Zavod Sploh
(Ne)poslušnoArhivKritikaFotografijaVideo

(Ne)poslušno

(Ne)poslušno 2025
27.–29. 3. 2025, Španski borci

Četrtek 27. 3. 2025 ob 20h
Simon Klavžar, Jože Bogolin, Špela Mastnak, Luka Poljanec, Jan Čibej, Kristijan Kmet izvajajo skladbo za tolkala Timber Michaela Gordona 
Jazia: Salwa Jaradat – glas, Cham Saloum – oud, Ali Al-Hout – tolkala

Petek 28. 3. 2025 ob 20h
Marmalsana: Burkhard Beins – tolkala, Tony Elieh – akustična bas kitara, Maurice Louca – mikrotonalna akustična kitara
Danielle Roccato – kontrabas
Farida Amadou – bas kitara, Aquiles Navarro – trobenta, elektronika

Sobota 29. 3. 2025 ob 20h
koncert udeležencev glasbene delavnice
Vesna Pisarović – glas,  Tony Buck – bobni, Noël Akchoté – kitara
Thuluth: Magda Mayas – klavir, objekti, Ute Wassermann – glas, objekti, Raed Yassin – kontrabas, objekti

Glasbeno delavnico usmerjata Farida Amadou in Aquiles Navarro.
Delavnica je brezplačna, potrebna je prijava na zavodsploh@gmail.com.
Urnik: 27. 3.–29. 3. od 14h–17h + nastop udeležencev 29. 3. ob 20h.

27. 3. 2025 ob 18h
(Ne)poslušna debata: Jaša Potočnik in Jan Kopač
Kako glasbena kritika (ne)naslavlja »robne« muzike?
Debato organizira Združenje Centralala

V okviru festivala (Ne)poslušno, in sicer prvi festivalski dan, 27. 3. ob 18h, bo potekala razprava o kritiki in obči medijski obravnavi improviziranih in drugih »robnih« muzik. Kako glasbena kritika (ne)naslavlja eksperimentalne, improvizirane in sodobne komponirane muzike? Kakšno vlogo imajo tovrstne glasbe v širšem medijskem prostoru in na kakšne načine jih morda javnost (ne)razume? Jih lahko s smiselnimi in dobro premišljenimi medijskimi predstavitvami, vsebinami naredimo privlačnejše za mlajša radovedna ušesa? Kakšne so težavnosti pri kritiški obravnavi tovrstnih muzik in zakaj vedno težje najdemo mlajše pisce/piske z resnim interesom do le teh? V odprti debati bosta med drugim sodelovala Jaša Potočnik – pisec in kritik mlajše generacije, ki je pričujoče muzike v preteklosti večkrat uspešno zapopadel, in Jan Kopač – voditelj oddaje Notranje gorice na Radiu Študent, ki se ukvarja s sodobno komponirano glasbo, prav tako pa skladatelj in muzičist.
Spet smo tu, ne da bi točno vedeli, kam gremo. Ampak vemo, zakaj. Ker nas zvok premika, draži in druži.(Ne)poslušno je festival poslušanja. In tistega, kar se zgodi, ko prisluhneš nečemu, česar nisi pričakoval. Glasba, ki se upira enoznačnosti in zazveni na robovih oceanov (kot pravi Primož Čučnik v eni od svojih pesmi).

Ekipa tolkalcev in tolkalk bo pod vodstvom Simona Klavžarja v skladbi Timber Michaela Gordona lesovino zagnala v gibanje. Jazia – trio glasbenikov Salwa Jaradat, Cham Saloum in Ali Al-Hout – bo odkrival palestinsko tradicijo. Burkhard Beins, Tony Elieh in Maurice Louca (Marmalsana) bodo napeli živce z akustičnim dialogom med bobni, basom in kitaro. Italijanski kontrabasist Daniele Roccato bo z mikrotonalnimi niansami in spektralnimi resonancami, pri čemer uporablja flažolete, večglasja in različne preparacije, oslikal, da lahko glasbeni inštrument zveni kot glas, ki diha, šepeta, kriči in pripoveduje. Belgijsko-nigerijska basistka Farida Amadou in panamsko-ameriški trobentač Aquiles Navarro v repeticijah in dinamičnih ter nepričakovanih premikih lahko zazvenita kot udarni resonator, ki sikajoče eksplodira ali se raztopi v subtilnem šelestu. Trio Vesne Pisarović, Tonyja Bucka in Noëla Akchotéja se bo z razgradnjo, predelavo in rekonstrukcijo pesmi spraševal, kaj sploh je skladba. Poleg nastopa udeležencev glasbene delavnice še zasedba Thuluth: Magda Mayas, Ute Wassermann in Raed Yassin, ki išče napetosti med tišino in kaosom, med akustično občutljivostjo in elektronsko intenziteto.

(Ne)poslušno prinaša vprašanja, tresljaje, gibe, napetost, prostor za presenečenje, spoznavanje in druženje. Pridi. Prisluhni. Ali pa tudi ne.
Tomaž Grom, umetniški vodja festivala
 
No, sicer pa takole:
(Ne)poslušno je najboljši festival na svetu. Kot vsako leto tudi letos pričakujemo: najvirtuoznejše in najvznemirljivejše izvajalke in izvajalce, svetovne zvezde, ki nastopajo v najprestižnejših dvoranah sveta, so trenutno celo eni najboljših na svetu, poleg tega pa tudi nekateri ali kar vsi po vrsti eni največjih živečih (verjetno lahko upoštevamo tudi že preminule) skladateljev in skladateljic, ki v zadnjem času polnijo največje odre in so nasploh tudi popolnoma zmagoviti. Aja, pa še: najbolj cenjeni, vrhunski, najnaprednejši, legendarni, mojstrski, veličastni in izjemni. Skratka, (Ne)poslušno vas bo popeljalo na nepozabno glasbeno popotovanje, ki ga nikakor ne smete zamuditi, hehehe. 
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

(Ne)poslušno se ukvarja z uprizarjanjem, razvojem, reflektiranjem in širjenjem raziskovalnih praks v glasbi in zvočenju. Sklop raznovrstnih dogodkov, srečevanja, predstavljanja založniške dejavnosti, udejanjanje mednarodnih mreženj in diskusije za šankom večplastno naslavljajo to pestro ustvarjalno polje. (Ne)poslušno druži gostujoče glasbenike, zainteresirane domače ustvarjalce, publiko in strokovno javnost. Kot tak ni zgolj festival določene glasbe, marveč je tudi in predvsem udejanjanje odprtosti, sodelovanja in fleksibilnosti.

(Ne)poslušno je prostor izmenjav, kjer se na koncertih, delavnicah, predavanjih in v drugih formah križajo raznovrstne mejne glasbene prakse.

Umetniško ga vodi Tomaž Grom.

Nagrada za najboljši glasbeni plakat, 16. Festival Tresk
Matej Stupica – Neposlušno (2024)
To ni le plakat, ki z igrivim, hudomušnim in nekoliko surovim pristopom (zdaj že značilnim za Neposlušno) uspešno komunicira in promovira dotični glasbeni dogodek. Je plakat, ki preseneti in zadane v srce z izjemno spretno umeščenim sporočilom, ki ne govori zgolj o festivalu samem, pač pa naslavlja širšo družbeno problematiko. Navdušilo nas je, kako izpolnjuje oba pola, ki ju pogosto naslavljamo, ko govorimo o plakatu kot mediju – deluje pri hitrem in razumljivem prenosu sporočila (vabilo na glasbeni dogodek), hkrati pa ne deluje zgolj instantno, saj pozornemu opazovalcu ponuja še globlje sporočilo. S tem uspešno opravlja tako osnovno funkcijo promocije kot tudi funkcijo osveščanja.

27.3. - 30.3.2200

Neposlušno 2024

(Ne)poslušno 2024
27.-30. 3. 2024, Španski borci

Sreda 27. 3. 2024
Heredrum (2014)
Tao G. Vrhovec Sambolec
Nenapovedana zvočna intervencija v javnem prostoru*
Video dokumentacija intervencije bo na ogled v Španskih Borcih v času festivala (Ne)poslušno 2024.

Četrtek 28. 3. 2024 ob 20h
DARA Strings (Biliana Voutchkova, Isidora Edwards, Elisabeth Coudoux, Joanna Mattrey)
Luka Zabric, Margaux Oswald, Aurelijus Užameckis
LandStages/Sonic Relocations (Sabine Vogel, Emilio Gordoa)
 
Petek 29. 3. 2024 ob 20h
Taiko Saito, Jan Roder, Michael Griener
Chris Pitsiokos
Joke Lanz**, Sophie Agnel

Sobota 30. 3. 2024 ob 20h
koncert udeležencev delavnice
Lê Quan Ninh
matter 100 (Kaja Draksler, Lena Hessels, Andy Moor, Marta Warelis, Samo Kutin, Macio Moretti)
________________________________________________________________________________

Urnik glasbene delavnice, ki jo usmerja Chris Pitsiokos:
28. 3.-30. 3. od 14h – 17h + nastop udeležencev 30. 3. ob 20h.
Prijave na zavodsploh@gmail.com
________________________________________________________________________________
 
(Ne)poslušno že od leta 2012 nastaja v produkciji Zavoda Sploh v sodelovanju z zavodom En-Knap in Španskimi borci.
Sofinancirata ga Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana.
________________________________________________________________________________
*
Heredrum (2014) je del umetniško raziskovalnega projekta Ritmi prisotnosti.
10 bobnark in bobnarjev, trajanje 30 minut ali več
Povezava: https://www.taogvs.org/rhythms-of-presence-research
Producenti: Zavod SPLOH, Ljubljana, Zavod Projekt Atol, Ljubljana, Projekt je nastal pod okriljem Norwegian Artistic Research Programa na Akademiji za umetnost in oblikovanje v Bergnu – KHiB (2013 – 2016)
**
S podporo The Swiss Arts Council Pro Helvetia

Kritika

pokaži vse

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni