Neforma #68 ob 20h v Španskih borcih
V januarski Neformi se bosta »pogovarjala« violončelist, bobnar, komponist in režiser Kristijan Krajnčan (tokrat kot glasbenik) ter plesalec, koreograf, skladatelj in pedagog Ivan Mijačević (tokrat kot plesalec).
Sklop Dialogi se vrača k izvorni ideji Neforme: h glasbeno plesnemu dialogu. Poudarek je na skupnem komponiranju, ki se odvija skozi dialog med dvema medijema. Presečiščna točka ustvarjalnih interesov tokratnih gostov je ravno glasbeno komponiranje. Ker pa njuno ustvarjalno početje ni omejeno samo na glasbo, pač pa je razvejano skozi ples, film, gledališče, poučevanje, vodenje umetniških kolektivov … , nam njuno srečanje obljublja širok in raznoroden nabor kompozicijskih kot tudi komunikacijskih orodij in veščin. Predvsem pa morda inovativen/ustvarjalen pristop do povezovanja.
Kristijan Krajnčan je v svoji glasbeni karieri zaradi poznavanja in obvladovanja različnih glasbenih zvrsti sodeloval z mnogimi mednarodnimi glasbeniki, v zasedbah od tria do big banda. Kot bobnar in čelist je sodeloval pri 25 zgoščenkah in koncertiral v več kot 25 državah v Evropi, ZDA, Aziji, Indoneziji, Bližnjem Vzhodu in Afriki. Kot skladatelj filmske glasbe se je podpisal pod tri celovečerce in devet kratkih filmov.
Prejel je mnoge mednarodne nagrade na vseh področjih svojega ustvarjanja. Njegov glasbeni prvenec “Kristijan Krajnčan Ensemble: Siberian Bear” je bil izdan v založbi Edict Records, junija 2012. Na njem sta sodelovala tudi Ambrose Akinmusire in Jimmy Greene.
Je ustanovitelj, režiser, bobnar in komponist interdisciplinarnega projekta “Hidden Myth”, ki je bil premierno prikazan na Ljubljanskem Jazz Festivalu (Ljubljana, 2015). V njem več mednarodnih umetnikov v enotno zgodbo združuje glasbo, ples, poezijo, vizualne projekcije, in svet mitologije.
Kot režiser je avtor več kratkih filmov in glasbenih videov različnih žanrov, kot so jazz, šanson, klasična in rock glasba. Njegov zadnji kratki igrani film “In je takoj večer” je bil prikazan v tekmovalnem programu Festivala Slovenskega Filma (Portorož, 2015).
“DrummingCellist” je njegov najnovejši solo avtorski projekt, v katerem igra violončelo in bobne; klasično in jazz glasbo. Združevanje nasprotujočih si idej pa ga zanima že od nekdaj, saj pravi da zanj “v svojem notranjem bistvu ni razlike med J.S. Bachom in Afriško glasbo.”
Ivan Mijačević, pomočnik vzgojitelja predšolskih otrok, skladatelj, koreograf, plesalec in pedagog v procesu habilitacije za univerzitetnega docenta. Izobraževal se je na vzgojiteljskem oddelku III. Gimanzije Maribor, Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, Pedagoški fakulteti v Mariboru, Salzburški eksperimentalni akademiji za ples in Akademiji za glasbo in ples Köln. Sodeluje v umetniških kolektivih sz3, inability crew ter danceCO, kot tudi s plesnimi, gledališkimi in vizualnimi umetniki, glasbeniki in teoretiki v raznorodnih uprizoritvenih in izobraževalnih kontekstih. Ukvarja se z vzpostavljanjem solidarnih skupnosti. Poglobljeno raziskuje odnos glasbe in na plesa, kar kot poseben učni predmet predava na plesnih, gledaliških in glasbenih akademijah doma in v tujini, med drugimi, na SEAD, Akademiji za glasbo in ples Köln, Akademiji za glasbo in dramsko umetnost Frankfurt na Maini, Državni akademija za ples v Rimu, Performact, Jeruzalemski akademiji za glasbo in ples, Akademiji dramskih umetnosti Zagreb, AMEU – Akademiji za ples, SVŠGUG Ljubljana in WDSF – Plesna Zveza Slovenija. Več na
http://ski.emanat.si/ivan-mijacevic/.