Neforma #106, 15. 1.
2024 ob 20h, Španski borci
Obrnili smo prvi list
na novem koledarju,
naredili korak naprej
in enega nazaj,
ubrali nove strune in
ugotovili, da stare še niso zanič.
Osušeni od
decembrskega dogodkovja
(ne) kulturno stopamo strumno
naprej.
Starostne legende in
vzhajajoče zvezde zvočenja in gibanja, na odru za Vas.
Neformalno in z
nepredvidljivo formo!
Samo Kutin in Nataša Živković (kuratorja Neforme 2024) vabiva na prvi
dogodek, ki se ima zgoditi 15. 1. 2024 v Španskih borkah.
Letošnjo sezono bodo
otvorili: Tajda Podobnik, Julija Pečnikar, Bogdana Herman in
Matjaž Karlovčec.
Bogdana Herman, rojena v Ljubljani leta 1948, pevka, profesorica
slovanskih jezikov in književnosti ter učiteljica veščin komuniciranja. Izdala
je samostojno pesniško zbirko, njena poezija pa je bila prevedena
v srbščino, hrvaščino, makedonščino, nemščino in poljščino. Na glasbenem
področju je veliko sled pustilo Bogdanino odkrivanje in obujanje starih
slovenskih ljudskih pesmi. Pela jih je na nastopih širom sveta in jih
predstavljala v radijskih in tv oddajah. Izdala je samostojna glasbena albuma
Stare ljudske in Bogomila, ter po en album v duetih z Juretom Torijem in
Borutom Savskim. Ustvarjala je tudi s Tomažem Pengovom, Marko bando, v triu
Omerzel, Terlep, Herman, zasedbah Salamander in Bakalina Velika, ter z mnogimi
drugimi. S svojim glasom je obogatila tudi igrane in dokumentarne filme ter
gledališke predstave ali peljala rdečo nit na štiriurnih koncertih slovenskih
ljudskih pripovednih pesmi v Slovenskem etnografskem muzeju.
Matjaž Karlovčec, glasbenik, skladatelj, raziskovalec in zbiratelj
glasbe, soustanovitelj glasbenega portala Muzikobala, vzgojitelj v vrtcu.
Prvotno basist (električni bas, kontrabas), naknadno kitarist (klasična
kitara), predvsem samouk. Poleg omenjenih inštrumentov se preizkuša tudi v
različnih tolkalih, ostalih zvočilih ter z analognimi zvočnimi učinki. Avtorsko
glasbo ustvarja že dobrih 20 let. Deloval je v sledečih skupinah: Endangered
Species/Bluesback, Suisound, Meduzalem, Hiram, EBFAD (Electric Birds From
Another Dimension), NooM, Campo Krizi, Bregove dere. Za seboj ima tudi nekaj
sodelovanj z drugimi glasbenimi projekti, z gledališčem (otroške gledališke
predstave), s poezijo (npr. Karlo Hmeljak), z vizualnimi umetniki (Marko Vivoda)
in intermedijskimi projekti (Poesis/mimesis). Trenutno polno aktiven v matični
zasedbi Bregove dere, s katero pripravlja prvenec. Glasbeno se giba med
raznoraznimi zvrstmi: blues, noise rock, metal, drone/ambient, pesmi upora,
progressive ipd.. Raziskuje glasbene jezike, antropologijo glasbe, prvine
improvizacije in zvočnega eksperimetniranja, glasbeno pedagogiko, DIY pristope
k ustvarjanju itd.
Julija Pečnikar je obiskovala
umetniško gimnazijo SVŠGUGL in bila članica ŠILE – šolske impro lige. Obiskovala
je ŠUGLO – šolo uličnega gledališča in leta 2019 diplomirala na Akademiji za
sodobni ples v Budimpešti (BCDA). Kot plesalka, soavtorica ali performerka je
nastopila v predstavah; Jan Rozman – Memememe, Urška Vohar – Tri psice, dva
planeta, ena raketa, Vita Osojnik - Začasno zadržana telesa, Jan Rozman –
Digital, Alja Branc – Don't do, Try!, Kelemen Patrik – Cryptic Bodies, Varja
Hrvatin – La isla bonita. Konceptualno, avtorsko in koreografsko je zasnovala
predstave: Milnica, Kukavičja trava, The Uploaded phase#1 in Softwareness. Zanima
jo ustvarjalni gib v širšem pomenu prisotnosti in odzivnosti telesa ter
prepoznavanje in prevajanje gibalnih izrazov. Trenutno deluje v Ljubljani in
Budimpešti.
Tajda Podobnik je
leta 2014 končala študij na Akademiji za ples v Ljubljani, leta 2021 pa
zaključila magistrski program Umetnost giba na AGRFT. Kot plesalka je
sodelovala s številnimi ustvarjalkami: Jana Menger, Vita Osojnik, Branko
Potočan, Kjara Starič Wurst, Snježana Premuš, Uršula Teržan, itd. Je članica
skupine Fourklor, pri kateri deluje kot soustvarjalka, plesalka, cirkusantka,
leta 2019 tudi kot asistentka koreografije. Soustvarjala je različne predstave
z različnimi koreografi ali kolektivi (Vrsta, Neustrašno, Skupnost deluje,
Nor.mal, itd.) in je aktivna tudi pri mednarodnih projektih (Madžarska, Litva,
Češka, itd.). Sodelovala je s kulturnim društvom Radiator, kolektivom
Bitnamuun, hrvaškim dvojcem De.not in umetniško skupnostjo SZ3. Od leta 2017
deluje kot koreografinja v gledaliških in opernih predstavah; veliko sodeluje z
režiserjem Jašem Kocelijem, tudi na institucionalni sceni (Lutkovno gledališče
Ljubljana, SNG Opera in balet Ljubljana, SNG Nova Gorica).