Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2023 snuje Nina Dragičević.

V letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne bomo se ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega, prav tako ne bomo posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč širili objekt izvora zvoka. V središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav tako. 20. in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola kompozicija in ‘čista’ improvizacija postavila tekstovno in vizualno (grafično) kompozicijo ter s tem pretresla razmerje med skladateljem in izvajalcem. Če je notni zapis predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec kar se da natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno. Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved sledenju zapovedi. A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti. Odpoved atomizmu. Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta tekstovna in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence. Tega pa še kako potrebujemo.

Cikel sestavlja pet koncertnih večerov, torej izvedbo najmanj petih skladb. Ker pa tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba, a ne povsem, saj gre obenem za interpretacijo točno določene kompozicije. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem koncertu posamezna skladba (njen tekstovni ali vizualni zapis) izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo, se pravi vsakič na novo. V določenem smislu bomo torej opazovali ne samo izvedbo, ampak nastanek (vsakič druge) skladbe. Nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.


Program snovali:
2014 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2015 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2016 - Tomaž Grom
2017 - Jonas Kocher
2018 - Tomaž Grom
2019 - Primož Trdan
2020 - Mauricio Valdés San Emeterio 
2021 - Luka T. Zagoričnik
2022 - Steven Loy  

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

15.4.2019

Zvokotok: Schallfeld Ensemble

Zvokotok 15. april ob 20h - ansambel Schallfeld
V sodelovanju s Cankarjevim domom

Fluid Disorder

Ansambel Schallfeld v projektu Fluid Disorder raziskuje razširjeno zaznavo sodobnega zvoka. Glasbeniki želijo podkrepiti izrazne možnosti in čutno, telesno zaznavo sodobne glasbe – v eklektičnem glasbenem poteku združujejo sodobne inštrumentalne teksture, ritmični utrip in glasbeni tok, ki meji na izkušnjo transa, nova dela skladateljev kombinirajo z interludiji Jorgeja Sanchez-Chionga, v interpretacijo skladb pa vpletajo tudi improvizacijo inštrumentalistov in živo elektroniko, ki fragmentira inštrumentalni zvok.

Program:

Hannes Kerschbaumer, Kritzung II, za violino, tri izvajalce z lesenimi zvočili in živo elektroniko (2018)

Andres Gutierrez Martinez, Grain, za ansambel in živo elektroniko (2018, naročilo Ansambla Schallfeld, od podpori Ernst von Siemens Musikstiftung)

Arash Yazdani, Exponential Decay - or There's Nothing to See Here, za ansambel (svetovna premiera)

Jorge Sanchez-Chiong, Funky Achromat, za ansambel, elektroniko in gramofon (2018)

Lorenzo Romano, Furore, za sekstet in živo elektroniko (2016)

S finančno podporo Avstrijskega kulturnega foruma Ljubljana

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni