Zavod Sploh
Katja Legin: Delo in domNapovednikArhiv

Katja Legin: Delo in dom

V okviru projekta Na delo! (Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba, Špela Trošt)

Avtorica in izvajalka: Katja Legin
Oblikovanje svetlobe: Špela Škulj
Oblikovanje zvoka: Tomaž Grom
Izbor glasbe: Katja Legin, Tomaž Grom
Tehnične rešitve: Igor Remeta

Umetniško vodstvo in produkcija: Teja Reba
Koprodukcija: Zavod Sploh
Partner: Zavod Bunker Ljubljana
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo

Zahvala: Tomiju Janežiču za kreativni dialog, Eliju in Teu za duhovite pripombe o delu, Bojani Robinson za obisk na vaji&feedback

24. 4. 2023, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
25. 4. 2023, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
2. 12. 2023, Celjski dom, Celje




Pogovor z Elijo – mojim 4-letnim sinom – o delu. 
Medtem, ko počne nekaj drugega (v prvem delu si pripravlja obleko za čarovnika, v drugem se gunca).

 

K: Eli, kaj jaz delam? Kaj je moj poklic?
E: Predstavo.
K: A ti veš, kako to zgleda, ko se dela predstava? Kaj jaz počnem, ko delam?
E: Se gibaš.
K: Kaj pa Tomi? Kaj pa Tomi dela?
E: Tomi pa tipka.
K: Aha, a veš, kaj je on po poklicu?
E: Režiser.
K: A veš, kaj dela režiser?
E: Ne.
K: A se ti zdi, da rada delava to, kar delava? 
E: Ja.
K: Kaj se ti zdi pa, da najraje počneva?
E: Rišeš pa barvaš. Tomi pa rad piše, pa dela.
K: Kaj pa je tebi dobro delat?
E: Sestavljat z nekom.
K: A kocke?
E: Ja.
K: Aha in ti rad delaš v družbi?
E: Ja, s tabo.
K: Kaj pa res ne maraš delat?
E: Ko mi kdo ukazuje.
K: Kaj boš delal, ko boš velik?
E. Ja, delavec bom.
K: Kako to misliš delavec? Kakšen delavec?
E: Gradil bom. Hiše. Okrogle.
 
Čez par tednov ga spet vprašam.
 
K: Eli, a še hočeš biti delavec, ki gradi, ko boš velik?
E: Ne. Kolesar bom. Ki tekmuje.
K: Kdaj si se pa to odločil?
E: Ko sem se igral, da sem kolesar.
K: Aha.
E: Ko se bom igral, da sem kaj drugega, bom pa kaj drugega. 
K: A misliš, Eli, da ljudje uživajo, ko delajo?
E: Ne. Mislim, če samo malo, samo en ali pa par mailov, potem ja. Če pa moraš full, celo noč recimo, pa ne.
K: A bi še kaj rad povedal o delu?
E: Ja. Če delaš, se malo dolgočasiš. 

Na delo! (2022–2023) se ukvarja s problemom dela. Preko različnih umetniških situacij, ki so postavljene v specifična okolja nas nagovarja k razmisleku o tem, kaj je smisel in vrednost dela, na kakšne načine delo doživljamo v vsakdanjem življenju in kako je na delu umetnost. Umetniška dela so zato v prvem poglavju (2022) kontekstualno umeščena na tiste lokacije, ki v družbi igrajo tvorno vlogo pri oblikovanju politik na področju dela, bolj specifično pri oblikovanju strategij na področju dela v kulturi, v javne servise, ki odgovarja na težave z delom, v institucije, ki izobražuje prihajajočo delovno silo, in v prostore, ki skrbijo za sodobne prakse na področju umetnosti. Tovrstna prostorska in časovna umeščenost del, namenjenih (p)ogledu tako zaposlenih v institucijah kot povabljenim in naključnim obiskovalkam, želi razširiti polje vidnosti umetniškega dela in njegove recepcije. V drugem poglavju (2023) bodo umetniška dela v celoti predstavljena v razstavnem in gledališkem formatu.

2.12.2022

Na delo! #5: Ogrevanje | Loup Abramovici | Ministrstvo za kulturo RS

2. 12. 2022, 8h–16h, Ministrstvo za kulturo RS, Maistrova ulica 10

Loup Abramovici
Ogrevanje
Akcija v trajanju
V sodelovanju z Ministrstvom za kulturo RS

Delo opusa  Na delo! (Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba in Špela Trošt)

#ogrevanje za katastrofo, #ogrevanje za levji skok v prihodnost, #ogrevanje v času kriz, #ogrevanje kot okrevanje, #ogrevanje za nič, #ogrevanje za zdrav duh v zdravem telesu, #ogrevanje za nekaj, kar šele pride, #ogrevanje za predstavo, ki je nikoli ne boste dočakali, #ogrevanje za najboljšo predstavo na svetu, #ogrevanje za vse nevidne delavce, #ogrevanje v solidarnosti ... Ogrevanje je vsakodnevno delo plesalca.

Delo plesalca vedno ostaja očem gledalcev nevidno, kar vidimo, je le popolnost, kajti plesalec na odru ne dela, on pleše. Naloga plesalca je namreč ta, da izbriše vsako sled dela, vsak kanček napora. Preseči mora samega sebe, tako da ni več razvidna vpetost telesa v lastno reprodukcijo – le takrat se lahko vzpostavi dejanska razlika med umetnostjo in življenjem.

Plesalec je medij in umetniško delo hkrati, pri tem uporablja samo svoje telo: njegovo početje ne onesnažuje. Ne pušča sledi. Ničesar ne akumulira. Vedno samo ponavlja in izboljšuje, ničesar ne zavrže. Plesalec malo in zdravo je. Se veseli, ko najde drobtino svobode v nemogočih omejitvah. Ne rabi plina, saj ogreva samega sebe. Je fleksibilen, reaktiven in v stalni pripravljenosti. Plesalec je opremljen s prav vsem, da bo preživel različne planetarne krize. Plesalec, naša prihodnost!

Izvedba: Loup Abramovici
Ideja: Loup Abramovici in Teja Reba
Produkcija: Teja Reba
Koprodukcija: Zavod Sploh
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS

Na delo! (2022–2023) se ukvarja s problemom dela. Preko različnih umetniških situacij, ki so postavljene v specifična okolja, nas nagovarja k razmisleku o tem, kaj je smisel in vrednost dela, na kakšne načine delo doživljamo v vsakdanjem življenju in kako je na delu umetnost. Umetniška dela so zato v prvem poglavju (2022) kontekstualno umeščena na tiste lokacije, ki v družbi igrajo tvorno vlogo pri oblikovanju politik na področju dela, bolj specifično pri oblikovanju strategij na področju dela v kulturi, v javne servise, ki odgovarjajo na težave z delom, v institucije, ki izobražujejo prihajajočo delovno silo in v prostore, ki skrbijo za sodobne prakse na področju umetnosti. Tovrstna prostorska in časovna umeščenost del, namenjenih (p)ogledu tako zaposlenih v institucijah kot povabljenim in naključnim obiskovalkam, želi razširiti polje vidnosti umetniškega dela in njegove recepcije. V drugem poglavju (2023) bodo umetniška dela v celoti predstavljena v razstavnem in uprizoritvenem formatu.

Prihajajoči dogodki:
Sreča na delu
636,78

Pretekli dogodki:
Sanjam, torej delam
Jaz ne delam, jaz prakticiram kolektivnost
Prosti čas
Avtoportret


Spremljajte nas
in ostanite obveščeni