Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2023 snuje Nina Dragičević.

V letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne bomo se ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega, prav tako ne bomo posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč širili objekt izvora zvoka. V središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav tako. 20. in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola kompozicija in ‘čista’ improvizacija postavila tekstovno in vizualno (grafično) kompozicijo ter s tem pretresla razmerje med skladateljem in izvajalcem. Če je notni zapis predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec kar se da natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno. Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved sledenju zapovedi. A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti. Odpoved atomizmu. Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta tekstovna in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence. Tega pa še kako potrebujemo.

Cikel sestavlja pet koncertnih večerov, torej izvedbo najmanj petih skladb. Ker pa tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba, a ne povsem, saj gre obenem za interpretacijo točno določene kompozicije. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem koncertu posamezna skladba (njen tekstovni ali vizualni zapis) izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo, se pravi vsakič na novo. V določenem smislu bomo torej opazovali ne samo izvedbo, ampak nastanek (vsakič druge) skladbe. Nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.


Program snovali:
2014 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2015 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2016 - Tomaž Grom
2017 - Jonas Kocher
2018 - Tomaž Grom
2019 - Primož Trdan
2020 - Mauricio Valdés San Emeterio 
2021 - Luka T. Zagoričnik
2022 - Steven Loy  

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

7.6.2021

Zvokotok: Convergence, Neofonija, Cankarjev dom

Zvokotok
7. 6. 2021 ob 20.30, Cankarjev dom, Ljubljana

Neofonia: Konvergenca

Klemen Leben: Quadrivium for accordion solo (Klemen Leben) [9:00] 
Primož Ramovš: V soglasju for clarinet and accordion (Klemen Leben, Peter Kuder) [10:00]
Urška Pompe: Žilj za alt saksofon (Jan Gričar) (7:00)
Tristan Murail: Vampyr! za solo električna kitara (Mauricio Valdes) [7:00]
Beat Furrer: Lied za violino in klavir (Doris Šegula, Miha Haas) [8:00]
Rebecca Saunders: Quartet [15:00] za klarinet, akordeon, klavir in kontrabas (Peter Kuder, Klemen Leben, Miha Haas, Gašper Livk, Steven Loy) 

V biologiji se izraz »evolucijska konvergenca« uporablja za opis identičnih lastnosti, razvitih
neodvisno pri različnih vrstah, celo tistih iz različnih obdobij. Hobotnica je na primer za ogledovanje
okolice razvila oko, ki je po zgradbi in funkciji izjemno podobno človeškemu – čeprav se ljudje nismo
razvili iz glavonožcev in ne oni iz nas. Prav tako si ne delimo skupnega prednika z organom vida.
Podobno lahko skladatelji različnih slogov in metod odkrijejo podobne rešitve. Spored koncerta
izpostavlja načine, na katere se lahko različne prvine glasbenega dela določenega skladatelja razvijejo
neodvisno in vendar se nepričakovano zbližajo z deli drugih skladateljev - včasih tudi
medgeneracijsko.

V sodelovanju s Cankarjevim domom.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni