Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 

Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2024 snuje Luka Juhart.

Zvokotok v letu 2024 daje pozornost večinoma domačim ustvarjalcem in izvajalcem sodobne in improvizirane glasbe. Koncerti so zasnovani kot soočenje glasbe z drugimi vejami umetnosti ter soočanje »glasbe z glasbo«. Na koncertih združujemo različne pristope izvajanja, ki jih na enakih dogodkih ne moremo slišati in videti. Luka Juhart

#62 – 12. 11. 2024 – Uroš Rojko in Luka Juhart, Koncertni cikel pri Didiju, Dom kulture, Slovenske Konjice
#61 – 24. 10. 2024 – Glasbeni simpozij, Cankarjev dom, Ljubljana
#60 – 24. 5. 2024 – Šalter Ensemble, Koncertni cikel pri Didiju, Dom Kulture, Slovenske Konjice
#59 – 9. 5. 2024 – Ne in Na pisano, Palača Kazina, Akademija za glasbo, Ljubljana
#58 – 3. 2. 2024 – Steve Reich: Glasba za 18 glasbenikov, Cankarjev dom, Ljubljana

Seznam vseh Zvokotokov

Program snovali:
2023 Nina Dragičević
2022 Steven Loy
2021 Luka T. Zagoričnik
2020 Mauricio Valdés San Emeterio
2019 Primož Trdan
2016, 2018 Tomaž Grom
2017 Jonas Kocher
2014, 2015 Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart


12.10.2020

Zvokotok: Amacher, Ferreira, Schimana / Mesto Žensk

Zvokotok: 12. 10. 20.00–23.00 Cankarjev dom, Štihova dvorana
Maryanne Amacher, Beatriz Ferreyra, Elisabeth Schimana

Pred koncertom bo ob 18.30 Lona Gaikis v Stekleni dvorani Lili Novy predstavila knjigo Hidden Alliances – versteckt verbunden (Skrite naveze).

Interpretacije elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti

Maryanne Amacher: Remainder [odlomek] (14′55′′)
Delo Maryanne Amacher je predvidelo številna zanimanja zvočne umetnosti 21. stoletja. Skupina Merce Cunningham Dance Company je njeno elektroakustično skladbo Remainder (Ostanek, 1976) naročila za delo Torse (Torzo), pozneje pa je bila vključena tudi v film Charlesa Atlasa z istim naslovom. Poslušali bomo odlomek iz skladbe.

Beatriz Ferreyra: Un fil invisible (18′00′′)
Kompozicija argentinske elektroakustične skladateljice Beatriz Ferreyra Un fil invisible (Nevidna nit, 2009) je posvečena francoski skladateljici Christine Groult. Delo so navdahnile različne stopnje srednjeveške alkimije. Alkimija je postopek preobrazbe, njen predmet pa je alkimist sam. Tu je postopek neločljivo povezan s preobrazbo zvokov in temeljne strukture skladbe. 

Elisabeth Schimana: Into the Sun, večkanalno delo (pribl. 30′00′′)
Od leta 1960 dalje vemo, da Sonce oscilira. Helioseizmologija je veda o valovih, ki oscilirajo skozi Sonce, in z njo astrofiziki razvijajo izjemno natančne profile razmer v njegovi notranjosti. Navdih za umetniško delo je zamisel, da je Sonce velikansko rezonirajoče telo za zvočne valove, ki potujejo v njegovo notranjost in se odbijajo, in zavedanje, da lahko z opazovanjem procesov na in v Soncu gledamo v preteklost – kar je paradoks pri delu z medijem zvoka, saj tega lahko izkusimo le v sedanjosti. Into the Sun (V Sonce) je novo delo, ki ga je naročil Zavod Sploh (Mauricio Valdes San Emeterio).


Kritika

pokaži vse

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni