Zvokotok: 12. 10. 20.00–23.00
Cankarjev dom, Štihova dvorana
Maryanne Amacher, Beatriz Ferreyra, Elisabeth Schimana
Pred koncertom bo ob 18.30 Lona Gaikis v Stekleni dvorani Lili Novy predstavila knjigo Hidden Alliances – versteckt verbunden (Skrite naveze).
Interpretacije elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti
Maryanne Amacher: Remainder [odlomek] (14′55′′)
Delo Maryanne Amacher je predvidelo številna zanimanja zvočne umetnosti 21. stoletja. Skupina Merce Cunningham Dance Company je njeno elektroakustično skladbo Remainder (Ostanek, 1976) naročila za delo Torse (Torzo), pozneje pa je bila vključena tudi v film Charlesa Atlasa z istim naslovom. Poslušali bomo odlomek iz skladbe.
Beatriz Ferreyra: Un fil invisible (18′00′′)
Kompozicija argentinske elektroakustične skladateljice Beatriz Ferreyra Un fil invisible (Nevidna nit, 2009) je posvečena francoski skladateljici Christine Groult.
Delo so navdahnile različne stopnje srednjeveške alkimije. Alkimija je
postopek preobrazbe, njen predmet pa je alkimist sam. Tu je postopek
neločljivo povezan s preobrazbo zvokov in temeljne strukture skladbe.
Elisabeth Schimana: Into the Sun, večkanalno delo (pribl. 30′00′′)
Od leta 1960 dalje vemo, da Sonce
oscilira. Helioseizmologija je veda o valovih, ki oscilirajo skozi
Sonce, in z njo astrofiziki razvijajo izjemno natančne profile razmer v
njegovi notranjosti. Navdih za umetniško delo je zamisel, da je Sonce
velikansko rezonirajoče telo za zvočne valove, ki potujejo v njegovo
notranjost in se odbijajo, in zavedanje, da lahko z opazovanjem procesov
na in v Soncu gledamo v preteklost – kar je paradoks pri delu z medijem
zvoka, saj tega lahko izkusimo le v sedanjosti. Into the Sun (V Sonce) je novo delo, ki ga je naročil Zavod Sploh (Mauricio Valdes San Emeterio).