGIONALNI PARTNERJI
Defonija, Ljubljana, Humanistično in Umetniško Društvo "O", Vrhnika, KUD Kussa, Lokavec pri Ajdovščini, KUD Zvočni izviri (Fri-Fru-Fra in  Brda Contemporary Music Festival), Nova Gorica, Brda, Jazz Cerkno, Cerkno, GT22, Maribor, Non-Aligned label, Bistrica ob Sotli, Sajeta, Tolmin, Zavod Daljnogled Šoštanj, DobiaLab, Staranzano (IT), Hangar Teatri, Trieste (IT), Umjetnička organizacija Cargo (Impronedjeljak), Zagreb (HR), Zavod Sploh, Ljubljana

MEDNARODNI PARTNERJI
Le Périscope, Lyon (FR), Wytwórnia, Łódź (PL), Bimhuis, Amsterdam (NL), Nasjonal Jazzscene, Oslo (NO), Plataforma Jazz España, Cadiz (ES), Zavod Sploh, Ljubljana (SI), The Cluster, Athens (EL), Improvised Music Company, Dublin (IE), Livelab Tampere, Tampere (FI), EMEE - European Music Exporters Exchange, Bruxelles (BE) / research partner, Jazzahead, Bremen (DE) / Dissemination partner

Projekt Better Live sofinancira Creative Europe Programme.

Cikel Razsrediščenja smo leta 2021 začeli v Mariboru (GT22) in ga leta 2022 razširili še v Bistrico ob Sotli (Klub Metulj). V letu 2023 smo sedelovali z različnimi klubi, organizacijiami, festivali in cikli po vsej Sloveniji.

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik. Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj. Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.

Programski sodelavci
2024 kolektiv regionalne mreže
2023 Tomaž Grom (cikli in festivali po Sloveniji)
2022 Andrej Boštjančič (Klub Metulj, Bistrica ob Sotli)
2021-2022 Igor Bezget (GT22, Maribor)

Soprodukcija: 
2021 GT22
2022 GT22Klub Metulj 
2023 KUD Kussa, Hud-O, Zvočni izviri, Pina, Sajeta

Pretekli dogodki

9.2.2022

Razsrediščenja #6_GT22 Maribor: Jenič/Farič/Leitinger/Zorec/Praper/Kobal

Razsrediščenja #6 - 9.2.2022 - GT22, Maribor

Marko Jenič - violina, Nina Farič - elektronika, Izidor Leitinger - trobenta
Aleš Zorec - tolkala, Jure Praper - kitara, Andrej Kobal - Granurise

Programski vodja mariborskih Razsrediščenj je Igor Bezget.

Aleš Zorec je bobnar ter glasbeni producent, rojen in maturiran na Ptuju. V času srednje šole
ter študija je veliko časa preživel z bendi, orkestri in priložnostnimi zasedbami. Izobraževal
se je na delavnicah pri številnih bobnarjih in tolkalistih (Seijiro Murayama, Zlatko Kaučič, pt.
Suresh Talwalkar, Klemens Marktl, Erich Bachtraegl, Nino Mureškič). Zadnja leta pa večino
glasbe ustvari za gledališke in plesne predstave in video. Sodeloval je z večino slovenskih
gledališč ter producentov za uprizoritvene umetnosti. V letih 2020 in 2021 je bil v
Etnohisteria world orchestra bobnar ter mentor za tolkala.

Marko Jenič je domači violinist, dejaven dejaven predvsem v polju svobodnih,
eksperimentalnih godb, kjer raziskuje zvocni potencial in osebni pristop do instrumenta.
Glasbeni izraz gradi z uporabo razlicnih načinov in tehnik igranja, zanima pa ga tudi preplet
zvočnosti z drugimi oblikami umetniškega izražanja. Je član septeta/kolektiva Oholo!

Izidor Leitinger je jazzovski trobentač, skladatelj in dirigent. Na svoji glasbeni poti je kot
skladatelj, aranžer in dirigent sodeloval s številnimi zasedbami in vrhunskimi glasbeniki v
Sloveniji in tujini. Kot skladatelja ga odlikuje poznavanje številnih glasbenih zvrsti, ki jih zelo
spretno uporablja in prepleta pri svojem orkestrskem ustvarajanju. Ne omejuje se na
tradicionalne zvočne palete in ritmične strukture ko dela z orkestri, temveč vedno ponuja
nove izzive, sveže kombinacije in z veseljem se pusti prežemati urbani glasbi z njenimi
nepredvidljivimi umetniškimi viri. V zadnjih letih je kot trobentač in aranžer v Parizu
sodeloval z legendo jazza Archie Sheppom in z njim nastopal na prestižnih jazz festivalih.

Nina Farič ali Kikiriki je že dvajset let dejavna v raznih glasbenih kolektivih. Najprej kot
vokalistka, kasneje kot inštrumentalistka in od leta 2009 kot solo noise izvajalka.
Osredotoča se na eksperimentiranje z v živo sproduciranim zvokom iz predvsem analognih
sintetizatorjev in podobni naprav. Izdala je številne solo in kolaboracijske izdaje pri nas in v
tujini.
http://kikiriki.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/ playlist?list=PLXmHZw---r1q_PrYCn0Rr52Atgsoni_0p

Andrej Kobal je improvizator, skladatelj in oblikovalec zvoka, ki deluje na raznolikih
področjih glasbenega in multimedijskega ustvarjanja. V svojih nastopih uporablja po meri
narejene zvočno oblikovane koncepte, kot je na primer GranuRise, ki jih razvija v
programskem okolju Max MSP. V živih nastopih ne uporablja vnaprej pripravljenih struktur
ali vzorcev, temveč mase zvokov, ki mu dopuščajo nepredvidljivo interakcijo, ter
raziskovanje znotraj njih.

Jure Praper je domači kitarist, ustanovitelj jazz rock zasedbe Munchmellow iz devetdesetih.
Med leti 2003 in 2008 sodeluje pri snemanju glasbe za plesno gledališke predstave Kdo me
riše, Pepperoncino, Che Guevara, Wo Lebst du Denn?,.... V istem obdobju z zasedbo SUR
posname dva albuma (Na Jug, Druga Stran). Glasbeno sodeluje s številnimi zasedbami
raznovrstnih glasbenih žanrov, kot so Cynicism Management, Ray Kosmic and his Porn
Groove Crew, Last Legs, Koroška deželna jazz kolekcija, Milan Kamnik, DITKA in Feri Lainšček,
Feel the Phill Colins... Kot redni sodelavec koncertnih ciklov JAZZ RAVNE sodeluje v številnih
domačih in mednarodnih zasedbah (Zbudimo kralja matJazza, Sobe, Via ad Infinitum, Los
Ninos de Nunca, Viva Jazz Forma, La Correira, Moonshiners, ...). V zadnjem času pa se
posveča predvsem svoji avtorski zasedbi LIQUID CARPET.

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni