Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 
Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2022 snuje Steven Loy.

Serija z naslovom Chiaroscuro predstavlja pet koncertov na temo svetlobe, tako v dobesednem smislu kot tudi metaforično: svetloba kot medij in posrednik zgodbe in čustev, svetloba kot znanje, svetloba kot intuicija, luč kot dobesedni in duhovni vodnik, svetloba kot optimizem ...

Izvajalci so člani ansambla Neofonía (ki ga sestavljajo domači glasbeniki s strastjo do nove glasbe) in gostujoča umetnica Małgorzata Walentynowicz, pianistka, specializirana za novo glasbo, ki živi/deluje v Gdánsku in Kölnu.


Program snovali:
2019 - Primož Trdan
2020 - Mauricio Valdés San Emeterio
2021 - Luka T. Zagoričnik

Primož Trdan: Komponirati šum, pred koncertom Black Page Orchestra, 15.5.2019

Seznam vseh Zvokotokov

30.11.2022

Zvokotok: Svetloba (Neofonía), Mednarodni festival sodobne glasbe, Koper

Sreda, 30 November, 2022
19:00, Pokrajinski muzej Koper

PROGRAM:

Urška Pompe (1969): Between You and Me za flavto, violo in harfo (2006)
Beat Furrer (1954):  “…cold and calm and moving” za flavto, harfo, violino, violo in volončelo (1992)

Toru Takemitsu (1930): Toward the Sea III za alt flavto in harfo(1989)
Jonathan Harvey (1939-2012): Death of Light, Light of Death za oboo, harfo, violino, violo in violončelo (po Grünewaldovem delu »Križanje« na oltarju v Issenheimu) (1998)

Izvaja
Ansambel Neofonia
Zinajda Kodrič, flavte
Urška Rihteršič, harfa
Doris Šegula, viola
Katarina Leskovar, violončelo
Steven Loy, dirigent
 
Neofonía je komorna zasedba iz Ljubljane, ki se posveča bogastvu in raznolikosti glasbe ustvarjene v zadnjih 60 letih. Zasedbo sestavljajo vrhunski slovenski instrumentalisti, ki s strastjo poustvarjajo sodobno glasbo. Od ustanovitve leta 2010 je Neofonía slovenskemu občinstvu predstavila nekatere izmed najbolj vplivnih skladateljev druge polovice 20. stoletja, kot so György Ligeti, Gérard Grisey, Tristan Murail, Helmut Lachenmann, Luigi Nono, Salvatorre Sciarrino, Kaija Saariaho, Jonathan Harvey, Brian Ferneyhough, Wolfgang Rihm in Fausto Romitelli, kot tudi glasbo vzhajajočih skladateljskih imen, kot so Ondřej Adámek, Pierre Jodlowski, Dai Fujikura, Paul Clift, Aurélio Edler-Copes in mnogi drugi. Od vsega začetka Neofonía deluje kot ansambel cikla sodobne glasbe Predihano v produkciji Cankarevega doma. Na uvodnem koncertu omenjenega cikla aprila 2010 je zasedba prvič v Sloveniji predstavila prvo polovico monumentalnega in vplivnega dela Gerarda Griseya Les espaces acoustiques in požela izjemno pozitivne odzive kritikov ter poslušalcev. Štiri leta pozneje je Neofonía ponovila uspeh s koncerti glasbe Györgya Ligetija, na katerem so izvedli nekatera izmed njegovih poglavitnih del, kot sta Komorni koncert in Koncert za klavir. Zadnje dve leti se Neofonía posveča predvsem glasbi za ansambel in elektroniko.
 
V Sloveniji delujoči dirigent Steven Loy je znan po njegovi vplivni predanosti izvajanju sodobne umetniške glasbe. Ustanovil je ansambel za novo glasbo Neofonía, ki je pod njegovim umetniškim vodstvom na slovenskem odru prvič̌ izvedel mnoga pomembna dela poznega 20. in zgodnjega 21. stoletja. Med najodmevnejše izvedbe štejemo nastope na festivalu Predihano v Cankarjevem domu. Loy je med letoma 2010 in 2012 deloval tudi kot umetniški vodja festivala Predihano, med letoma 2014 in 2018 pa kot umetniški svetovalec festivala. Z Orkestrom Slovenske Filharmonije in Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija redno koncertira in snema tako sodobni kot bolj tradicionalni repertoar. Sodeluje tudi z manjšimi zasedbami, kot so Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Slovenski tolkalni projekt, skupina MD7 (s katero je krstno izvedel več kot 70 del) in Slowind. Kot gostujoči dirigent je nastopil z dunajskim ansamblom za sodobno glasbo Klangforum Wien, ansamblom Ensemble Experimental eksperimentalnega studia Zahodnonemškega radia SWR (Freiburg, Nemčija), Orkestrom nove glasbe (Katovice, Poljska), Filharmoničnim orkestrom “Mihail Jora” (Bacău, Romunija), Simfoničnim orkestrom Savaria (Sombotel, Madžarska), Simfoničnim orkestrom Miskolc (Madžarska) in Filharmonijo v Brașovem (Romunija). Udejstvuje se tudi kot skladatelj. Njegovo glasbo je izvajal Orkester slovenske filharmonije. Kot docent na ljubljanski Akademiji za glasbo iz področje orkestrskega dirigiranje, deluje kot so- koordinator Studia za sodobno glasbo, kjer vodi ansamble sodobne glasbe in poučuje sodobne izvajalske prakse, zahtevnejše ritmične tehnike pri predmetu Polifona ritmična gibanja ter komorno glasbo. V letu 2020 je prevzel umetniško vodstvo Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije.

Zvokotok na Bienalu Koper, v sodelovanju z Zavodom Sploh

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni