Zavod Sploh
Razsrediščenja + Better LiveNapovednikArhivFotografija

Razsrediščenja + Better Live

koncertni cikel eksperimentalne in improvizirane glasbe 

V letu 2024 je cikel Razrediščenja vtkan v širši projekt Better Live, ki je bil uspešen na razpisu Ustvarjalna Evropa.

Better Live je mednarodni projekt, ki bo potekal do avgusta 2026 in se zavzema za trajnostno oziroma vzdržno cirkulacijo glasbenikov v Evropi. Predvideva kroženje in spodbuja zaposljivost evropskih glasbenikov na trajnosten način, to je z upoštevanjem ekonomskih, socialnih in okoljskih vidikov. Naslavlja izzive, ki jih je sedanja kriza (post-covid obdobje, vojna v Ukrajini) razkrila in še poslabšala. To so izzivi, ki bodo, če se jih ne lotimo odločno, nujno in celostno, na koncu ogrozili raznolikost, kakovost in celovitost vse evropske glasbene scene. Trenutna oživitev je edinstvena priložnost za postavitev trdnih temeljev bolj pošteni, raznoliki in zeleni glasbeni industriji.

V projektu sodeluje 11 partnerjev iz različnih evropskih držav. Vsak od njih pa naj bi v svoji regiji osnoval mrežo lokalnih partnerjev za organizacijo turnej povabljenih tujih in lokalnih glasbenic in glasbenikov. Koga povabiti in kako organizirati dogodke je prepuščeno regionalnim mrežam, ki se same odločajo. Ker pa projekt naslavlja okoljske, socialne in ekonomske tematike, bo ta cirkulacija potekala v obliki manjših koncertov v povezavi z lokalnimi skupnostmi in bo pravično plačana. To denimo pomeni, da izvajalka ali izvajalec ne prileti zgolj za en velik festivalski dogodek, temveč mu omogočimo turnejo več manjših koncertov, lahko rezidenco, delavnice, snemanje in povezovanje z lokalnimi glasbenimi akterkami in akterji tudi dolgoročno.

Turneja Better Live in Razrediščenja: Vasco Trilla in Diego Caicedo

5. 4. Trst – Hangar Teatri: Diego Caicedo, Vasco Trilla, Tea Vidmar, Tomaž Grom
6. 4. Cerkno – Dvorana Glasbene šole Cerkno – Koncertni cikel Keltika – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Jošt Drašler
7. 4. Vrhnika – Železniška postaja Vrhnika-Mesto – Cikel koncertov Rojišče – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Jošt Drašler, Vid Drašler
8. 4. Zagreb – Močvara – Koncertni cikel Impronedjeljak – Diego Caicedo, Vasco Trilla
9. 4. Bistrica ob Sotli, Klub Metulj, Rezidenca/snemanje in koncert – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Jure Boršič, Žiga Ipavec
10. 4. Bistrica ob Sotli, Klub Metulj, Rezidenca – Diego Caicedo, Vasco Trilla
11. 4. Maribor, GT22 – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Tea Vidmar, Irena Z. Tomažin
12. 4. Lokavec, Klub Štala – Diego Caicedo, Vasco Trilla
13. 4. Šempeter pri Gorici – Bivša kinodvorana v Šempetru pri Gorici – Koncertni cikel FriFruFra – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Jure Boršič, Žiga Ipavec
14. 4. Staranzano – Dobialab – Diego Caicedo, Vasco Trilla, Andrea Gulli, Paolo Pascolo

REGIONALNI PARTNERJI
Defonija, Ljubljana, Humanistično in Umetniško Društvo "O", Vrhnika, KUD Kussa, Lokavec pri Ajdovščini, KUD Zvočni izviri (Fri-Fru-Fra in  Brda Contemporary Music Festival), Nova Gorica, Brda, Jazz Cerkno, Cerkno, GT22, Maribor, Non-Aligned label, Bistrica ob Sotli, Sajeta, Tolmin, Društvo kulture Laškega, Laško, DobiaLab, Staranzano (IT), Hangar Teatri, Trieste (IT), Umjetnička organizacija Cargo (Impronedjeljak), Zagreb (HR), Zavod Sploh, Ljubljana

MEDNARODNI PARTNERJI
Le Périscope, Lyon (FR), Wytwórnia, Łódź (PL), Bimhuis, Amsterdam (NL), Nasjonal Jazzscene, Oslo (NO), Plataforma Jazz España, Cadiz (ES), Zavod Sploh, Ljubljana (SI), The Cluster, Athens (EL), Improvised Music Company, Dublin (IE), Livelab Tampere, Tampere (FI), EMEE - European Music Exporters Exchange, Bruxelles (BE) / research partner, Jazzahead, Bremen (DE) / Dissemination partner

Projekt Better Live sofinancira 
Creative Europe Programme

Cikel Razsrediščenja smo leta 2021 začeli v Mariboru (GT22) in ga leta 2022 razširili še v Bistrico ob Sotli (Klub Metulj). V letu 2023 smo sedelovali z različnimi klubi, organizacijiami, festivali in cikli po vsej Sloveniji.

Cikel Razsrediščenja stremi k spodbujanju glasbenega dogajanja v lokalnih prostorih in povezovanju le-teh z geografsko širšo sceno. Skupni imenovalec vseh sodelujočih je brezkompromisni spust v eksperimentalne poizkuse in iskanje novih glasbenih vsebin, tem in oblik. Razsrediščenja tvegajo nepreverjene kombinacije, ki zagotavljajo živost in nepredvidljivost, predstavljajo izziv pestri sceni in jo s tem silijo v vedoželjno soočenje same s seboj. Izpostavljanje domačega glasbenega ustvarjanja je ključnega pomena za zavedanje o aktivnosti in bogastvu lokalnega raziskujočega delovanja, pa tudi za redno preverjanje in reflektiranje.

Programski sodelavci
2024 kolektiv regionalne mreže
2023 Tomaž Grom (cikli in festivali po Sloveniji)
2022 Andrej Boštjančič (Klub Metulj, Bistrica ob Sotli)
2021-2022 Igor Bezget (GT22, Maribor)

Soprodukcija: 
2021 GT22
2022 GT22Klub Metulj 
2023 KUD Kussa, Hud-O, Zvočni izviri, Pina, Sajeta

Pretekli dogodki - klik

6.5.2023

Razrediščenja + Rojišče, Železniška postaja Vrhnika - mesto

Razrediščenja + Rojišče
6. 5. 2023 ob 20h, Železniška postaja Vrhnika - mesto

Irena Z. Tomažin in Ilia Belorukov

Ilia Belorukov je glasbenik iz Sankt Peterburga v Rusiji. Deluje v polju improvizirane, noise in elektroakustične glasbe. Veliko sodeluje z domačimi in tujimi glasbeniki in izvajalci. Ilio zaznamuje eksperimentalni pristop pridobivanja zvoka na alt saksofonu z uporabo modularnega sintetizatorja in drugih instrumentov. Njegova dela so izšla pri založbah, kot so Clean Feed, SOFA, Moving Furniture, Astral Spirits, Notice Recordings, Raw Tonk, Mikroton in mnogih drugih. Je eden od ustanoviteljev založbe Intonema in eden od kustosov založbe Spina!Rec. Bil je  organizator dogodkov v Sankt Peterburgu in Rusiji ter  soorganizator festivalov Teni Zvuka in Spina!Fest. Pisal je kritike za Jazzist in beležke o glasbi  za Telegram.

Irena Z. Tomažin je plesalka, koreografinja, performerka, vokalistka, pevka in improvizatorka, močno prisotna na domači in mednarodni sceni. Kot glasbenica se je proslavila s solo projektom iT, projektom za glas in diktafone, kjer uporablja oblike pesmi, zvočne poezije, govorjene besede, gledališča, besedila in performansa. Projekt jo je popeljal na pot dekonstrukcije glasu, ki jo poglablja kot improvizatorka, solo izvajalka ali v različnih skupinah in sodelovanjih, kjer je šla še dlje z raziskovanjem zvoka in šuma glasu, tekstur in vmesnih prostorov glasu, telo in telesna mehanika. Nastopa solo ali v sodelovanju z različnimi glasbeniki.

V sodelovanju z Humanitarnim in umetniškim društvom HUDO.

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni