Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Primož Trdan v letu 2019 v središče umešča mlado generacijo domačih ustvarjalcev in poustvarjalcev sodobne glasbe in njihovo vpetost v delo s tujimi ansambli. Uveljavljenim postopkom sodobne kompozicije program poskuša dodati zvočne rešitve nekaterih mlajših evropskih skladateljev, ki izhajajo iz modernistične dediščine skladateljske uporabe razširjenih zvočnih sredstev, šuma, okoljskega, konkretnega zvoka, a snujejo v tesnem dialogu z občutenjem sodobne digitalne dobe.

Cikel, ki ga je za leto 2020 zasnoval Mauricio Valdés San Emeterio, se posvečl ambizvočnim interpretacijam elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti.

V letu 2021 bo Luka T. Zagoričnik zasnoval cikel, posvečen dediščini t.i. eksperimentalne glasbe, ki znotraj dediščine sodobne klasične glasbe in širše raziskuje koncepte nedoločenosti, minimalizma, jazzovskih avantgardizmov, improvizacije in aleatoričnih kompozicij, novih načinov notacije (prozna in grafična notacija ...), performensa, hepeningov, političnega aktivizma in novih socialnih relacij tako zunaj kot znotraj glasbenega diskurza.

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

7.6.2021

Zvokotok: Convergence, Neofonija, Cankarjev dom

Zvokotok
7. 6. 2021 ob 20.30, Cankarjev dom, Ljubljana

Neofonia: Konvergenca

Klemen Leben: Quadrivium for accordion solo (Klemen Leben) [9:00] 
Primož Ramovš: V soglasju for clarinet and accordion (Klemen Leben, Peter Kuder) [10:00]
Urška Pompe: Žilj za alt saksofon (Jan Gričar) (7:00)
Tristan Murail: Vampyr! za solo električna kitara (Mauricio Valdes) [7:00]
Beat Furrer: Lied za violino in klavir (Doris Šegula, Miha Haas) [8:00]
Rebecca Saunders: Quartet [15:00] za klarinet, akordeon, klavir in kontrabas (Peter Kuder, Klemen Leben, Miha Haas, Gašper Livk, Steven Loy) 

V biologiji se izraz »evolucijska konvergenca« uporablja za opis identičnih lastnosti, razvitih
neodvisno pri različnih vrstah, celo tistih iz različnih obdobij. Hobotnica je na primer za ogledovanje
okolice razvila oko, ki je po zgradbi in funkciji izjemno podobno človeškemu – čeprav se ljudje nismo
razvili iz glavonožcev in ne oni iz nas. Prav tako si ne delimo skupnega prednika z organom vida.
Podobno lahko skladatelji različnih slogov in metod odkrijejo podobne rešitve. Spored koncerta
izpostavlja načine, na katere se lahko različne prvine glasbenega dela določenega skladatelja razvijejo
neodvisno in vendar se nepričakovano zbližajo z deli drugih skladateljev - včasih tudi
medgeneracijsko.

V sodelovanju s Cankarjevim domom.

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni