Zavod Sploh
SrečanjaNapovednikArhivKritikaFotografija

Srečanja

Srečanje 3: Trip-tih

Trojka (Jurij – Samo – Katja) zastavlja  tretjo etapo kot serijo v treh “epizodah” skozi tri dni na treh različnih prizoriščih. Samo živi v Lesnem Brdu, Katja je doma na Kruščah, Španski borci pa so skoraj kot domači oder. Med edicijami do sedaj je vedno preteklo kar nekaj časa, tokrat se  tri improvizirane predstave dogajajo zgoščeno, ena za drugo, v treh dneh. Ventilator v novih prostorsko-časovnih koordinatah.

22. 9. 2020, Pri Samu, Lesno Brdo
23. 9. 2020, Pri Katji, Krušče
24. 9. 2020, Španski borci, Ljubljana

Srečanje 2: Katja Legin, Jurij Konjar, Samo Kutin

Druga ediciji je bila poleg nove kombinacije – Katja, Jurij in multiinštrumentalist Samo Kutin – zaznamovana tudi s ponovno izkušnjo »gledališča« po treh mesecih samo-izolacije. Skupaj so preživeli en delovni teden in gradili proti predstavi.

5. 6.2020, Španski borci, Ljubljana
Srečanje 1: Katja Legin, Jurij Konjar, Zlatko Kaučič 

1. SREČANJE: situacija, kjer se dva ali več ljudi sestane, naključno ali na osnovi dogovora. Srečanje Zlatka, Jurija in Katje. Srečanje Katje, Zlatka in Jurija na vsakem javnem dogodku. Srečanje Katje, Jurija in Zlatka s publiko na vsakem od teh dogodkov. Srečanje kot potencial za spremembo. Srečanje kot prostor soočenja in pogajanja med jaz in ti, med jaz in mi. Srečanje z drugim kot (moje) ogledalo.

2. POGOVOR: pogovor kot način izmenjave. Izmenjava med Zlatkom, Jurijem in Katjo. Izmenjava med Jurijem, Katjo, Zlatkom in prisotno publiko na vsakem dogodku. Pogovor kot poslušanje. Pogovor kot izrekanje sebe pred drugim. Pogovor kot tišina med vprašanjem in odgovorom, med izrečenim/udejanjenim in odzivom na to.

3. IMPROVIZACIJA IN KOMPOZICIJA hkrati. Improvizacija je komponiranje, komponiranje je improviziranje. Je to res? Ali? Kakšno je razmerje? Kdaj počnem kaj? Kaj počnemo skupaj?

4. DOGODEK: karkoli kar se zgodi, še posebej pomembnega ali nenavadnega. Dogodek v kontekstu odrske umetnosti. Srečanje kot dogodek. Pogovor/izmenjava kot dogodek. Dogodek kot trenutek, ko vsi vemo, da se dogaja zdaj. Ko se zgodi, nam je vseeno ali je šlo za komponiran ali improviziran trenutek. Dogodek kot trenutek, ki osmisli prisotnost (Jurija, Zlatka, Katje in publike).

16. 1. 2020, Španski borci

12.3. - 13.3.2200

Kristina Aleksova in Anita Wach: Trenutek, ko vse obstane, Cukrarna

12. 3. 2025 ob 20h, 13. 3. 2025 ob 19h
Cukrarna Ljubljana

Trenutek, ko vse obstane
Kristina Aleksova in Anita Wach

Fizika
Zemlja se vrti okoli svoje osi s hitrostjo 1600 km na uro. Hitrost gibanja Sonca okoli središča Galaksije je 792.000 km na uro. Rimska cesta se vrti s hitrostjo 270 kilometrov na sekundo, za en obrat pa potrebuje približno 200 milijonov let. Tako hitro bomo med performansom drveli skozi vesolje.

Meta
Neskončno vrtenje je edino stabilno stanje sveta, ki ga poznamo. Tako kot vračanje starih paradigem kot nečesa povsem novega. Podvrženi smo temu repetitivnemu ciklu. Ekspanzionizem se vrača. Puritanizem vzhaja. Suženjstvo se ni nikoli zares končalo. Priča smo trdovratnemu vračanju končnih rešitev. Orjaški zidovi. Modularna taborišča za migrante. Riviere smrti. Še vedno sanjamo o spremembah in večnem miru.

Utopija
Zagotovo obstajajo alternative, ki pa so enako zagotovo zunaj našega dosega. Možnosti, da bi se ustavili, nimamo v svojih rokah. Morda je imel komunistični filozof Evald Iljenkov prav, morda se lahko ustavimo samo tako, da namerno povzročimo samomorilsko eksplozijo. Morda pa nam ta “optimistična” vizija ni všeč. In se vztrajno, obrat za obratom, odvijamo v prihodnost.

Poiesis repeticij
Gibljemo se v ciklih – lovimo se, se upiramo in prepuščamo. Telesa, ujeta med silo in upočasnjevanjem, preizkušajo meje svojih navad in težo vztrajnosti. Nekatera silijo naprej – hitreje, hitreje – druga zavirajo in vlečejo proti toku. Eno obstane na robu miru, zavrača naglico. Čas ni nekaj podarjenega; meri se v naporu, raztegnjen in upognjen je po naši volji, je tihi upor neizogibni vleki. Zapleteni v gravitacijo lastnih želja rišemo nevidne orbite, obračamo se proti tistemu ali stran od onega. Kako dolgo je še do naslednjega velikega premika? Kdo bo tu, da bi ga videl? In ali sploh šteje, če se gibljemo še naprej?

Koreografija nebesnih teles: Kristina Aleksova
Koreografska naracija: Anita Wach
Izvedba: Loup Abramovici, Polett Kasza, Anita Wach, Kristina Aleksova
Glasba: Eduardo Raon
Objekti: Matej Stupica
Oblikovanje svetlobe: Špela Škulj
Producentka: Špela Trošt
Produkcija: Via Negativa
Koprodukcija: Zavod Sploh
Soorganizator: Cukrarna/MGML, v okviru programskega cikla Performativa IV
Partner: DSPS
Hvala: Bojan Stefanović, Tomo Per

Izvirno zamisel je zasnovana Kristina Aleksova v okviru cikla Ventilator (Zavod Sploh, 2023).

Arhiv

Spremljajte nas
in ostanite obveščeni