Neforma #85 – spletna predstavitev (7.4. od 18h naprej)
https://vimeo.com/528856421
Ples: Kristýna Šajtošová, Kristina Aleksova
Glasba: Etbin
Štefančič, Marko Jenič
Program za leto 2021 sta zasnovala Suzana Koncut in Andrej Fon.
Kamera: sploh
Neforma #85 bo gostila ustvarjalki in ustvarjalca, ki skupaj
še niso nastopali. Bolj kot na podlagi skupne zgodovine in referenc so napaberkovani
po asociativni logiki, ki je vedno osebna. Torej povsem v duhu serialke, kjer
so tveganje, zadrega in slepe ulice prej vrednota kot tabu. Nastop bo na posluh
in ogled spet na voljo le preko spleta in sicer iz frontalne, pristranske in
ptičje perspektive.
Etbin Štefančič, 1952, bo prvič na Neformi.
Glasbenik, ki ni del v zadnjem desetletju porajajoče se impro glasbene scene.
Prej njen dedek v drugem kolenu. Nepripravljenega me je doletel njegov
solistični nastop na Sajeti 2005.
Precizen, virtuozen, a ne čistunski, hipnotičen klasični kitarist, nagnjen k
psihedeličnem folku. Vsaj zame, zelenca, je bil sveže odkritje. Zdel se mi je po krivem zapostavljen skrit biser. Tako preberemo na njegovi
spletni strani:
Glasba, tako
komponiranje kot izvajanje na klasični kitari, je Etbinu rdeča nit, ki jo poleg
likovnega, predvsem grafičnega oblikovanja, v plejadi dejavnosti prepleta s
sodelovanjem pri filmu, gledališču, radiu, televiziji in multimedijskih
projektih. Dopolnjujoča celovitost slednjih pa je pridobila novo razsežnost
prav s pomočjo empatije, ki je glasbenega samotarja privedla do različnih oblik
druženja – od skupinske improvizacije in ustvarjanja partitur za komorne
zasedbe, do glasbenega vzgojno-pedagoškega, socialnega dela z otroki in
ogroženimi skupinami ljudi z obrobja družbe.
Marko Jenič tudi ni več mladenič. Čeprav je tudi
on grafik in likovni pedagog, je poznan
predvsem kot prva violina v Dionizovem
komornem godalnem orkestru (ker so podatki o Jeniču na medmrežju skopi in
nepreverljivi, sem si to preprosto ...). Nezamenljiv pečat pušča tudi v zasedbi
»Oholo!« Oholosti pa ne moremo očitati tenkočutnemu poslušanju in odzivanju, dialoškosti in intuitivnosti njegove glasbene igre. Pretresanje generacijskih razlik in postavitev izven cone udobja – na to stavim pri tokratnem izboru
glasbenikov-likovnikov!
Kristina Aleksova, plesalka,
pedagoginja in koreografinja, se je po končani Srednji glasbeni in baletni šoli
umetniško kalila v ljubljanskem baletnem ansamblu in graškem opernem
gledališču. Danes deluje kot samostojna umetnica na področju baleta, sodobnega
plesa in performativnih umetnosti. Redno obiskuje Via Negativa Lab, kjer
razvija svoje samostojne projekte. Je študentka Akademije za ples v Ljubljani
in poučuje balet na Praktikumu sodobnih plesnih umetnosti. Leta 2018 je
zasnovala performans Srce, ki stalno spreminja strukturo
in se umešča v različna prizorišča. V zadnjih letih je kot soavtorica in
izvajalka sodelovala v predstavah Golo
življenje, ParquetBall, 356 padcev in v otroški predstavi OHO, ki sta jo ustvarila skupaj s
plesalcem Loupom Abramovicijem.
Telo v gibanju in plesni jezik sta zanjo način
komuniciranja in možnost, da o navadnih
stvareh govori po nenavadnih poteh, nenavadnosti pa sprejme kot navadnosti. Ker
je tudi članica mnogoličnega, kameleonskega
umetniškega kolektiva Hupa Brajdič, verjetno lahko k temu pristavimo še obilje
domišljije, ki uravnoteža baletno disciplino, strogo lepoto in tudi konceptualno prodornost, kakršno kaže v performansih.
Kristýna
Šajtošová je sodobna plesalka, koreografijna, performerka in
pedagoginja, ki deluje na področju sodobne umetnosti na Češkem in v Sloveniji.
Po študiju na Duncan Centre Conservatory v Pragi je nadaljevala izobraževanje
na Royal Coservatorie v Antwerpnu. Od leta 2017 je članica Spitfire Company
(CZ), od istega leta pa je umetniško aktivna tudi v Sloveniji. Sodeluje s
številnimi slovenskimi umetniki, Gregorjem Luštkom, Majo Delak, Kajo Lorenci,
Žiganom Krajnčanom ... S pedagoškim delom aktivno širi svoje znanje, zlasti
skozi načela improvizacije, ki izhajajo iz njenega poglobljenega zanimanja za
instantno kompozicijo.
Ples je zanjo
priložnost za razmah ustvarjalnosti v polnem pomenu – zlasti v plesni
improvizaciji oziroma instantni kompoziciji, ki lahko po njenem mnenju doseže človekov
dejansko avtentičen kreativni potencial. Ustreza ji hitro menjavanje vlog
perfermerke, kompozitorke, koreografinje v nepredvidljivih situacijah.
Menjavajo in osupljivo kombinirajo pa se pri njej tudi poetična mehkoba,
eksplozivna dinamika, prefinjena točnost.