Moje predispozicije (intuicija, velikost, jakost) se umeščajo vanj,
moja pričakovanja pa se z njim soočajo. Kar v te prostore nosim s sabo? Rečem
dediščina – razčlenim na: dedkovo zapuščino. Njegove zgodbe, nauke, nastope
meni. Stanje Milana; obolenje, ki vodi v težave z gibom, je v izhodišču
zasebna, osebna zgodba, v tem prostoru njegovo stanje in njegove zgodbe
omogočajo meni, da svoje telo postavim v novo razmerje do besede, tišine in
spomina. Posrednik med preteklim in sedanjim, med izgubo in oblikovanjem, med
zasebnim in kolektivnim.
»Work in process« nalepkica, ki me je zmeraj pritegnila ravno iz tega, da se mi
takoj zastavi vprašanje konca. Konec koncev: Live and don’t think about death.
Dead lines, dead lines … Delaj, procesiraj, ne produciraj, finiširaj. Je vseeno
medij živosti kot take ali?
Vzeti si želim čas, gledati na čas kot tak. Umetnost časa. Trajanja
in minljivosti.« Vstopim počasi.
Ta poskus je v dogajalno
središče postavil vstop v čevlje. Kaj zapolnjuje naše čevlje? Kaj daje našim
korakom težo? Raziskovanje motiva; iz lat.
movitus= »tisto, kar premika, giblje«, iz glagola
movere= »gibati, premikati« = gonilo, gibalo ali tudi motivacija.
(Petja Golec Horvat)
Milan
manifest v drugem poskusu izkusi potrebo (od zunaj) po jedrnatih gibalnih
akcijah. Jedrnati odrski prezenci, kjer se v ne oziraje na ostale scenske
elemente osredotoča na gib in predmet. Primoran se je soočiti s prepreko
ustvarjanja, ki mu jo predpostavlja vzpostavljena shem performativnih
umetnosti. Primoran se je soočiti z zgodovino in tradicijo ustvarjanja.
»Ukvarjamo se z nečim inherentno starim.« Ponovno si definira določene zidake,
ki so pomembni za izgradnjo uprizoritve. Predmet, tj. čevelj s svojo
prisotnostjo prinaša določene socio-umetniške diskurze, ki jih poskušamo
opazovati. Zavzemamo performativno prisotnost in so-konstruiramo čas, ga ne
kolonializiramo. Da bi ohranili učinek predmeta v prostoru. Gib se pojavi v
petih slikah. Kjer prav tako izrazito pozornost postavljamo na spremembo v
atmosferi v prostoru, v občinstvu, ki se zgodi ob vsakem premiku. Premiki
nosijo otežitev motiva, tj. dediščine, ki jo performerji nosimo v prostor. Vsaka otežitev, vsaka slika prinese drugačen
poskus rekonstruiranja igrišča, v katerega stopamo skupaj s publiko in
vzajemnega opazovanja rekonstrukcije pravil le-tega. (Filip Klančinik)