Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Primož Trdan v letu 2019 v središče umešča mlado generacijo domačih ustvarjalcev in poustvarjalcev sodobne glasbe in njihovo vpetost v delo s tujimi ansambli. Uveljavljenim postopkom sodobne kompozicije program poskuša dodati zvočne rešitve nekaterih mlajših evropskih skladateljev, ki izhajajo iz modernistične dediščine skladateljske uporabe razširjenih zvočnih sredstev, šuma, okoljskega, konkretnega zvoka, a snujejo v tesnem dialogu z občutenjem sodobne digitalne dobe.

Cikel, ki ga je za leto 2020 zasnoval Mauricio Valdés San Emeterio, se posvečl ambizvočnim interpretacijam elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti.

V letu 2021 bo Luka T. Zagoričnik zasnoval cikel, posvečen dediščini t.i. eksperimentalne glasbe, ki znotraj dediščine sodobne klasične glasbe in širše raziskuje koncepte nedoločenosti, minimalizma, jazzovskih avantgardizmov, improvizacije in aleatoričnih kompozicij, novih načinov notacije (prozna in grafična notacija ...), performensa, hepeningov, političnega aktivizma in novih socialnih relacij tako zunaj kot znotraj glasbenega diskurza.

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

11.6.2021

Zvokotok: Srž, Cankarjev dom

Zvokotok
11. 6. ob 20.30, Cankarjev dom, Ljubljana

Srž

Ko razmišljamo o zvoku in njegovih žanrskih opredelitvah, pogosto pozabimo na fizični aspekt in lastnosti zvoka samega. Vedno znova se znajdemo v neskončnih razpravah o estetskih preferencah in kulturnem melosu, pravzaprav pa odpiramo vprašanja, ki se v svoji esenci dotikajo ravno tega, kar nas na nekakšen način vzpodbuja k hierarhiji opredelitev in njihovim kvalitativnim predstavam. Kaj se zgodi, če prisluhnemo zvoku in ne dovolimo, da bi hierarhija opredelitev determinirala naša občutja? Če dovolimo zvoku, da vpliva na nas s fizičnega vidika, se lahko ob tokratnem sodelovanju umetnikov na koncertnem prizorišču - prepustimo glasbi. Inštrumentalna operacija fizičnega fenomena v elektroakustičnem prostoru v sodelovanje združuje zasedbo umetnikov, akustični prostor in modus operandi.

Program

1. Artep (T. Lebar)
2. Aures/Tinnitus/Globulis (D. Gnezda)
3. Giri (T. Lebar)

Glasba in zasnova: Tilen Lebar in Domen Gnezd
Zasedba:
- Tilen Lebar: saksofon, elektronika;
- Domen Gnezda: elektronika, kitara;
- Szilard Benes: klarinet;
- Jošt Drašler: kontrabas;
- Bojan Krhlanko: bobni


V sodelovanju s Cankarjevim domom.

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni