Neforma #110
11. 5. 2024 ob 20h, Španski borci
Matej Magajne, Georg Wissa, Estela Žutić in Petja Golec Horvat
Kuham
si špagete s paradižnikovo omako in sladkim krompirjem, po svetu pa se
kuhajo vojne. V podalpski zakuhi, imenovani Slovenija (citirano iz
teksta Luke T. Zagoričnika), novice spremljamo brez kakšnega posebnega
odziva.
Iz poletne vročine skočimo na minus, pa nazaj. Pozabili smo že na lanske neprilike.
Zdržimo vse, otoplitve in zaostritve, podražitve in otežitve.
Umetnost
nič ne reši, prebuja pa nas iz vsakdanje otopelosti, (z)draži misel,
oko in uho ter v samoumevnosti vnaša vprašaje in klicaje.
Resno vabljeni na prebujanje čutov!
V soboto, 11. maja, v Španske borke na Neformo #110 z Matejem Magajnetom, Georgom Wisso, Estelo Žutić in Petjo Golec Horvat.
V letu 2024 cikel snujeta Nataša Živković in Samo Kutin.
Estela
Žutić je plesalka, koreografinja in performerka iz Celja, otrok
Plesnega Foruma Celje. Diplomirala je na Salzburg Experimental Academy
of Dance. Po letih sodelovanja s kopico koreografinj in koreografov
(Susan Quinn, Hubert Lepka, Mia Lawrence, Helene Weinzerl, Beda
Percht...), se je posvetila lastnim projektom. Trenutno se ukvarja z
umestitvijo umetniškega giba in poetičnosti v javni prostor, vodilna
tema njenih intervencij pa je pretvarjanje temačnosti v svetlobo.
Petja
Golec Horvat (umetniško ime: petja sonda) je mlada ustvarjalka, rojena v
Mariboru. Ustvarja na različnih področjih s poudarkom na plesu,
gledališču – performativnih umetnostih. Želi si ustvarjati varne
prostore, ki omogočajo čudenje, childlike wondering in dovoljujejo
posluh intuiciji, morda celo naivnosti. Delovanje v t. i.
“wonderspace-ih” jo žene k tvorjenju giba in injicira njene premike.
Dovoljuje si fascinacijo nad navidez preprostimi pojavi (včasih morda
bizarnimi konstrukti) in se veseli vseh možnih presenečenj, ki jih
ponujajo nove, spontane performerske situacije. Za svoje ustvarjanje je
na sodobnoplesnem bienalu Gibanica 2023 prejela nagrado Ksenije Hribar
za perspektivno ustvarjanje na področju sodobnega plesa. V sodelovanju z
Društvom za kulturno produkcijo in Afirmacijo umetniških procesov Nagib
izvaja serijo performativnih dogodkov pod imenom ŠE NEZNANO.
Georg
Wissa je zvočni umetnik, ki raziskuje z glasom in zvočili. Zavezal se
je resnemu diletantstvu, da bi ostal povezan s svojim srcem. Četudi
priznava, da bi se v tem procesu lahko izgubil, je to tveganje, ki ga je
pripravljen sprejeti. "Pogosto želja po takojšnjem izražanju preglasi
prizadevanje za perfekcionizem."
Rad se znajde v
prostorih in situacijah, ki ga presenečajo (prizorišča, občinstvo,
nepričakovane situacije, pokrajine, zvoki strojev in narave...), rad na
odru improvizira z ljudmi, ki jih prej še ni srečal in rad nenehno
razvija odnose. Verjame, da je improvizacija prav zaradi
nepričakovanosti in negotovosti toliko bolj prezentna.
Od
leta 2006 vodi oddajo "raumfest" na Radiu Helsinki v Gradcu, kjer
podobno kot v radijskih začetkih, oddaja v živo, neposredno v eter.
Matej
Magajne je kitaro prvič prijel v roke pri 14. letih in začel z
ustvarjanjem kot samouk. Je levičar in od tod izvira njegova posebnost,
da igra kitaro obrnjeno na levo, brez spreminjanja pozicije strun. Do
20. leta je večinoma preigraval muziko ustvarjeno v 70-ih letih, nato pa
je iz želje po avtorskem izrazu soustanovil instrumentalni trio
Feedback, katerega avtorsko mešanico rocka, bluesa in jazza danes lahko
slišimo v štiričlanski zasedbi. Želja po improvizaciji in zanimanje za
različne glasbene zvrsti sta Mateja pripeljali do ustvarjanja v
eksperimentalnem cirkusu Salamandra salamandra, kompleksnem art rock
kvartetu Goran Utan Bend in blues rock peterici Poltrona Express.
Z zasedbo Matej Magajne Band je javnost prvič presenetil kot tekstopisec in pevec.
Čeprav
sam pravi, da veliko več časa nameni poslušanju kot igranju glasbe, ga z
malo sreče lahko ulovimo v kakšni od lukenj slovenskega klubovja.
Trenutno največ nastopa z Bakalino Veliko, ki je bila opredeljena za
enega od draguljev sodobnega avtohtonega raziskovalnega folka.
Magajne
lokalne tokove rocka, bluesa, jazza in fusiona zaznamuje s samosvojim
pristopom do ubiranja strun, katerih zven poslušalca ujame v čarobno
igrivost.
Morda res drži legenda, ki pravi, da je
začel igrati kmalu po tem, ko ga je dušni pastir s kitaro lopnil po
glavi, ker je zaspal pri bogoslužju.