(Ne)poslušno 2025
27.–29. 3. 2025,
Španski borci, Ljubljana
Spet smo tu, ne
da bi točno vedeli, kam gremo. Ampak vemo,
zakaj.
Ker nas zvok premika, draži in druži.
(Ne)poslušno je
festival poslušanja. In tistega, kar se zgodi, ko prisluhneš nečemu, česar nisi
pričakoval. Glasba, ki se upira enoznačnosti in zazveni na robovih oceanov (kot pravi Primož Čučnik v eni od svojih pesmi).
Ekipa tolkalcev
in tolkalk bo pod vodstvom Simona Klavžarja v skladbi Timber Michaela Gordona
lesovino zagnala v gibanje. Jazia – trio glasbenikov Salwa Jaradat, Cham
Saloum in Ali Al-Hout – bo odkrival palestinsko tradicijo. Burkhard Beins, Tony
Elieh in Maurice Louca (Marmalsana) bodo napeli živce z akustičnim dialogom med
bobni, basom in kitaro. Italijanski
kontrabasist Daniele Roccato bo z mikrotonalnimi niansami in spektralnimi
resonancami, pri čemer uporablja flažolete, večglasja in različne preparacije,
oslikal, da lahko glasbeni inštrument
zveni kot glas, ki diha, šepeta, kriči
in pripoveduje. Belgijsko-nigerijska basistka Farida Amadou in panamsko-ameriški
trobentač Aquiles
Navarro v repeticijah in dinamičnih ter nepričakovanih
premikih lahko zazvenita kot udarni resonator, ki sikajoče eksplodira ali se
raztopi v subtilnem šelestu. Trio Vesne Pisarović, Tonyja Bucka in Noëla Akchotéja
se bo z razgradnjo, predelavo in rekonstrukcijo pesmi spraševal, kaj sploh je
skladba. Poleg nastopa udeležencev glasbene delavnice še zasedba Thuluth: Magda
Mayas, Ute Wassermann in Raed Yassin, ki išče napetosti med tišino in kaosom,
med akustično občutljivostjo in elektronsko intenziteto. (Ne)poslušno
prinaša vprašanja, tresljaje, gibe, napetost, prostor za presenečenje,
spoznavanje in druženje.
Pridi. Prisluhni. Ali pa tudi ne.
Tomaž Grom,
umetniški vodja festivala
No, sicer pa takole:
(Ne)poslušno je
najboljši festival na svetu. Kot vsako leto tudi letos pričakujemo:
najvirtuoznejše in najvznemirljivejše izvajalke in izvajalce, svetovne zvezde,
ki nastopajo v najprestižnejših dvoranah sveta, so trenutno celo eni najboljših
na svetu, poleg tega pa tudi nekateri ali kar vsi po vrsti eni največjih
živečih (verjetno lahko upoštevamo tudi že preminule) skladateljev in
skladateljic, ki v zadnjem času polnijo največje odre in so nasploh tudi
popolnoma zmagoviti. Aja, pa še: najbolj
cenjeni, vrhunski, najnaprednejši, legendarni, mojstrski, veličastni in
izjemni. Skratka, (Ne)poslušno vas
bo popeljalo na nepozabno glasbeno
popotovanje, ki ga nikakor ne smete zamuditi, hehehe.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(Ne)poslušno 2025
27.–29. 3. 2025, Španski borci
Četrtek 27. 3. 2025 ob 20hSimon Klavžar, Jože Bogolin, Špela Mastnak, Luka Poljanec, Jan Čibej, Kristijan Kmet izvajajo skladbo za tolkala
Timber Michaela Gordona
Jazia: Salwa Jaradat – glas, Cham Saloum – oud, Ali Al-Hout – tolkala
Petek 28. 3. 2025 ob 20hMarmalsana: Burkhard Beins – tolkala, Tony Elieh – akustična bas kitara, Maurice Louca – mikrotonalna akustična kitara
Danielle Roccato – kontrabas
Farida Amadou – bas kitara, Aquiles Navarro – trobenta, elektronika
Sobota 29. 3. 2025 ob 20hkoncert udeležencev glasbene delavnice
Vesna Pisarović – glas, Tony Buck – bobni, Noël Akchoté – kitara
Thuluth: Magda Mayas – klavir, objekti, Ute Wassermann – glas, objekti, Raed Yassin – kontrabas, objekti
Glasbeno delavnico usmerjata Farida Amadou in Aquiles Navarro.
Delavnica je brezplačna, potrebna je prijava na zavodsploh@gmail.com.
Urnik: 27. 3.–29. 3. od 14h–17h + nastop udeležencev 29. 3. ob 20h.
27. 3. 2025 ob 18h
(Ne)poslušna debata: Jaša Potočnik in Jan Kopač
Kako glasbena kritika (ne)naslavlja »robne« muzike?Debato organizira Združenje Centralala
V okviru festivala (Ne)poslušno, in sicer prvi festivalski dan, 27. 3. ob 18h, bo potekala razprava o kritiki in obči medijski obravnavi improviziranih in drugih »robnih« muzik. Kako glasbena kritika (ne)naslavlja eksperimentalne, improvizirane in sodobne komponirane muzike? Kakšno vlogo imajo tovrstne glasbe v širšem medijskem prostoru in na kakšne načine jih morda javnost (ne)razume? Jih lahko s smiselnimi in dobro premišljenimi medijskimi predstavitvami, vsebinami naredimo privlačnejše za mlajša radovedna ušesa? Kakšne so težavnosti pri kritiški obravnavi tovrstnih muzik in zakaj vedno težje najdemo mlajše pisce/piske z resnim interesom do le teh? V odprti debati bosta med drugim sodelovala Jaša Potočnik – pisec in kritik mlajše generacije, ki je pričujoče muzike v preteklosti večkrat uspešno zapopadel, in Jan Kopač – voditelj oddaje Notranje gorice na Radiu Študent, ki se ukvarja s sodobno komponirano glasbo, prav tako pa skladatelj in muzičist.