Zavod Sploh
Špela Trošt: 636,78NapovednikArhivFotografija

Špela Trošt: 636,78

foto. arhiv avtorice
foto. arhiv avtorice
V okviru projekta Na delo! (Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba, Špela Trošt)

akcija v trajanju
Koncept, besedilo, izvedba: Špela Trošt

29. 1. 2023, Muzej sodobne umetnosti Metelkova
9. 9. 2023, festival Venere in teatro, Forte Maghera, Mestre-Venezia

performans
Koncept: Špela Trošt
besedilo in izvedba: Marjeta Kamnikar, Liana Kalčina, Špela Trošt, Marija Pantić, Vesna Godler, Mary Anne Blanche

24. 4. 2023, Stara mestna elektrarna
25. 4. 2023, Stara mestna elektrarna
2. 12. 2023, Celjski dom, Celje
2. in 3. 2. 2024, Hangar teatri, Trst, Italija

Produkcija: Teja Reba, samozaposlena v kulturi
Koprodukcija: Zavod Sploh
Partner: Moderna galerija, Zavod Bunker
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS



Fotografija: Marcandrea

»Obveščamo vas, da boste pogoje za priznanje pravice do starostne pokojnine po 27. členu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list- RS, št. 69/12, 39/13, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19, 75/19, 139/20, 51/21, 121/212, 162/21, 10/22, in 29/22 – v nadaljevanju ZPIZ-2) predvidoma izpolnili dne 17. 6. 2029, ko boste dopolnili:
- 65 let 0 mesecev in 0 dni starosti in
- 39 let 5 mesecev 3 dni pokojninske dobe.« (Informacija o pričakovani višini starostne oziroma predčasne pokojnine. Št. 10345-24269/2022. Ljubljana: SPIZ, 19. 10. 2022)

V njeni delovni knjižici piše:
- profesor italijanščine in slovenščine
- magistrica dramaturških znanosti

Ker so jo ukinili 1. 1. 2009, v njeni delovni knjižici ne piše:
- doktorica filozofije in teorije vizualne kulture


Starostna pokojnina bi znašala …

»Moje telo kot vidna stvar je vsebina v velikem prizoru. Toda moje telo, ki vidi, podpira to vidno telo in z njim vse, kar je vidno.« (Merleau-Ponty, Maurice. 2000. Vidno in nevidno. Phainomena. Ljubljana: Nova revija, 122)
V telesu so zapisane sledi dela. V telo se vpisujejo izkušnje od rojstva do smrti, izkušnje generacij pred nami, genetski in socialni spomin, zgodovinske in kulturne afirmacije.
Posegi na in v sodobno telo so vse bolj radikalni. Diktatura videza sproža dva izrazito nasprotna pojava, lepotne operacije in alternativno zaznamovano tetoviranje in prebadanje.
Ona vztraja v (ne)učinkovitem, (ne)trpežnem, (ne)popolnem, (ne)emancipiranem, (ne)zadostnem, (im)potentnem, zastarelem, v svojem telesu.

Na delo! (2022–2023) se ukvarja s problemom dela. Preko različnih umetniških situacij, ki so postavljene v specifična okolja nas nagovarja k razmisleku o tem, kaj je smisel in vrednost dela, na kakšne načine delo doživljamo v vsakdanjem življenju in kako je na delu umetnost. Umetniška dela so zato v prvem poglavju (2022) kontekstualno umeščena na tiste lokacije, ki v družbi igrajo tvorno vlogo pri oblikovanju politik na področju dela, bolj specifično pri oblikovanju strategij na področju dela v kulturi, v javne servise, ki odgovarja na težave z delom, v institucije, ki izobražuje prihajajočo delovno silo, in v prostore, ki skrbijo za sodobne prakse na področju umetnosti. Tovrstna prostorska in časovna umeščenost del, namenjenih (p)ogledu tako zaposlenih v institucijah kot povabljenim in naključnim obiskovalkam, želi razširiti polje vidnosti umetniškega dela in njegove recepcije. V drugem poglavju (2023) bodo umetniška dela v celoti predstavljena v razstavnem in gledališkem formatu.

29.1.2023

Na delo! razstava, +MSUM 10h–18h / Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba in Špela Trošt

Na delo! razstava
+MSUM, 29. 1. 2023, 10h–18h

Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba in Špela Trošt

Zadnja priložnost za ogled razstave Umetnost na delu in edina za ogled enodnevne razstave Na delo!
Ob zatvoritvi razstave Umetnost na delu, predstavljamo enodnevni dogodek Na delo! razstava, ki so jo zasnovali Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba in Špela Trošt. Razstava v razstavi sopostavlja dela umetnic_kov, ki so vključeni v razstavo Umetnost na delu in dela omenjenega kolektiva.

Razstavljena dela so bila v izhodišču zasnovana kot kontekstualno specifične akcije za različne lokacije, ki v družbi igrajo tvorno vlogo pri oblikovanju politik na področju dela, bolj specifično pri oblikovanju strategij na področju dela v kulturi, za javne servise, ki odgovarjajo na težave z delom, za institucije, ki izobražujejo prihajajočo delovno silo in za prostore, ki skrbijo za sodobne prakse na področju umetnosti. 


Dela bodo v muzeju aktivirana ob določenih urah:
Knjižno delo, 10h–18h
Avtoportret, 10h–18h
Ogrevanje, 10h–12h in 14h–16h
Sreča na delu, 10h–12h in 14h–16h
636,78, 10h–12h in 14h–16h
Moje delo, 10h–18h
Kaj boš, ko boš velik_a?, 10h–12h in 14h–16h
Pavza 12h–14h

Na dogodku sodelujemo tudi s Kooperativo THD (DTP/Analecta, Založba /*cf., Založba Krtina, Založba Sophia, Založba Studia humanitatis), ki z razstavo Knjižno delo v ospredje postavlja teoretske knjige na temo dela. Razstava obiskovalcem omogoča neposreden in sistematičen pregled znanstvenoraziskovalne in strokovne literature, ki večplastno in poglobljeno obravnava koncept dela skozi analizo različnih zgodovinskih in kulturnih oblik dela, delovnih odnosov, paradoksov dela, procesov globalizacije ter različnih zgodovinskih in socialnih oblik izkoriščanja delavk in delavcev. Knjižno delo bo na ogled: 10h–18h. Kuratorka tega dela je filozofinja in kreativna urednica dr. Magdalena Germek. 
 
Produkcija: Teja Reba, samozaposlena v kulturi
Koprodukcija: Zavod Sploh, Kooperativa THD
Partner: Moderna galerija
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS


Zahvala: Glasbena šola Ljubljana Moste-Polje, Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, Zavod EN-Knap


Spremljajte nas
in ostanite obveščeni