cikel sodobne komponirane glasbe
Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme.
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.
Program v letu 2023 snuje Nina Dragičević.
V
letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne bomo se
ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega, prav tako ne bomo
posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč širili objekt izvora zvoka.
V središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi
civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi
intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav tako. 20.
in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola kompozicija in ‘čista’
improvizacija postavila tekstovno in vizualno (grafično) kompozicijo ter s
tem pretresla razmerje med skladateljem in izvajalcem. Če je notni zapis
predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec kar se da natančno razumela, z
novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno,
temveč predvsem ni nujno. Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved
sledenju zapovedi. A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti.
Odpoved atomizmu. Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta
tekstovna in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence. Tega pa še kako potrebujemo.
Cikel sestavlja pet koncertnih večerov, torej izvedbo najmanj petih
skladb. Ker pa tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije –
in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata
jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba, a ne povsem, saj
gre obenem za interpretacijo točno določene kompozicije. Zato bo, kjer bo to
mogoče, na posameznem koncertu posamezna skladba (njen tekstovni ali vizualni
zapis) izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo, se pravi vsakič
na novo. V določenem smislu bomo torej opazovali ne samo izvedbo, ampak nastanek
(vsakič druge) skladbe. Nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.
Program snovali:2014 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2015 - Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart
2016 - Tomaž Grom
2017 - Jonas Kocher
2018 - Tomaž Grom
2019 - Primož Trdan
2020 - Mauricio Valdés San Emeterio
2021 - Luka T. Zagoričnik
2022 - Steven Loy