Zavod Sploh
SluhodvodNapovednikArhiv

Sluhodvod

Zasnovan je kot prostor vključevanja in povezovanja različnih medijev znotraj glasbenega dogodka. Na produkcijskem nivoju zagotavlja poglobljeno metodologijo ustvarjanja in soustvarjanja, koncipiranja in kontekstualizacije, kolektivnega kreiranja in osmišljanja sodobne glasbe. Vzpostavlja platformo za daljše in intenzivnejše iskanje, eksperimentiranje, preizkušanje in povezovanje med glasbeniki (improvizatorji, poustvarjalci sodobne komponirane glasbe, skladatelji, zvočnimi umetniki), muzikologi in drugimi teoretiki ter ustvarjalci različnih izraznih polj (video, mešani mediji, pisci ...). 

Projekt je usmerjen k spodbujanju in razvijanju glasbeno, zvočno in izvajalsko naprednih postopkov, principov in načinov ustvarjanja in recepcije umetniških vsebin in oblik. Pri tem želi opolnomočiti važnost razlogov, ki ustvarjalca peljejo do javnega umetniškega dejanja, ter prepoznavanje razlogov, smisla, pa tudi izbora postopkov, načinov, glasbenega jezika in drugih prvin s strani občinstva. Artikulirano izhodišče in osmišljena gesta dajeta možnost specifičnega umetniškega in širšega družbenega vpliva. Sluhodvod vzpostavlja premislek kot izhodišče in cilj ustvarjalnega dejanja. Naslavlja kolektivni kreativni proces in rahlja teoretske, institucionalne in tehnološke meje.
Cikel Sluhodvod smo z letom 2023 zaključili.

Sluhodvod 2022

26.4.2022

Sluhodvod: Kasper T Toeplitz izvaja skladbo Eliane Radigue Elemental II, Cirkulacija 2, ob 21:00

Sluhodvod

V tednu od 25. do 28. aprila 2022 bo gost Cirkulacije 2 in Zavoda Sploh (Sluhodvod) izjemno aktivni francosko-poljski skladatelj in instrumentalist Kasper T Toeplitz.

Njegovo delo je razpeto prek več desetletij in predstavlja neposredni most med prejšnjo generacijo izredno močnih in samosvojih – a še vedno premalo prisotnih avtorjev – kot so Zbigniew Karkowski, Tetsuo Furudate, Dror Feiler, Eliane Radigue, Phill Niblock, … – in na drugi strani sodobno idejo ”elektronskega načina razmišljanja” (”la pensée électronique” / vsi zvoki so enakovredni, vse je dovoljeno, nič več razlikovanj med hrupom in glasbo, slabim in dobrim, itd.)  kot principa nove glasbe –  primeri: Zeitkratzer, Phoenix_Basel, Zinc & Copper …

torek, 26. april 2022 ob 21.00, Cirkulacija 2

Kasper T Toeplitz izvaja skladbo Eliane Radigue Elemental II

Francoska skladateljica Eliane Radigue (r. 1932) v zadnjih letih postaja ikonična figura avantgarne glasbe – mednarodna zvezda. Eliane Radigue je začela s konkretno in elektronsko glasbo že v petdesetih letih prejšnjega stoletja – in čeprav je študirala pri Pierre-u Schaeffer-u in asistirala pri Pierre-u Henry-ju – je svoje pristope razvijala vzporedno. Prve samostojne javne nastope je imela konec šestdesetih, ko se je tudi dokončno estetsko osamosvojila od prej omenjene dvojice in se v sedemdesetih letih polno podala v izključno elektronsko glasbo. Leta 2000 je komponirala svojo zadnjo elektronsko skladbo L’Ile Re-sonante, za katero je  leta 2006 prejela nagrado Zlata Nika na festivalu Ars Electronica. Leta 2001 je na željo Kasper-ja T Toeplitz-a ustvarila svoje prvo instrumentalno delo  ELEMENTAL II – od tedaj predstavljeno po celem svetu. Po letu 2004 ustvarja izključno za akustične instrumente. Stara je 90 let.

Po koncertu bo pogovor, ki ga bo vodila Nina Dragičević.

Produkcija koncerta: Zavod Sploh (Sluhodvod)

četrtek, 28. april 2022 ob 20.00, Cirkulacija 2

Kasper T Toeplitz – Burning House

Skladbo z naslovom Burning House Kasper T Toeplitz snuje po sugestiji trenutnega krovnega vsebinskega koncepta Cirkulacije 2 – države kot razsvetljenske ideje stroja za izboljšanje sveta. V njegovi perspektivi se nakazuje razpad te ideje, oziroma zagovor kaotičnemu principu samoorganizacije /ne-ravno-popolne sinhronizacije. Kasper T. Toeplitz je v tem projektu najprej skladatelj – kompozicija pa je lahko zelo široko imenovanje za kakršno koli zgradbo/ sistem. V tem primeru predlaga skladbo za veliko število zvočnikov. Torej: večkanalna prostorska kompozicija – zvočna instalacija s pridruženimi lokalnimi živimi izvajalci. Decentralizirana kompozicija: za sprehajajočega se obiskovalca se zvok spreminja glede na njegovo pozicijo. Skladba brez ”centra” – ”raztresena” po mnogih ”sobah”. Metafora „multitude“ in glasov različnih mikroskupnosti? Ali lahko zapojejo enoglasno? To verjetno ni vprašanje, saj je avtor pristaš skrajnih in nasičenih zvočnih skulptur. Pri pripravi in končni izvedbi bo sodelovalo nekaj lokalnih umetnikov: Tatiana Kocmur, Marko Batista, Simon Macuh, Borut Savski in Stefan Doepner.

Produkcija gostovanja: Cirkulacija 2



Spremljajte nas
in ostanite obveščeni