Zavod Sploh
(Ne)formaArhivKritikaFotografijaVideo

(Ne)forma

(Ne)forma, serija izvedbenih improvizacij, povezuje dva medija, oziroma ustvarjalce iz dveh umetnostnih zvrsti, glasbenike, ki se na poseben način ukvarjajo z zvočnostjo, in izvajalce, katerih glavno orodje je njihovo telo; neguje in omogoča razvoj improvizacije kot prakse in odrskega dogodka; je študijsko-procesno orientirana in pozdravlja napake, zdrse, odrske katastrofe, saj se zaveda, da so to najboljši študijski primeri.

V letu 2022 cikel snujeta  Loup Abramovici in Vid Drašler.

Če ne želimo, da (Ne)forma sama po sebi postane oblika, moramo sodelujočim umetnikom odpreti možnost, da predlagajo in preizkusijo svoje konceptualne parametre. Poleg plesalcev in glasbenikov bo (Ne)forma k skupnemu razmišljanju o improvizaciji povabila tudi režiserje performansov, pisce ali pesnike. Ideja je predstaviti ljudi, ki imajo poseben pristop do odra in umetnosti na splošno. S tem ko jih pripeljemo na ozemlje živega dogodka, verjamemo, da bi to lahko odprlo ustvarjalne izkušnje za vse udeležence (Ne)forme, tudi za občinstvo samo. Če je (Ne)forma do zdaj vabila umetnike kot goste, novi cikel vabi umetnike kot gostitelje. Odločijo se lahko spremeniti protokole, predlagati različne načine sodelovanja z občinstvom in celo lokacijo in format svoje improvizacije.

Cikel snovali
2010 do 2014 – Špela Trošt in Tomaž Grom
2015 do 2018 – Katja Legin in Jošt Drašler
2019 – Kaja Lorenci in Jošt Drašler
2020 – Tina Valentan in Jošt Drašler
2021 – Suzana Koncut in Andrej Fon

29.1.2019

Neforma #68: Ivan Mijačević, Kristijan Krajnčan

Neforma #68 ob 20h v Španskih borcih

V januarski Neformi se bosta »pogovarjala« violončelist, bobnar, komponist in režiser Kristijan Krajnčan (tokrat kot glasbenik) ter plesalec, koreograf, skladatelj in pedagog Ivan Mijačević (tokrat kot plesalec).

Sklop Dialogi se vrača k izvorni ideji Neforme: h glasbeno plesnemu dialogu. Poudarek je na skupnem komponiranju, ki se odvija skozi dialog med dvema medijema. Presečiščna točka ustvarjalnih interesov tokratnih gostov je ravno glasbeno komponiranje. Ker pa njuno ustvarjalno početje ni omejeno samo na glasbo, pač pa je razvejano skozi ples, film, gledališče, poučevanje, vodenje umetniških kolektivov … , nam njuno srečanje obljublja širok in raznoroden nabor kompozicijskih kot tudi komunikacijskih orodij in veščin. Predvsem pa morda inovativen/ustvarjalen pristop do povezovanja.

Kristijan Krajnčan je v svoji glasbeni karieri zaradi poznavanja in obvladovanja različnih glasbenih zvrsti sodeloval z mnogimi mednarodnimi glasbeniki, v zasedbah od tria do big banda. Kot bobnar in čelist je sodeloval pri 25 zgoščenkah in koncertiral v več kot 25 državah v Evropi, ZDA, Aziji, Indoneziji, Bližnjem Vzhodu in Afriki. Kot skladatelj filmske glasbe se je podpisal pod tri celovečerce in devet kratkih filmov.
Prejel je mnoge mednarodne nagrade na vseh področjih svojega ustvarjanja. Njegov glasbeni prvenec “Kristijan Krajnčan Ensemble: Siberian Bear” je bil izdan v založbi Edict Records, junija 2012. Na njem sta sodelovala tudi Ambrose Akinmusire in Jimmy Greene.
Je ustanovitelj, režiser, bobnar in komponist interdisciplinarnega projekta “Hidden Myth”, ki je bil premierno prikazan na Ljubljanskem Jazz Festivalu (Ljubljana, 2015). V njem več mednarodnih umetnikov v enotno zgodbo združuje glasbo, ples, poezijo, vizualne projekcije, in svet mitologije.
Kot režiser je avtor več kratkih filmov in glasbenih videov različnih žanrov, kot so jazz, šanson, klasična in rock glasba. Njegov zadnji kratki igrani film “In je takoj večer” je bil prikazan v tekmovalnem programu Festivala Slovenskega Filma (Portorož, 2015).
“DrummingCellist” je njegov najnovejši solo avtorski projekt, v katerem igra violončelo in bobne; klasično in jazz glasbo. Združevanje nasprotujočih si idej pa ga zanima že od nekdaj, saj pravi da zanj “v svojem notranjem bistvu ni razlike med J.S. Bachom in Afriško glasbo.”

Ivan Mijačević, pomočnik vzgojitelja predšolskih otrok, skladatelj, koreograf, plesalec in pedagog v procesu habilitacije za univerzitetnega docenta. Izobraževal se je na vzgojiteljskem oddelku III. Gimanzije Maribor, Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, Pedagoški fakulteti v Mariboru, Salzburški eksperimentalni akademiji za ples in Akademiji za glasbo in ples Köln. Sodeluje v umetniških kolektivih sz3, inability crew ter danceCO, kot tudi s plesnimi, gledališkimi in vizualnimi umetniki, glasbeniki in teoretiki v raznorodnih uprizoritvenih in izobraževalnih kontekstih. Ukvarja se z vzpostavljanjem solidarnih skupnosti. Poglobljeno raziskuje odnos glasbe in na plesa, kar kot poseben učni predmet predava na plesnih, gledaliških in glasbenih akademijah doma in v tujini, med drugimi, na SEAD, Akademiji za glasbo in ples Köln, Akademiji za glasbo in dramsko umetnost Frankfurt na Maini, Državni akademija za ples v Rimu, Performact, Jeruzalemski akademiji za glasbo in ples, Akademiji dramskih umetnosti Zagreb, AMEU – Akademiji za ples, SVŠGUG Ljubljana in WDSF – Plesna Zveza Slovenija. Več na http://ski.emanat.si/ivan-mijacevic/.

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni