Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2023 snuje Nina Dragičević.

V letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne bomo se ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega, prav tako ne bomo posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč širili objekt izvora zvoka. V središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav tako. 20. in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola kompozicija in ‘čista’ improvizacija postavila tekstovno in vizualno (grafično) kompozicijo ter s tem pretresla razmerje med skladateljem in izvajalcem. Če je notni zapis predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec kar se da natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno. Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved sledenju zapovedi. A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti. Odpoved atomizmu. Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta tekstovna in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence. Tega pa še kako potrebujemo.

Cikel sestavlja pet koncertnih večerov, torej izvedbo najmanj petih skladb. Ker pa tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba, a ne povsem, saj gre obenem za interpretacijo točno določene kompozicije. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem koncertu posamezna skladba (njen tekstovni ali vizualni zapis) izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo, se pravi vsakič na novo. V določenem smislu bomo torej opazovali ne samo izvedbo, ampak nastanek (vsakič druge) skladbe. Nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.


Program snovali:
2014 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2015 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2016 - Tomaž Grom
2017 - Jonas Kocher
2018 - Tomaž Grom
2019 - Primož Trdan
2020 - Mauricio Valdés San Emeterio 
2021 - Luka T. Zagoričnik
2022 - Steven Loy  

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

14.10.2019

Zvokotok: neuverBand

14. okt. ob 20:00 - Zvokotok v klubu CD

V sodelovanju s Cankarjevim domom, Pro Helvetio in Kulturelles.bl

neuverBand

Program: Strune+

Iannis Xenakis, Akea (1986), za klavir in godalni kvartet
Xavier Dayer, De Umbris (2010), za flavto in godalni kvartet
Paul Clift, Le détour permet le retour (2011), za elektroniko, video in godalni kvartet
Arturo Corrales, Tulpa (2017), za klarinet in godalni kvartet

Ansambel neuverBand od svojega nastanka leta 2012 sooblikuje vrhunsko ponudbo sodobne glasbe Basla. Desetčlansko zasedbo, ki nastopa v različnih instrumentalnih kombinacijah, sestavljajo nekdanji študenti podiplomskega programa za sodobno glasbo Akademije za glasbo v Baslu. Pod umetniškim vodstvom skladatelja Paula Clifta predstavljajo tematske sporede glasbe 20. in 21. stoletja, pri čemer veliko pozornost namenjajo mladim skladateljem, naročajo dela pri obetavnih ustvarjalcih in bienalno prirejajo natečaj Construct Radiate za najboljše nove skladbe.

Od nastanka je ansambel naročil preko 20 novih del skladateljev iz Avstralije, Francije, Južne Koreje, Švedske, ZDA, Švice ter tudi iz Slovenije, od koder prihajata dve članici, flavtistka Anja Clift in klarinetistka Valentina Štrucelj. Hkrati si prizadevajo širiti obzorja tudi s promoviranjem skladateljev, ki so poznani v svojem mestu, državi, v določenem kontekstu, niso pa še dosegli najširšega občinstva.

V repertoar redno vključujejo tudi klasike glasbe 20. stoletja – leta 2017 so ob sedemdesetletnici Salvatoreja Sciarrina pripravili portretni koncert z dvema švicarskima premierama in nekaterimi manj znanimi skladateljevimi deli.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni