Zavod Sploh
(Ne)poslušnoArhivKritikaFotografijaVideo

(Ne)poslušno

(Ne)poslušno 2025
27.–29. 3. 2025, Španski borci

Četrtek 27. 3. 2025 ob 20h
Simon Klavžar, Jože Bogolin, Špela Mastnak, Luka Poljanec, Jan Čibej, Kristijan Kmet izvajajo skladbo za tolkala Timber Michaela Gordona 
Jazia: Salwa Jaradat – glas, Cham Saloum – oud, Ali Al-Hout – tolkala

Petek 28. 3. 2025 ob 20h
Marmalsana: Burkhard Beins – tolkala, Tony Elieh – akustična bas kitara, Maurice Louca – mikrotonalna akustična kitara
Danielle Roccato – kontrabas
Farida Amadou – bas kitara, Aquiles Navarro – trobenta, elektronika

Sobota 29. 3. 2025 ob 20h
koncert udeležencev glasbene delavnice
Vesna Pisarović – glas,  Tony Buck – bobni, Noël Akchoté – kitara
Thuluth: Magda Mayas – klavir, objekti, Ute Wassermann – glas, objekti, Raed Yassin – kontrabas, objekti


Glasbeno delavnico usmerjata Farida Amadou in Aquiles Navarro.
Delavnica je brezplačna, potrebna je prijava na zavodsploh@gmail.com.
Urnik: 27. 3.–29. 3. od 14h–17h + nastop udeležencev 29. 3. ob 20h.

27. 3. 2025 ob 18h
(Ne)poslušna debata: Jaša Potočnik in Jan Kopač
Kako glasbena kritika (ne)naslavlja »robne« muzike?
Debato organizira Združenje Centralala

V okviru festivala (Ne)poslušno, in sicer prvi festivalski dan, 27. 3. ob 18h, bo potekala razprava o kritiki in obči medijski obravnavi improviziranih in drugih »robnih« muzik. Kako glasbena kritika (ne)naslavlja eksperimentalne, improvizirane in sodobne komponirane muzike? Kakšno vlogo imajo tovrstne glasbe v širšem medijskem prostoru in na kakšne načine jih morda javnost (ne)razume? Jih lahko s smiselnimi in dobro premišljenimi medijskimi predstavitvami, vsebinami naredimo privlačnejše za mlajša radovedna ušesa? Kakšne so težavnosti pri kritiški obravnavi tovrstnih muzik in zakaj vedno težje najdemo mlajše pisce/piske z resnim interesom do le teh? V odprti debati bosta med drugim sodelovala Jaša Potočnik – pisec in kritik mlajše generacije, ki je pričujoče muzike v preteklosti večkrat uspešno zapopadel, in Jan Kopač – voditelj oddaje Notranje gorice na Radiu Študent, ki se ukvarja s sodobno komponirano glasbo, prav tako pa skladatelj in muzičist.
Spet smo tu, ne da bi točno vedeli, kam gremo. Ampak vemo, zakaj. Ker nas zvok premika, draži in druži.
(Ne)poslušno je festival poslušanja. In tistega, kar se zgodi, ko prisluhneš nečemu, česar nisi pričakoval. Glasba, ki se upira enoznačnosti in zazveni na robovih oceanov (kot pravi Primož Čučnik v eni od svojih pesmi).

Ekipa tolkalcev in tolkalk bo pod vodstvom Simona Klavžarja v skladbi Timber Michaela Gordona lesovino zagnala v gibanje. Jazia – trio glasbenikov Salwa Jaradat, Cham Saloum in Ali Al-Hout – bo odkrival palestinsko tradicijo. Burkhard Beins, Tony Elieh in Maurice Louca (Marmalsana) bodo napeli živce z akustičnim dialogom med bobni, basom in kitaro. Italijanski kontrabasist Daniele Roccato bo z mikrotonalnimi niansami in spektralnimi resonancami, pri čemer uporablja flažolete, večglasja in različne preparacije, oslikal, da lahko glasbeni inštrument zveni kot glas, ki diha, šepeta, kriči in pripoveduje. Belgijsko-nigerijska basistka Farida Amadou in panamsko-ameriški trobentač Aquiles Navarro v repeticijah in dinamičnih ter nepričakovanih premikih lahko zazvenita kot udarni resonator, ki sikajoče eksplodira ali se raztopi v subtilnem šelestu. Trio Vesne Pisarović, Tonyja Bucka in Noëla Akchotéja se bo z razgradnjo, predelavo in rekonstrukcijo pesmi spraševal, kaj sploh je skladba. Poleg nastopa udeležencev glasbene delavnice še zasedba Thuluth: Magda Mayas, Ute Wassermann in Raed Yassin, ki išče napetosti med tišino in kaosom, med akustično občutljivostjo in elektronsko intenziteto.

(Ne)poslušno prinaša vprašanja, tresljaje, gibe, napetost, prostor za presenečenje, spoznavanje in druženje. Pridi. Prisluhni. Ali pa tudi ne.
Tomaž Grom, umetniški vodja festivala
 
No, sicer pa takole:
(Ne)poslušno je najboljši festival na svetu. Kot vsako leto tudi letos pričakujemo: najvirtuoznejše in najvznemirljivejše izvajalke in izvajalce, svetovne zvezde, ki nastopajo v najprestižnejših dvoranah sveta, so trenutno celo eni najboljših na svetu, poleg tega pa tudi nekateri ali kar vsi po vrsti eni največjih živečih (verjetno lahko upoštevamo tudi že preminule) skladateljev in skladateljic, ki v zadnjem času polnijo največje odre in so nasploh tudi popolnoma zmagoviti. Aja, pa še: najbolj cenjeni, vrhunski, najnaprednejši, legendarni, mojstrski, veličastni in izjemni. Skratka, (Ne)poslušno vas bo popeljalo na nepozabno glasbeno popotovanje, ki ga nikakor ne smete zamuditi, hehehe.
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

(Ne)poslušno se ukvarja z uprizarjanjem, razvojem, reflektiranjem in širjenjem raziskovalnih praks v glasbi in zvočenju. Sklop raznovrstnih dogodkov, srečevanja, predstavljanja založniške dejavnosti, udejanjanje mednarodnih mreženj in diskusije za šankom večplastno naslavljajo to pestro ustvarjalno polje. (Ne)poslušno druži gostujoče glasbenike, zainteresirane domače ustvarjalce, publiko in strokovno javnost. Kot tak ni zgolj festival določene glasbe, marveč je tudi in predvsem udejanjanje odprtosti, sodelovanja in fleksibilnosti.

(Ne)poslušno je prostor izmenjav, kjer se na koncertih, delavnicah, predavanjih in v drugih formah križajo raznovrstne mejne glasbene prakse.
Umetniško ga vodi Tomaž Grom.

Pretekli programi

25.5.2020

Neposlušno - Razlika

Španski borci, 25. maj, 14h do 22h:

Marko Jenič, Jure Boršič, Vid Drašler, Jošt Drašler, Andrej Fon, Irena Z. Tomažin, Žiga Ipavec, Matjaž Bajc, Urban Kušar, Rok Zalokar, Samo Kutin, Ana Kravanja, Žiga Jenko, Domen Gnezda, Vesna Godler, Ina Puntar, Andrej Boštjančič Ruda, Vitja Balžalorsky, Mauricio Valdez San Emeterio, Martin Ukmar, Boštjan Simon, Tea Vidmar, Eduardo Raon, Tomaž Grom, Boris Janje, Brigita Gračner, Špela Trošt

To ni koncert. To ni uprizoritev. To ni razstava.

Ker ne želimo, da je to nadomestek za neizvedeno, ampak zlitje razlike in kontinuitete. To je delo umetnika, ki noče biti izolirano.
Še preden je prišla uradna prepoved, smo se zavedli, da je natančno načrtovan in premišljen marčevski Neposlušno neizvedljiv. Za vedno izgubljena priložnost, bi lahko na hitro navrgli. Toda umetnost v svojem bistvu ni le estetsko zapakiran izdelek na razpolago publiki, da si ga prilasti ali pa tudi ne. Večkrat je še zlasti za umetnika, v sodobnosti je pogosto k procesu povabljena tudi publika, ustvarjalni proces mnogo bolj dragocen in intriganten.
Ker se ne želimo pretvarjati, da se z izolacijo ni nič zgodilo, 25. maja odpiramo prostor in čas, da ju oživimo v tukaj in zdaj, držeč priporočil in zapovedi.

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni