Rosaire Appel, iz cikla Unsettled Scores (2018–2019)
Izvajalca
Matej Stupica in Tomaž Grom
V
letu 2023 bomo v ciklu Zvokotok širili koncepcije in domet zvočnega: ne
bomo se ustavljali pri redukciji avditornega kot izključno glasbenega,
prav tako ne bomo posegali zgolj v zvočnost kot vsenavzočnost, temveč
širili objekt izvora zvoka. V
središče bomo postavili zvočni potencial kulturnih, lahko bi rekli tudi
civilizacijskih produktov, kot sta tekst (in zato seveda tudi
intertekstualnost) in vizualno. Iz teksta seva zvok. Iz podobe prav
tako. 20. in nato 21. stoletje sta v polje med ekstremna pola
kompozicija in ‘čista’ improvizacija postavila tekstovno in vizualno
(grafično) kompozicijo ter s tem pretresla razmerje med skladateljem in
izvajalcem. Če je notni zapis predvideval, da se bosta skladatelj in
izvajalec kar se da natančno razumela, z novimi pristopi k artikulaciji
glasbene zamisli to ni več le malo verjetno, temveč predvsem ni nujno.
Na eni strani: odpoved zapovedanju. Na drugi: odpoved sledenju zapovedi.
A tudi odpoved prekinitvi vezi v imenu samostojnosti. Odpoved atomizmu.
Odpoved totalnosti. Sprostitev. Zagovarjali bomo, da sta tekstovna
in/ali grafična kompozicija mesto humanističnega stika par excellence.
Tega pa še kako potrebujemo.
Program Zvokotoka v letu 2023 snuje Nina Dragičević.
Matej
Stupica (roj. 1987, Ljubljana, SFRJ) je umetnik, ki deluje na raznih
področjih umetnosti. Ustvarja in soustvarja instalacije, risbe,
predstave, knjige umetnika, slike, stripe, ilustracije za knjige,
časopis, zvočne izdaje.
Tomaž
Grom, kontrabasist, avtor, glasbo dojema kot medij komunikacije, ne kot
estetski užitek. Išče razloge za muziciranje. Brezkompromisno drega v
aktualni družbeni prostor. Glasba je zanj iskanje, so nepojasnjena
vprašanja, pretakanje zamisli, negotove situacije.Vas zanima več o programu letošnje edicije festivala? Preverite več na
https://festival-izis.org/osnovni-delci/