Boštjan Perovšek(Whispering Bowls)
večkanalni, prostorsko oblikovan zvočni dogodek
Vodilo projekta je zajeto v misli: “Razumevanje znanega je pričakovano,
nerazumevanje znanega je možno.” Pri tem besedila predstavljajo zvočne
tokove in hkrati nosilce sporočil, ki pa izgubijo verodostojnost, če so
iztrgana iz konteksta. Zato ostajajo le na polju zvočnosti. Preplet
arhivskih besedil (realnih prisluhov obveščevalnih služb nekdanje
Jugoslavije, vendar brez razkrivanja identitete posameznikov!) z zvoki
in muziciranjem na osnovi aktivnosti pajkov, simbolno predstavlja mrežo,
v katero so ujeti posamezniki sodobnega sveta, ki nezavedno puščajo
sled svojih aktivnosti na medmrežju in gibanja v realnem svetu. To mrežo
povezujemo s popolnim kontroliranjem, ki ga skušajo korporacije in
zatem še države vzpostaviti kot normalni element družbene ureditve. Če v
enem elementu tega projekta skoraj nostalgično kreiramo (simbolno
zvočni) aparat nadzora iz prejšnjega stoletja, ki je baziral na fizičnem
sledenju in prisluškovanju, se z drugim elementom dotikamo današnjega
sistema nadzora.
Glavni »protagonisti« projekta:
- v čas zamrznjeni prisluhi obveščevalnih služb nekdanje Jugoslavije v vlogi aparata nadzora prejšnjega stoletja
- prostovoljci, ki zavestno prepuščajo podatke o svojem gibanju, ki jih beležijo njihovi telefoni
- pajki, ki ne vedo, da je vse, kar so počeli pred mikrofoni, namenjeno tudi zvočni umetnosti
- skladatelj kot manipulator podatkov
Zvočni
dogodek v Centru kulture Španski borci je realiziran v okviru cikla Sluhodvod 2021, v obliki
večkanalne prostorsko oblikovane zvočne projekcije, v katerem se
opisanim elementom pridruži razmislek Tjaše Pureber z naslovom
Mreža podatkov in šepet upora.
Na odru sta avtorica teoretskega
razmišljanja in glasbenik, ki v maniri manipulatorja, kot kuhar, ki iz
različnih vrčev jemlje sestavine, za katere se ve, da lahko vsakič
pričarajo samosvojo jed, oblikuje končni zvočni prostor.
Izvedba:
Velika dvorana Španskih borcev, 4.10.2021
koncept, kompozicija in zvočna realizacija: Boštjan Perovšek
teoretsko razmišljanje in izvedba besedil: Tjaša Pureber
svetloba: Leon Curk
zvok: Omar Ismail
procesiranje podatkov:
Sledi
GPS, ki omogočajo kontrolo gibanja posameznih oseb, so bile s pomočjo
globokih nevronskih mrež preslikane v zvočni format MIDI. S tem smo
dosegli sonifikacijo gibanja izbranih oseb:
Laboratorij za računalniški vid, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani.