Zavod Sploh

Boštjan Perovšek: Šepet vrčev

večkanalni, prostorsko oblikovan zvočni dogodek

koncept, kompozicija in zvočna realizacija: Boštjan Perovšek
teoretsko razmišljanje in izvedba besedil: Tjaša Pureber
svetloba: Leon Curk
zvok: Omar Ismail

procesiranje podatkov:
Sledi GPS, ki omogočajo kontrolo gibanja posameznih oseb, so bile s pomočjo globokih nevronskih mrež preslikane v zvočni format MIDI. S tem smo dosegli sonifikacijo gibanja izbranih oseb:
Laboratorij za računalniški vid, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani.

Vodilo projekta je zajeto v misli: “Razumevanje znanega je pričakovano, nerazumevanje znanega je možno.” Pri tem besedila predstavljajo zvočne tokove in hkrati nosilce sporočil, ki pa izgubijo  verodostojnost, če so iztrgana iz konteksta. Zato ostajajo le na polju zvočnosti. Preplet arhivskih besedil  (realnih prisluhov obveščevalnih služb nekdanje Jugoslavije, vendar brez razkrivanja identitete posameznikov!) z zvoki in muziciranjem na osnovi aktivnosti pajkov, simbolno predstavlja mrežo, v katero so ujeti posamezniki sodobnega sveta, ki nezavedno puščajo sled svojih aktivnosti na medmrežju in gibanja v realnem svetu. To mrežo povezujemo s popolnim kontroliranjem, ki ga skušajo korporacije in zatem še države vzpostaviti kot normalni element družbene ureditve. Če v enem elementu tega projekta skoraj nostalgično kreiramo (simbolno zvočni) aparat nadzora iz prejšnjega stoletja, ki je baziral na fizičnem sledenju in prisluškovanju, se z drugim elementom dotikamo današnjega sistema nadzora.

Glavni »protagonisti« projekta:
- v čas zamrznjeni prisluhi obveščevalnih služb nekdanje Jugoslavije v vlogi aparata nadzora prejšnjega stoletja
- prostovoljci, ki zavestno prepuščajo podatke o svojem gibanju, ki jih beležijo njihovi telefoni
- pajki, ki ne vedo, da je vse, kar so počeli pred mikrofoni, namenjeno tudi zvočni umetnosti
- skladatelj kot manipulator podatkov

Zvočni dogodek v Centru kulture Španski borci je realiziran v okviru cikla Sluhodvod 2021, v obliki večkanalne prostorsko oblikovane zvočne projekcije, v katerem se opisanim elementom pridruži razmislek Tjaše Pureber. 
Na odru sta avtorica teoretskega razmišljanja in glasbenik, ki v maniri manipulatorja, kot kuhar, ki iz različnih vrčev jemlje sestavine, za katere se ve, da lahko vsakič pričarajo samosvojo jed, oblikuje končni zvočni prostor.

Tjaša Pureber: Mreža podatkov in šepet upora, 4. 10. 2023

4. 10. 2021, Španski borci


Spremljajte nas
in ostanite obveščeni