Zavod Sploh
ZvokotokNapovednikArhivKritikaFotografija

Zvokotok

cikel sodobne komponirane glasbe 

Zvokotok se posveča sodobni komponirani glasbi. Zanj je značilna raziskava kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost in premeščanje sodobne kompozicije v nove prostorske in koncertne forme. 

Zvokotok povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja nevladnih organizacij. Vzpostavlja neobremenjen prostor dialoga in presega umetno razmejitev med področji in prizorišči umetniškega delovanja.

Program v letu 2025 snuje Urška Pompe.

#65 – Simone Keller, klavir, Poslušalnice, Palača Kazina, Akademija za glasbo, Ljubljana
#64 – Igor Mitrović, violončelo, Poslušalnice, Palača Kazina, Akademija za glasbo, Ljubljana
#63 – Nejc Grm, harmonika z elektroniko, Poslušalnice, Palača Kazina, Akademija za glasbo, Ljubljana

Seznam vseh Zvokotokov

Program snovali:
2024 Luka Juhart
2023 Nina Dragičević
2022 Steven Loy
2021 Luka T. Zagoričnik
2020 Mauricio Valdés San Emeterio
2019 Primož Trdan
2016, 2018 Tomaž Grom
2017 Jonas Kocher
2014, 2015 Nina Prešiček, Bojana Šaljić Podešva, Luka Juhart

5.3.2023

Zvokotok v CD: Félix-Antoine Morin in Asemic Sound Mappings, Cankarjev dom

Zvokotok v CD: Félix-Antoine Morin in Asemic Sound Mappings
5.3. ob 20:00, Cankarjev dom, Štihova dvorana

Zasedbe:

Kaja Draksler - klavir in Primož Sukič - kitara
Marina Džukljev - klavir in Zlatko Kaučič - bobni, tolkala
Nina Prešiček - klavir in Tea Vidmar - glas

V letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne bomo se ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega, prav tako ne bomo posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč širili objekt izvora zvoka. V središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav tako. 20. in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola kompozicija in ‘čista’ improvizacija postavila tekstovno in vizualno (grafično) kompozicijo ter s tem pretresla razmerje med skladateljem in izvajalcem. Če je notni zapis predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec kar se da natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno. Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved sledenju zapovedi. A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti. Odpoved atomizmu. Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta tekstovna in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence. Tega pa še kako potrebujemo.

Cikel sestavlja pet koncertnih večerov, torej izvedbo najmanj petih skladb. Ker pa tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba, a ne povsem, saj gre obenem za interpretacijo točno določene kompozicije. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem koncertu posamezna skladba (njen tekstovni ali vizualni zapis) izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo, se pravi vsakič na novo. V določenem smislu bomo torej opazovali ne samo izvedbo, ampak nastanek (vsakič druge) skladbe. Nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.

Letošnji Zvokotok snuje Nina Dragičević.

V jedru koncepta letošnjega cikla Zvokotok je razmišljanje o zvokovnem potencialu kulturnih, civilizacijskih produktov, kot sta tekst in podoba. Če je notni zapis tradicionalno predvideval, da se bosta skladatelj in izvajalec čim bolj natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno. Ker tekstovna in vizualna kompozicija širita polje interpretacije – in sicer tako zelo, da interpretu dopuščata skladateljsko vlogo (celo spodbujata jo) –, lahko rečemo, da z vsako izvedbo nastane nova skladba. Zato bo, kjer bo to mogoče, na posameznem koncertu posamezna kompozicija izvedena večkrat, a vsakič z drugo izvajalsko zasedbo. Opazovali bomo torej ne le izvedbo, ampak nastanek (vsakič druge) skladbe, nastajanje neavtoritarnega sistema komunikacije.

Na prvem koncertu Zvokotoka predstavljamo delo Félixa-Antoina Morina, kanadskega skladatelja in vizualnega umetnika. Morin je vizualne umetnosti študiral na Univerzi v Québecu v Montréalu, študij elektroakustične kompozicije pa je pridobil na Konservatoriju za glasbo v Montréalu. V zadnjih letih se posveča zlasti grafičnim kompozicijam in raziskovanju arhitekturnih elementov glasbe.
Izvajalke in izvajalci bodo poustvarili kompozicijo iz Morinovega cikla Asemic Sound Mappings.

Zvokotok je koncertni cikel, ki se posveča sodobni komponirani glasbi, raziskovanju kompozicijskih postopkov, pogosto v povezavi z glasbeno tehnologijo. Spodbuja in združuje samosvoje zvočne jezike, izvedbeno inovativnost ter povezuje prostore ustaljenega institucionalnega umetniškega delovanja s prostori dinamičnega delovanja neinstitucionalnih umetniških sfer.

Kritika

pokaži vse

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni