Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 

Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2024 snuje Luka Juhart.

Zvokotok v letu 2024 daje pozornost večinoma domačim ustvarjalcem in izvajalcem sodobne in improvizirane glasbe. Koncerti so zasnovani kot soočenje glasbe z drugimi vejami umetnosti ter soočanje »glasbe z glasbo«. Na koncertih združujemo različne pristope izvajanja, ki jih na enakih dogodkih ne moremo slišati in videti. Luka Juhart

#62 – 12. 11. 2024 – Uroš Rojko in Luka Juhart, Koncertni cikel pri Didiju, Dom kulture, Slovenske Konjice
#61 – 24. 10. 2024 – Glasbeni simpozij, Cankarjev dom, Ljubljana
#60 – 24. 5. 2024 – Šalter Ensemble, Koncertni cikel pri Didiju, Dom Kulture, Slovenske Konjice
#59 – 9. 5. 2024 – Ne in Na pisano, Palača Kazina, Akademija za glasbo, Ljubljana
#58 – 3. 2. 2024 – Steve Reich: Glasba za 18 glasbenikov, Cankarjev dom, Ljubljana

Seznam vseh Zvokotokov

Program snovali:
2023 Nina Dragičević
2022 Steven Loy
2021 Luka T. Zagoričnik
2020 Mauricio Valdés San Emeterio
2019 Primož Trdan
2016, 2018 Tomaž Grom
2017 Jonas Kocher
2014, 2015 Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart


27.8.2020

Zvokotok - Tilen Lebar: Emancipacije

27. 8. Zvokotok – Stara vojašnica Vrhnika ob 20h

Tilen Lebar: Emancipacije

Z vsakim plastificiranjem omogočamo hermetično zapiranje prostora, ki ohranja in preprečuje
zunanjim dejavnikom okolja, da bi kakorkoli vplivali na določeno snov, materijo ali subjekt. Med
izvzemanjem konteksta ohranitve lastnega sestava ali zgradbe le to podkrepimo in privedemo do
nedefinirane strukture. Ali lahko plastificiramo papir do te mere, da prevzame polne lastnosti
plastike? Ali lahko plastificiramo sébstvo do te mere, da se identificiramo s subjektom plastike,
ki nam omogoča vodoodpornost in zračno neprepustnost? Ali lahko plastificiramo lastno
subjektivno do te mere, da spremljamo okolje na omejen način in ga ne poskušamo zavestno
dojemati kot svojega ter pri tem ne opazimo miljé, ki smo ga pustili? Potemtakem proces, ki smo
ga povzročili že sam doprinese k notranjemu izkustvu in s tem človeka z vsakim iztrgom iz le tega
pripravi k zaznavanju okolja.
Tokratna zvočna instalacija premleva prav to možnost soničnega plastificiranja, ki z alienacijo
oddaljuje zvok od lastnega primarnega izvora in z dopuščanjem tovrstne abstraktnosti gradi na
ignoranci subjektivnega, ki je primarni posneti zvok privedlo do granulacije materiala in s tem
omogočilo vpogled v zrnca same provenience. Nedefinirane strukture tovrstnega plastificiranja
prinašajo enovitost posameznih primarnih izvorov v lastno kompleksno zgradbo, ki v
celoti preprečuje transparentnost same forme. Kar lahko prepoznavamo, so izolirana zrnca
razširjenega jaza, ki se širi v nezavedno in nas zapira v sam prostor inštalacije. Prisluhni. Ne
analiziraj, sugeriraj, ne identificiraj se. Zaplavaj. Ne vzpostavljaj ločnice med zavednim in
nezavednim, postavi enovit indiferenten Drugi svet.

Zvokotok kurira Mauricio Valdés San Emeterio

Kritika

pokaži vse

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni